Dogodine tri nova koridora

Z. RADOVIĆ

23. 10. 2017. u 10:09

Najmodernije saobraćajnice povezaće Srbiju sa regionom već u sledećoj deceniji. Saobraćajnica Niš - Drač višestruko korisna n Radovi počinju i na deonici Preljina - Požega

Догодине три нова коридора

SRBIJA bi već u sledećoj deceniji trebalo da se modernim saobraćajnicama poveže sa celim regionom. U toku je izgradnja auto-puteva ka Bugarskoj, Grčkoj i Crnoj Gori, a narednih godina bi trebalo da počnu radovi na još tri trase - ka Albaniji, Bosni i Hercegovini i Rumuniji. U međuvremenu će početi i realizacija dva projekta koji će povezati gradove unutar Srbije - moravski i fruškogorski koridor.

Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, za "Novosti", otkriva da će prvi sledeći komercijalni ugovor, na koji će biti stavljeni potpisi do kraja godine, biti za deonicu od oko 30 kilometara, od Preljine do Požege na Koridoru 11. Radovi će početi iduće godine, a Mihajlovićeva kaže da se vode razgovori i o deonici od Požege do Boljara, dužine 107 kilometara.

Do sada je na ovoj trasi ka Crnoj Gori na dve deonice izgrađeno oko 53 kilometra auto-puta, a trenutno se gradi još 67,8 kilometara na potezu od Surčina do Ljiga, čime će se prvi put povezati auto-putem od Beograda do Čačka.

- Od ostalih projekata, najbliži smo početku radova na saobraćajnici Niš - Merdare - Priština, na prvoj deonici od Niša do Pločnika, vrednoj 212 miliona evra, gde radovi treba da počnu tokom iduće godine - kaže ministarka Mihajlović. - Srbija će zajedno sa Evropskom investicionom bankom podneti zahtev fondu za Zapadni Balkan, kako bi što veći udeo u investiciji bila bespovratna sredstava EU. Ostatak novca obezbediće se kroz zajam EIB, sa kojim je napravljen finalni dogovor u vezi s finansiranjem. Pripreme traju već dve godine, izrada idejnog projekta je u toku, a Vlada je nedavno usvojila prostorni plan za područje infrastrukturnog koridora Niš - Merdare.

Mihajlovićeva ističe da je projekat izgradnje auto-puta Niš - Merdare - Priština - Tirana - Drač od višestruke koristi za Srbiju. Ne samo, kako kaže, zbog poslova koje će domaće firme imati tokom izgradnje, već i zbog boljeg povezivanja blizu 500.000 ljudi koji žive u Niškom i Topličkom okrugu, Srba na severu Kosova, i zbog toga što će Srbija dobiti još jedan izlaz na more, preko luke Drač.

- Važan implus bržoj realizaciji projekta auto-puta Beograd - Sarajevo dat je uključivanjem Turske, sa kojom smo tokom posete predsednika Erdogana potpisali Pismo o namerama i sa kojom ćemo zajedno definisati naredne korake u realizaciji projekta - priča ministarka. - Što se tiče Srbije, već je poznata trasa. Ona će se nastavljati na Koridor 11, odnosno na deonicu Preljina - Požega, odakle će preko Užica ići do granice sa BiH. Vrednost tih 60 kilometara auto-puta na teritoriji Srbije procenjuje se na 830 miliona evra. Od dokumentacije su do sada urađeni prethodna studija opravdanosti i generalni projekat, a sledeći korak je izrada studije izvodljivosti, a zatim i glavnog projekta, nakon čega slede razgovori o finansiranju radova.

Zasada je najmanje izvesna izgradnja koridora ka Temišvaru, ali Vlada Srbije nije odustala ni od ovog putnog pravca.

- U okviru konektiviti agende za Zapadni Balkan, radimo na povezivanju sa svim zemljama regiona - kaže Mihajlovićeva. - Svakako da je interes Srbije, kako bi iskoristila svoju stratešku poziciju na Balkanu, da ima najkvalitetnije veze sa svim susedima, a povezivanje sa Rumunijom je nešto čime ćemo se takođe baviti u narednom periodu.


DA "PREMOSTIMO" GRDELICU

- ZAVRŠETAK Koridora 10 je prioritet Vlade. Ostaje da se okonča još deo kroz Grdeličku klisuru, koji je i najteže gradilište u Evropi. Na tempo radova u velikoj meri utiče i geologija - objašnjava Mihajlovićeva. - Posle 30 godina čekanja je praktično završen, a koliko je taj auto-put nedostajao Srbiji najbolje pokazuje 15 miliona više vozila kroz našu zemlju u odnosu na pre tri godine. Na istočnom kraku, gde radi grčka kompanija "Aktor", pustili smo u saobraćaj u prvih 100 dana Vlade 30,5 kilometara auto-puta i preostalo je da se završi još jedna deonica, na kojoj je ranije bilo dosta problema.


PARTNERI

- OČEKUJEM da za Moravski koridor, koji bi povezao Čačak i Kruševac, u 2018. budu poznati partneri u izgradnji i model finansiranja - navodi Zorana Mihajlović. - A u Pekingu je u maju potpisan i memorandum za Fruškogorski koridor sa kineskom kompanijom CCCC, za koji se već radi projektna dokumentacija.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (20)

Goksi

23.10.2017. 10:45

Od koridora 10 na postavljenoj karti 5 Autoputeva su sa leve strane.Sta je sa desnom stranom Srbije.Velika praznina.Zar je moguce da je veci prioritet prema Crnoj Gori i Albaniji,?

Koridori

23.10.2017. 11:59

@Goksi - Moguce,jer u Srbiji vladaju beogradski Crnogorci,kojma treba auto put do djedovine,kako bi komatnije,posle "teskog rada" u Beogradu,putovali na svome.Taj koridor 11 nikada nece biti isplativ,jer i razmazeni evropljani,tesko da ce se odluciti da letuju u CG,kad tamo i vecina Srba iz Srbije vise ne letuje.

Sremac

23.10.2017. 10:50

Auto put Drač - Priština - Niš - Sofija je od velikog interesa za NATO pakt zbog mogućeg vojnog sukoba i brzog slanja trupa prema Crnom moru. Zato će kredit biti odobren u kratkom roku.

Neša

23.10.2017. 11:07

A ne mogu da urade 20 km od ostružničkog mosta do Bubanj potoka! Muka me hvata na raskrsnici Resnik, gužva je non-stop, pogotovo leti.

Методије

23.10.2017. 11:12

Срамота, нигдје нема дионице која ће спојити Рачу тј Републику Српску са Кузмином.

Bujke

23.10.2017. 11:35

Podizemo kredit da prijateljima iz NATO izgradimo put. Slobodu kretanja smo dali ali nismo izgradili dovolno puteva.

Срета

23.10.2017. 12:03

Ваљда би Крушевац -Чачак требало да буде приоритет за србију?

lala

23.10.2017. 12:43

Sramotno je to što je Vojvodina zapuštena maksimalno. Putevi katastrofa, a izgradnja novih ni na vidiku. Pogotovo je Banat devastiran maksimalno, siromašan, baš kao seoski deo Etiopije, Mongolije, Pakistana. Molim se da odem odavde, a volim svoje mesto. Nemam ništa protiv da se gradi i tamo i vamo, ali ne da imamo delove koji se izbegavaju, a hrane ostatak zemlje.

komentar

23.10.2017. 16:47

@lala - Ne hranite vi nikoga. Tzv. vojvodina nije jedina i nismo svi duzni da iskljucivo finansiramo razvoj tzv. vojvodine i da slusamo izmisljotine kako vi nas hranite i kako ste zrtva. Niste zrtva, ne hranite nikoga, ne trosite budzet manje od ostalih vec vise i niste jedini. Postoji zivot i u drugim delovima Srbije, a ako je neko privilegovan u Srbiji onda je to tzv. vojvodina.

Dule

23.10.2017. 12:57

A Tunel Strazevica (Resnik) - Bubanj Potok ???!!! kada se planira uraditi i Petlja na na zaobilaznici kod Petlovog Brda ???

robertino1985

23.10.2017. 13:18

zašto se ne napravi put i most od Inđije prema Zrenjanin, da se ne mora ići okolo Beograda i Novog Sada, i treba da se poprave lokalni putevi npr. inđija-ruma, inđija-novi sad . itd. a ne samo autoputevi

Borsa

23.10.2017. 18:37

@ - Šta će vam autoput za šiptariju jel vas možda potplatio Edi Rama zarad viših ciljeva velike albanije,a

Borsa

23.10.2017. 18:41

@ - Što u Nišu ne izmestite prugu za Pirot, i da radite seoske puteve,zatim medjugradske i sl. a vi povezujete albaniju sram vas bilo- izdajnici..

gazda

25.10.2017. 07:31

Samo centralna i zapadna Srbija je na karti novih saobracajnica u Srbiji ,istocni deo Srbije t.j. Timocka krajina izgleda da je Budzak nema je ni u perspektivi,nama ne treba timocka magistrala da poveze Nis- Prahovo,Zajecar- Paracin - centrakna Srbija, Prahovo pored Dunava sa Beogradom.I mi zivimo u Srbiji i nama trebaju moderni putevi t.j.autoputevi ako cemo razvijati ravnomerno sve delove Srbije.

smb

01.11.2017. 09:48

sve je to dobro sto se planira i radi, puteva uvek treba. samo retko ko objavi koliko i kod koga, pod kojim uslovima se srbija za sve te puteve zaduzuje. a veci broj automobila kroz srbiju, sve te putarine, toliko miliona vozila - gde su te pare? druge zemlje grade i odrzavaju putnu infrastrukturu od naplate. nesto se o ovome skoro nikako ne prica i pise - kad dodje na naplatu bice kao sad sa predhodnim dugovima. a zaduzivanje za puteve je i do sada visoko. slucajno? pozdrav.

Glas razuma

11.07.2018. 15:29

Umesto prema CG graditi autoput prema srpskoj Banjaluci gde zivi nas narod. Umesto prema Pristini graditi autoput od Pojata preko Preljine prema srpskom Uzicu i Visegradu.