Auto-put umesto Ibarske

Z. RAKIĆ

10. 04. 2017. u 20:00

Glavni projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević o deonici kojom počinje Koridor 11. Saobraćajnicu od Surčina do Obrenovca izgradiće kineska firma za tri godine

Ауто-пут уместо Ибарске

Dragoslav Dragićević / Foto: P.Mitić

U NAREDNE tri godine majstori iz kineske kompanije China Communication Construction Company trebalo bi da izgrade deonicu auto-puta od Surčina do Obrenovca, a kada ovi radovi budu završeni, Beograđani će umesto nebezbednom i neuslovnom Ibarskom magistralom, ka Crnoj Gori putovati modernom saobraćajnicom u šest traka. Na Koridor 11 uključivaće se sa obilaznice oko Beograda.

Dragoslav Dragićević, glavni projektant ove trase iz Saobraćajnog instituta CIP, objašnjava da će, u zavisnosti od toga iz kog dela grada dolaze vozači, moći da se uključe na petljama "Batajnica", "Dobanovci", "Ostružnica", "Orlovača" ili "Bubanj potok". Posle će obilaznicom stizati do petlje "Surčin" koja je početni deo auto-puta E-763, Beograd - južni Jadran.

- Deonica povezuje Koridor 10, odnosno auto-puteve E-75 i E-70 i deo Beograda na levoj obali reke Save sa Obrenovcem na desnoj obali - objašnjava Dragićević. - Počinje petljom na kilometar i po kod Surčina i pruža se kroz sremsku ravnicu pored naselja Jakovo i Boljevci. Tokom izgradnje neće biti porušen nijedan objekat, jer trasa potpuno zaobilazi naseljena mesta. Proteže se naizmeničnim krivinama, a zatim dugim pravcima ka navozu na most preko Save i Kolubare u dužini od 1.831 metra. Završava se još jednom petljom kod Obrenovca, odnosno u blizini fabrike "Prva iskra" u Bariču. To je jedini izlazak sa deonice duge 17,6 kilometara.

Dragićević napominje da kineska kompanija koja gradi most preko Save već ima iskustva na ovim poslovima, jer je bila angažovana na premošćavanju Dunava između Zemuna i Borče. Čak je i dužina mosta približna, a sistem gradnje je potpuno isti.

- To je potpuno betonski most, oni već imaju razrađenu tehnologiju izvođenja radova i iskustvo prethodnog projekta i očekujemo da će to proći bez problema - uveren je Dragićević. - Ova deonica će se kasnije spojiti sa trasom od Obrenovca do Uba, koja bi trebalo da bude završena do kraja godine. Dok se ne završi potez od Surčina do Obrenovca, vozači će se na Koridor 11 ka Čačku uključivati u Bariču.

GRADSKA MAGISTRALA

SAOBRAĆAJNI institut CIP je isprojektovao i dodatnih 9,5 kilometara puta koji od Surčina spaja ovu saobraćajnicu sa Vojvođanskom ulicom na Novom Beogradu. Taj deo, međutim, nije predviđen ugovorom o izgradnji sa kineskom kompanijom i moraće da sačeka finansijera. Gradska magistrala je projektovana za brzinu od 80 kilometara na čas.

NAPLATNE RAMPE

PREDVIĐENA je i izgradnja dveju naplatnih rampi. Jedna će biti kod Jakova, 12 kilometara posle uključenja sa petlje "Surčin", dok će druga biti u Bariču.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

Неко из масе

10.04.2017. 20:23

Надам се да ће овај аутопут обележити у складу са Законом о службеној употреби језика и писама, а не као до сада, да се форсира само латиница. Мислим да је потребно променити закон и ставити одредбу уместо ћирилице и латинице, да се иде на решење српски (ћирилица) и енглески за натписе на аутопутевима и магистралним путевима.

Арсен

10.04.2017. 20:58

Dok se ne zavrsi vozaci ce se ukljucivati u Baricu !!! Ko koristi Obrenovacki put zna da je i sad haos na tom putu jos kad nam nakace i auto put do Cacka bice tek raspad

Gagi

10.04.2017. 21:07

Ne razumem šta će Beograđanima autoput do Crne Gore ? Ili se radi o "Beograđanima" iz Tvojkovca ?

Predrag

10.04.2017. 21:38

@Gagi - Koliko vidim od Pozege to nece mrdnuti na jug narednih 20 godina, ima puno precih stvari od nekog spajanja sa Crnom Gorom. Da je Crna Gora srpska drzava kao ranije, onda bi se ulagalo u to. Ovako, gradimo autoput ka najvecim izdajnicima Evrope? Ne ide. Ekonomski nikakve koristi od toga nemamo, CG je mizerna drzava od jedva 0.6 miliona ljudi. Bolje autoput da se sa Rumunijom od 22 miliona ljudi povezemo preko Zrenjanina.

trla baba dlan

11.04.2017. 08:11

@Gagi - Nama treba izlaz na more, Nisu kinezi džabe došli. Put svile snajka, put svile.

Šima košmoš iz dalekog svemira

10.04.2017. 21:34

nadam se da će na gradskoj magistrali biti veće ograničenje nego na relaciji Zemun-Pančevčki put, gde su tri trake, van naselja a ograničenje 50 na sat

trla baba dlan

11.04.2017. 08:10

@Šima košmoš iz dalekog svemira - E ovo si u pravu, 3 trake a 50, van pameti.

Pavlovic

10.04.2017. 21:35

Ljudi kome gradite put do Crne Gore i Albanije kome to treba, sta smo im mi to duzni da im pravimo autoputeve a mi da i dalje ginemo na Ibarskoj magistrali i Dubokoj (kod Obrenovca), pa ako Merkelova i Sreder kazu da je to potrebno tamo nekom Balkanu neka ga oni i grade a ne mi, ovo je propast za Srbiju ko ce da vrati te silne kredite koji su uzeti da bi se poklonili drugima, pogledajte koliko stanovnika ima ta pisljiva crna gore, kako taj put moze biti isplativ ??????

Srbin iz Starog Rasa

10.04.2017. 23:01

@Pavlovic - Ne gradi se put za Crnu Goru vec za Srbiju . Srbija se treba sa krajeva raznih premostiti autoputevima da narod tj gradjani Srbije putuju brzo sigurno i bezbedno. A ko ce da se kaci gde na nase autoputeve to nas ne treba da interesuje. Ne moze cela zapadna Srbija da ide u 21 veku ibarskom magistralom. Mora da se napravi autoput za taj deo Srbije.

Marko

10.04.2017. 23:14

@Pavlovic - VI Beogradjani vidite ostatak Srbije izgleda samo kad idete na more, pa usput ne vidis kad ides Ibarskom celu Sumadiju i zapadnu Srbiju koju ovaj autoput prikljucuje na glavnu mrezu autoputeva Evrope, ovde se NA PRVOM MESTU gradu autoput koji povezuje ZAPADNU i JUGOZAPADNU SRBIJU a tek u daljoj buducnosti kad se izgradi i SRBIJU I CRNU GORU i ja potpuno podrzavam spajanje te dve drzave, mi smo najveci uvoznici Crne Gore, tu nam je najbliza luka i ne najmanje bitno, to je ipak srpski narod!

Dragan

11.04.2017. 08:47

@Pavlovic - @Marko, na more putujem iskljucivo avionom jer nemam vremena za bacanje. Nemam nista protiv ostatka Srbije ali mi je van pameti da autoputevi prolaze kroz regione poput Pestera sa zanemarljivim brojem stanovnika. Po meni, puteve trebaju da finansiraju opstine i okruzi. Pa ako zele autoput do BG, CG, ... neka ga svojim novcem i grade. Tudje necemo, svoje ne damo!

Proka

10.04.2017. 21:55

Sta koga briga da putuje ka Crnoj Gori, sta je to, gde je to, ko je to????Tamo neka idu Crnogorci.A mi cemo putovati po nasoj Srbiji

Gavrilo Princip

10.04.2017. 21:57

@Pavlovic ovakav je put, gospodine dragi, neophodan da nas spoji sa našom srpskom braćom u Mojkovcu i Kolašinu, u junačkim Pljevljima, na Žabljaku, u slobodarskom Nikšiću, Foči, u bratskoj Bileći, našem Trebinju, lepom Herceg Novom... ovaj put nam je, gospodine, potrebniji od hleba nasušnog. Njime se srpstvo brani i kičma mu se jača.

Немања

12.04.2017. 14:24

@Gavrilo Princip - Ај сад то исто напиши на српском језику,уместо на хрватском.

Drina

10.04.2017. 22:34

Kako sta ce nam put! Pa da nama netreba ni telefon ni struja, najbolje da zivimo u kolibama i jasemo konja!Ljudi daj molim vas malo se obrazujte prvo i naucite kako se razvija ekonomija u jednoj drzavi pa onda necete pisati svasta kao sta ce mi put tamo ili vamo.

Skjavoneska

10.04.2017. 23:16

Aman ljudi, sta ste navrli na Crnu Goru, ima li Srba u Uzicu, Valjevu, Cacku, Priboju, B. Basti, N. Varosi, Pozegi, nije Srbija Beogradski pasaluk. Da se razumemo, nemam ja nista protiv naseg glavnog grada, samo treba imati u vidu i druge gradjane ove zemlje, i oni placaju porez i oni otplacuju kredite koji su uzeti da se Beograd sredi, taj narod zeli da radi u svojim gradovima, ali posla nema jer nema infrastrukture.

Vojvodina

11.04.2017. 08:00

Taj autoput vise znaci Crnoj Gori. Tako ce brze dobiti turiste. Jer ova Ibarska magistrala nema blage veze. Jedva sam se dovuko do mora i vise nikada necu ici tamo. Crnogorci bi trebali barem pola da plate.

Dragoslav

11.04.2017. 08:13

Gospodo Beogradjani,sta je sa autoputem Pojate-Cacak,koji bi vezao oko 700.000 ljudi koji proizvode najvise hrane u Evropi.Kada ce oni moci da se brze razvijaju i da ostanu u svojim selima,gradovima,domovima,fabrikama..Ta nazovi drzava Crna Gora nicim ne zasluzuje da im se gradi autoput,jer u kljucnim momentima nam okrecu ledja /setite se priznavanja Kosova i svakodbnevne zapaljive i uvredljive retorike njihovih politicara prema Srbiji/ A vi gospodo Beogradjani setite se cija ste prestonica..

Pablo

03.05.2019. 09:06

Put se ne radi za Cg, jer oni nemaju kinte i svoj neće nikad napravitiVeć da povežete svoju braću iz Sandzaka sa Bg