Obilaznica cela za tri leta

S. B.

24. 07. 2018. u 09:52

Počeli radovi na 19,5 kilometara auto-puta oko Beograda, od Ostružnice do Bubanj potoka. Vrednost 207 miliona evra, a rok 36 meseci. Izvođači Kinezi, podizvođači Azerbejdžanci

Обилазница цела за три лета

Foto Tanjug

NAJMANjE još tri godine prestonicu dele od završetka gradnje obilaznice. U utorak su zvanično i svečano otvoreni radovi na tri sektora, od Ostružnice do Bubanj potoka. Do 20. jula 2021. godine kineski izvođač "Pauer konstrakšn korporejšn ov Čajna" i azerbejdžanski podizvođač "Azvirt" završiće trenutno nedostajuću levu traku auto-puta od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica i obe trake od Ostružnice do Bubanj potoka.

Radi se na deonici dugoj 19,5 kilometara, koja sa prilaznim saobraćajnicama dostiže dužinu od 20,4 kilometra. Vrednost radova je 207 miliona evra. Budžet Srbije obezbeđuje 15 odsto sredstava, a ostatak je kredit kineske Eksim banke. Rok je 36 meseci, ali pod uslovom da zajam bude dostupan do kraja ove godine.

- Obilaznica oko Beograda je veoma važna za dobijanje trke sa Rumunijom i Bugarskom za preuzimanje putnika koji idu za Grčku ili Tursku - istakao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazeći radove. - Najveći deo robnog transporta, kamionima, ići će preko naše zemlje kada završimo ovaj put. Ta trka je veoma bitna i zato je važno da završite radove pre vremena. Od ogromnog značaja za našu zemlju je svaki izgrađeni kilometar, posebno obilaznice. Ona će olakšati život žiteljima Rakovice, Čukarice, Voždovca, Grocke, a značajna je i za Južni Banat. Tih 19,5 kilometara su od izuzuetnog značaja za nas, jer time izbegavamo gužve i haos kroz Novi Beograd, Zemun, preko Gazele i drugih naših mostova, a posebno kroz vožovdačke opštine.



Radovi obuhvataju tri sektora obilaznice - 4, 5 i 6. U sektoru četiri će se graditi leva traka auto-puta, od mosta na Savi do petlje Orlovača. U tom sektoru treba uraditi levu traku auto-puta i opremiti tunele Lipak i Železnik, ali i izgraditi tri mosta. Sektor pet podrazumeva gradnju leve trake na delu od Orlovače, kroz tunel Straževicu i tri mosta. Sektor šest podrazumeva radove na izgradnji punog profila auto-puta od tunela Straževica do petlje Bubanj potok. Ona uključuje i tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj potok i dva mosta.

Gradnja obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Bubanj potoka, počela je još 1990. godine.

Početku radova u utorak su prisutvovali i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, ambasadori Kine i Azerbejdžana Li Mančang i Eldar Hasanov, v.d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak...




POMOGLI "ER SRBIJI"

NOVINARI su predsednika Srbije pitali zašto je država nastavila da finansira "Er Srbiju", koristeći kao osnov Strategiju za razvoj turizma. Reč je o 12 miliona evra.

- Ne znam detalje, ali sigurno znam da je država pomagala "Er Srbiji" zbog leta za Njujork - odgovorio je Aleksandar Vučić. - Ne znam da li je to - to. Nemojte me pitati tačno, ali mislim da je to taj iznos, da je za to pomagano, a za sve drugo, nemamo nikakvih problema. "Er Srbija" je u regionu ubedljivo najbolja kompanija.


PLATE IDU NA 500 EVRA

PROSEČNA plata u maju je 426 evra, izjavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

- Uz povećanje, u novembru, ona će ići na blizu 500 evra - najavio je Vučić. - Imaćemo veće prosečne zarade od skoro svih u regionu, od Makedonije, Albanije, Bugarske, Bosne i Hercegovine... Crne Gore ima nešto veći prosek plata, ali i nezaposlenost iznad 20 odsto, a Srbija ima 12 dosto nezaposlenih.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Saša Miočinović

24.07.2018. 10:21

šta je završeno? Batajnička petlja? Nije ni blizu završenog. Kada se isključite sa autoputa, morate da kružite još 5 km preko Zemun Polja da uđete u Batajnicu, a rampa za silazak i pristupna saobraćajnica će verovatno čekati neke sledeće izbore. Lažete!

Гојко

24.07.2018. 12:47

@Mungos - Uvek se obradujem ovakvim vestima.Prvo,novac je obezbeđen za završetak ovih 19,5 km,rade ga,po nalogu kineske i azerbejdžanske države,njihove najkvalitetnije firme,i sada je na NJIMA da to završe.Možda i zakasne,pola godine,ali kao što su se ljudi uselili u kule BGD na vodi i ovde će SIGURNO oko naznačenog roka krenuti saobraćaj u punom profilu.A Batajnička petlja nije projektovana u prvobitnom planu / koliko sam negde pročitao,nisam siguran /.

Unutrašnji prsten ili Koridor 10

24.07.2018. 12:35

Da bi bila deo Koridora10 , OBILAZNICA mora od Orlovačke petlje da ide sa JUŽNE strane Avle i da izlazi na Korodor10 iza Vrčinske naplatne rampe . U suprotnom (ako obilaznica ide severnom stranom, od Bubanj potoka , posle Vrčinske rampe), ona je deo "unutrašnjeg prstena", a ne deo evropskog Koridora 10.

Gen52

24.07.2018. 12:38

Pančevacki most je skoro truo. Pitanje je dana kada će se zabraniti prelazak kamiona preko tog mosta, pa i vozova, a most kod Viče za koje je svojevremeno rečeno da ima idejni projekat i deo projektne dokumentacije još od 1985. godine, ni do dana današnjeg ništa nije pipnuto. Rečeno je da će se isti graditi da bi se Pančevački most rasteretio teškog teretnog saobraćaja i vozaova prema Banatu i Rumuniji.Važno je da se radi prema Hrvatskoj.

miloš valjevo

24.07.2018. 15:05

@anka - još da gradimo našim parama, e to bi bila snaga a ne na kreditu

MP

24.07.2018. 12:52

Novi most u Novom Sadu ima izvanredne karakteristike koje ga bitno razlikuju od starog, "Zezeljovog". Zbog toga zasluzuje kolokvijalno ime "Bojovicev most" po konstruktoru Aleksandru Bojovicu. Ovo uz duzno postovanje i za konstruktora porusenog mosta, akademika Zezelja, za njegovo remek-delo s pocetka sezdesetih proslog veka.

Гојко

24.07.2018. 14:35

@MP - Posle izgradnje najdužeg ruskog,Krimskog mosta,predsednik Putin je danas u razgovoru sa guvernerom sahalinske oblasti,naložio vladi da ispita finansijske mogućnosti da se gradi i most do ostrva Sahalin,što je dugogodišnji san njegovih žitelja,kako bi se pospešio razvoj severa habarovskog kraja.

Maja

24.07.2018. 13:43

Koliko je bitno za Srbiju da se infrastrukturno razvija, ljudi toga nisu ni svesni sta nam znaci izgradnja puteva, mostova, saobracajnica... Samo razvijene drzave mogu da rade na svojoj infrastrukturi a mi tezimo da dodjemo u tu poziciju da smo razvijena zemlja!

Zoran

24.07.2018. 15:10

Konacno imamo nekog na vlasti kome je stalo da se gradi i napravi nesto sto ce sluziti gradjanima.

Icebreaker

25.07.2018. 14:01

@cveta - Cveto, ti izgleda ne volis Srbiju kad verujes ovakim vestima koje se ponavljaju svake godine. Za pare ili drzavni posao bi i Albaniju volela !

Goran

25.07.2018. 09:51

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ekonomija/aktuelno.239.html:728829-Azvirt-do-Bubanj-potoka-stize-2020 Je l' to ista ova obilaznica što je početak radova bio 01.februara i što će biti gotova 2020. godine?

Goran

25.07.2018. 10:05

U maju ove godine ste napisali da su radovi počeli još 01. februara, da će biti završeni do kraja 2020. godine, da je dužina ovog dela obilaznice 19.5km i da je vrednost radova 207 miliona DOLARA. Sada se ponovo otvaraju radovi, pomeraju se rokovi završetka radova na 2021.godinu, ali vrednost radova je naprasno 207 miliona EVRA!!! To je razlika od 16,8% ili oko 34,5 miliona evra. Ako se samo radi o štamparskoj grešci, nije veliki problem, ali... Ozbiljna cifra je u pitanju!!!