Obilaznica cela za tri leta
24. 07. 2018. u 09:52
Počeli radovi na 19,5 kilometara auto-puta oko Beograda, od Ostružnice do Bubanj potoka. Vrednost 207 miliona evra, a rok 36 meseci. Izvođači Kinezi, podizvođači Azerbejdžanci
Foto Tanjug
NAJMANjE još tri godine prestonicu dele od završetka gradnje obilaznice. U utorak su zvanično i svečano otvoreni radovi na tri sektora, od Ostružnice do Bubanj potoka. Do 20. jula 2021. godine kineski izvođač "Pauer konstrakšn korporejšn ov Čajna" i azerbejdžanski podizvođač "Azvirt" završiće trenutno nedostajuću levu traku auto-puta od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica i obe trake od Ostružnice do Bubanj potoka.
Radi se na deonici dugoj 19,5 kilometara, koja sa prilaznim saobraćajnicama dostiže dužinu od 20,4 kilometra. Vrednost radova je 207 miliona evra. Budžet Srbije obezbeđuje 15 odsto sredstava, a ostatak je kredit kineske Eksim banke. Rok je 36 meseci, ali pod uslovom da zajam bude dostupan do kraja ove godine.
- Obilaznica oko Beograda je veoma važna za dobijanje trke sa Rumunijom i Bugarskom za preuzimanje putnika koji idu za Grčku ili Tursku - istakao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazeći radove. - Najveći deo robnog transporta, kamionima, ići će preko naše zemlje kada završimo ovaj put. Ta trka je veoma bitna i zato je važno da završite radove pre vremena. Od ogromnog značaja za našu zemlju je svaki izgrađeni kilometar, posebno obilaznice. Ona će olakšati život žiteljima Rakovice, Čukarice, Voždovca, Grocke, a značajna je i za Južni Banat. Tih 19,5 kilometara su od izuzuetnog značaja za nas, jer time izbegavamo gužve i haos kroz Novi Beograd, Zemun, preko Gazele i drugih naših mostova, a posebno kroz vožovdačke opštine.

Radovi obuhvataju tri sektora obilaznice - 4, 5 i 6. U sektoru četiri će se graditi leva traka auto-puta, od mosta na Savi do petlje Orlovača. U tom sektoru treba uraditi levu traku auto-puta i opremiti tunele Lipak i Železnik, ali i izgraditi tri mosta. Sektor pet podrazumeva gradnju leve trake na delu od Orlovače, kroz tunel Straževicu i tri mosta. Sektor šest podrazumeva radove na izgradnji punog profila auto-puta od tunela Straževica do petlje Bubanj potok. Ona uključuje i tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj potok i dva mosta.
PROČITAJTE JOŠ: "Azvirt" do Bubanj potoka stiže 2020?
Gradnja obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Bubanj potoka, počela je još 1990. godine.
Početku radova u utorak su prisutvovali i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ambasadori Kine i Azerbejdžana Li Mančang i Eldar Hasanov, v.d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak...

POMOGLI "ER SRBIJI"
NOVINARI su predsednika Srbije pitali zašto je država nastavila da finansira "Er Srbiju", koristeći kao osnov Strategiju za razvoj turizma. Reč je o 12 miliona evra.
- Ne znam detalje, ali sigurno znam da je država pomagala "Er Srbiji" zbog leta za Njujork - odgovorio je Aleksandar Vučić. - Ne znam da li je to - to. Nemojte me pitati tačno, ali mislim da je to taj iznos, da je za to pomagano, a za sve drugo, nemamo nikakvih problema. "Er Srbija" je u regionu ubedljivo najbolja kompanija.
PLATE IDU NA 500 EVRA
PROSEČNA plata u maju je 426 evra, izjavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
- Uz povećanje, u novembru, ona će ići na blizu 500 evra - najavio je Vučić. - Imaćemo veće prosečne zarade od skoro svih u regionu, od Makedonije, Albanije, Bugarske, Bosne i Hercegovine... Crne Gore ima nešto veći prosek plata, ali i nezaposlenost iznad 20 odsto, a Srbija ima 12 dosto nezaposlenih.
Saša Miočinović
24.07.2018. 10:21
šta je završeno? Batajnička petlja? Nije ni blizu završenog. Kada se isključite sa autoputa, morate da kružite još 5 km preko Zemun Polja da uđete u Batajnicu, a rampa za silazak i pristupna saobraćajnica će verovatno čekati neke sledeće izbore. Lažete!
Ovakvim tempom ima da je izgradite za 41 godinu
@Mungos - Uvek se obradujem ovakvim vestima.Prvo,novac je obezbeđen za završetak ovih 19,5 km,rade ga,po nalogu kineske i azerbejdžanske države,njihove najkvalitetnije firme,i sada je na NJIMA da to završe.Možda i zakasne,pola godine,ali kao što su se ljudi uselili u kule BGD na vodi i ovde će SIGURNO oko naznačenog roka krenuti saobraćaj u punom profilu.A Batajnička petlja nije projektovana u prvobitnom planu / koliko sam negde pročitao,nisam siguran /.
@Mungos: Mislim da ste preveliki optimista (jer, izvesno je da niste bot...)
Da bi bila deo Koridora10 , OBILAZNICA mora od Orlovačke petlje da ide sa JUŽNE strane Avle i da izlazi na Korodor10 iza Vrčinske naplatne rampe . U suprotnom (ako obilaznica ide severnom stranom, od Bubanj potoka , posle Vrčinske rampe), ona je deo "unutrašnjeg prstena", a ne deo evropskog Koridora 10.
Komentari (19)