Азвирт до Бубањ потока стиже 2020?

С. Б. Милошевић

23. 05. 2018. у 22:00

Споразум са азербејџанским градитељима убрзава градњу обилазнице око Београда која траје већ 28 година

Азвирт до Бубањ потока стиже 2020?

ОБИЛАЗНИЦУ око Београда чекамо 28 година, али захваљујући договору лидера Србије Александра Вучића и Азербејџана Илхама Алијева, ова траса би требало да буде завршена за две године. Деоницу дугу 19,5 километара и вредну 207 милиона долара, од 1. фебруара гради азербејџанска компанија "Азвирт". И управо је овај договор о градњи обилазнице први корак у реализацији Заједничког акционог плана о стратешком партнерству. До сада је урађена деоница од Батајнице до Добановаца, а градња ауто-пута до Бубањ потока битна је јер ће се тиме спојити коридори 10 и 11.

Деоница А од Батајнице до Добановаца дуга 10 километара завршена је још 2012. На деоници Б, од Добановаца до Бубањ потока, дугој 37 километара, изграђен је део пута од Добановачке петље до Остружнице. Тај део, дуг 17 километара, пуштен је у саобраћај априла 2016. Завршени су и радови на сектору Б5 од Орловаче до Авалског пута.

ТУНЕЛИ НА Обилазници око Београда од Добановаца до зоне портала тунела Стражевица, изграђено је укупно 12 мостова и вијадукта, по четири на левој и десној страни. Саграђена су три тунела: Липак са две цеви, Железник са две тунелске цеви и Стражевица са једном тунелском цеви на десној страни.

До сада су изграђени и мост преко Кијевског потока, мост преко Топчидерске долине. Иначе, на деоници од Добановаца до Бубањ потока налази се 41 мост, а највећи је онај преко Саве код Остружнице дуг 1,9 километара. Мост се гради из кредита Европске инвестиционе банке, а за градњу је задужена компанија "Страбаг" заједно са домаћом "Мостоградњом". Занимљиво је и то да се примењује нова технологија у Европи, јер се делови моста раде у фабричким погонима и онда се са воде монтирају на мост. Ова конструкција требало је да буде готова пре два месеца, али је, због проблема са минама у Сави и промене технологије градње, рок померен.

- На мосту су у току завршни радови на прилазним бетонским конструкцијама - кажу из ЈП "Путеви Србије". - На десној обали је комплетирано 20-23 поља, преостала три поља ће се градити након монтаже челичне конструкције моста. Изводе се завршни радови на постављању хидроизолације и ограда моста, али и на изградњи дела конструкције изнад обреновачког пута. На левој обали ће до краја месеца бити комплетирана конструкција свих 16 поља. Уговорени рок за завршетак радова био је 24. април, али је због потенцијалног присуства неексплодираних средстава у кориту реке Саве, рок сада померен за 25. мај 2019.

Пун профил ауто-пута изграђен је од зоне петље Батајница све до зоне моста на Сави, a полупрофил ауто-пута (десна страна) од зоне моста на Сави до излазног портала тунела Стражевица.


- То значи да ће се завршетком радова на мосту код Остружнице добити непрекидан ауто-пут у пуном профилу од 26,9 км, од Батајнице до петље Остружница, за брзине од 120 километара на час.


Једно је сигурно, неимари имају још доста посла.

- Поред моста преко реке Саве код Остружнице, лева страна моста је тренутно у изградњи, од захтевнијих објеката за изградњу на потезу од Добановаца до зоне портала тунела Стражевица јесу лева страна моста Железничка река, лева страна моста Кијевски поток, лева страна моста Топчидерска долина и лева тунелска цев Стражевица - кажу из овог предузећа.

Да би Обилазница била комплетна, после спајања са ауто-путем Е75 код Бубањ Потока, неимарима тек следи изазов - трасирање саобраћајнице до Панчева. То подразумева и изградњу 22 километра пута и још једног моста на Дунаву, код Винче.


БРАНЕ РАДОВЕ КОД ПЕТЛОВОГ БРДА

НА изградњи друге деонице Обилазнице налази се и петља Петлово брдо. Њена градња требало је да почне прошле недеље. Ипак, житељи овог дела београдског насеља Раковица већ годинама се противе градњи петље, јер би саобраћајница требало да прође кроз једини парк у овом насељу. Удружење гађана "Петлово брдо" чак је прикупило 1.710 потписа за петицију против уништења парка Борићи, а најављују и да ће по сваку цену бранити своју зелену оазу.


ТРИ ДЕЦЕНИЈЕ

ВЕЋ више од четврт века траје изградња обилазнице око Београда, а крај радова нико не може да предвиди. Изградња је почела новембра 1990, али је убрзо и обустављена. Била је прекидана због недостатка новца, санкција, бомбардовања, хиперинфлације... Неки објекти, већ изграђени, били су током бомбардовања 1999. знатно оштећени, па је било потребно да се санирају.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (6)

Mirko

23.05.2018. 22:31

"Bila je prekidana zbog nedostatka novca, sankcija, bombardovanja, hiperinflacije...". Sankcije nisu ukljucivale zabranu gradjevinskih radova u Srbiji. Bombardovanje nije trajalo 30 godina vec 3 meseca. Kakve veze ima hiperinflacija sa gradnjom?

tomkarlo

24.05.2018. 23:35

@Mirko - Pa normalno je da kada uvedu sankcije odmah se pojavi višak para za trošenje na izgradnju autoputeva.Od tih silnih para nastalih sankcijom stvarno su mogli da se izvode građevinski radovi, zašto da se pare ubuđaju.A tek hiper inflacija - svakodnevno je vrednost dinara rasla 100-200% a pri kraju i 1000%. Stvarno su trebali da troše na autoputeve. Problem je bio jer nije bilo slobodnih radnika jer su jurcali da potroše svoje lake ruke zarađene pare.

Bilke

23.05.2018. 23:50

ovaj deo obilaznice koji vec postoji ima samo po 1 traku u oba smera, kako tu planiraju 120kmh?

Любитель

24.05.2018. 01:32

Гори од нато бомби и санкција је био Мркоњић и СПС, разорили су све фондове и покрали паре.

Mikelis

24.05.2018. 18:31

Lazna obecanja, ovde u Srbiji gradnja svih puteva bude 2 godine pa se to posle 2 godine produzi bice sledece i tako se gradi 10 godina...

Roki

25.05.2018. 03:42

ma kakav auto put on vec talasast moze se ici max 20 km od dobanovaca do ostruznice fuseraj