Stiže nam Alibaba
05. 12. 2017. u 09:30
Dogovorena saradnja sa jednom od najvećih svetskih internet kompanija
KINESKA "Alibaba grupa" zainteresovana je da proširi poslovanje na srpskom tržištu. Saradnja između ove grupacije, koja posluje u 156 zemalja i srpskog Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija upravo je dogovorena u Kini. A, prema rečima Tatjane Matić, državnog sekretara ovog ministarstva, uskoro će biti formirani radni timovi koji će definisati aktivnosti za realizaciju zajedničkih projekata u okviru oblasti onlajn turizma, e-trgovine i logistike.
- Sastanak je protekao u izuzetno prijatnoj atmosferi. Zaključeno je da je srpsko tržište za "Alibabu" od izuzetnog značaja i da će u saradnji sa Ministarstvom dolazak te kompanije na srpsko tržište biti pitanje nekoliko narednih meseci - istakla je Matić posle sastanka sa čelnicima te kompanije u sedištu grupe u Hangdžou.
Dragana Đermanović, internet konsultantkinja, koja se upravo vratila sa poslovnog putovanja u Kinu, ističe da je saradnja sa "Alibabom" izuzetno značajna za našu zemlju.
- Bilo bi dobro da Ministarstvo pregovara o strateškom partnerstvu sa ovim svetskim gigantom, koje bi uključilo postavljanje evropskog haba, distributivni centar ili skladište za "Ali grupu" - objašnjava Đermanović. - Srbija ima vanserijsku poziciju za stratešku saradnju sa kineskim kompanijama koju ćemo najlaše iskoristiti u oblasti IT usluga, a ne koristimo je ni najmanje. Verujem da bi saradnja sa "Ali grupom" ubrzala i proces prilagođavanja naših zakona u delu e-trgovine, e-placanja i razmene dobara kupljenih onlajn koji su kod nas sporni i destimulišući. Takođe, "Ali grupa" je vlasnik najvećeg i najbržerastućeg sistema za internet plaćanje -AliPay, koji ima agresevne planove o ulasku na nova tržišta, pa bi možda potencijala saradnja sa njima podrazumevala razvoj i ponudu ove usluge, kao i implementaciju korisničkog centra za ovaj deo sveta.
VREDNOST 486 MILIJARDI DOLARA
"Alibaba grupa" upošljava više od 11 miliona zaposlenih i ima 488 miliona aktivnih korisnika. Kompanija posluje u 156 zemalja. Grupa je nastala 1999. godine, kada je Džek Ma osnovao internet stranicu Alibaba.com, portal koji je povezivao kineske proizvođače sa kupcima u inostranstvu. Pre pet godina, dva portala "Alibabe" rukovodila su prodajom vrednom 170 milijardi dolara. Danas je tržišna vrednost "Alibabe", jedne od deset najvećih kompanija na svetu, 486,27 milijardi dolara.