Kombijima blokiraju ulice?

Z. R. - J. N.

25. 11. 2016. u 15:31

Agencije koje posluju po principu "Od vrata do vrata" traže od države da ih legalizuje. Pristaju da im se uvedu obaveze, porezi i kontrole, samo da ne izgube posao

Комбијима блокирају улице?

Foto: M. Anđela

BURA nastala zbog približavanja 14. februara, krajnjeg roka za ukidanje kombi prevoza, tišti hiljade onih koji od ovog posla žive. Udruženje "Kombi prevoz putnika", koje okuplja 25 agencija sa oko 1.000 radnika, moli državu da ih sasluša i uvede u legalni tok. Pristaju i na nove namete. U suprotnom, prete da će blokirati ulice.

Kako objašnjavaju iz udruženja, veliki problem je što se prema Zakonu o prevozu putnika ovaj vid prevoza tumači kao nelegalna radnja. Najjači argument nadležnih je da su ova vozila - nebezbedna.

- Nisu mogli da provere da li naši vozači voze više sati nego što je to propisano i da li tokom putovanja prekoračuju brzinu - objašnjava Aleksandar Simić, predsednik ovog udruženja. - Ali to možemo da rešimo tako što će nas novim propisom obavezati da u svaki kombi stavimo tahograf.

Naš sagovornik dodaje da zabranu zbog nebezbednosti obara statistika. U poslednjih šest godina zabeležen je samo jedan smrtni slučaj u udesu u kojem je učestvovao kombi. Zamerano im je da i vrata tokom vožnje mogu da otvore putnici.

- Možemo to tehnički da sredimo tako da samo šofer može da rukuje vratima - kaže Simić. - Imamo prijavljene firme, plaćamo porez, vozače. Zaposlićemo i dodatne profesionalce koji imaju dozvolu za C i D kategoriju, plaćaćemo osiguranje putnika, izdavaćemo karte, pristajemo i na češće provere ispravnosti vozila i lekarske preglede vozača.

Svesni da nelegalno prevoze putnike, članovi udruženja priznaju i da se često nađu u škripcu sa policijom. "Plavci" ih tada "blago" kažnjavaju upravo zbog nedostatka zakonske regulative. Skinu im tablice, koje mogu da uzmu posle nedelju dana i nateraju ih da istovare putnike na najbližoj stanici.

Prevoznici tvrde da su u poslednje četiri godine više puta slali pisma i mejlove na adresu Ministarstva saobraćaja i Agencije za bezbednost saobraćaja. Niko ih, kako tvrde, nije ozbiljno shvatio, popričao o ovom problemu i pokušao da nađe sa njima zajedničko rešenje.


NISU ZA EVROPU

OBAVLjANjE javnog prevoza putnika, u domaćem i međunarodnom saobraćaju, podrazumeva ispunjavanje strogih uslova vezanih za bezbednost saobraćaja, poslovnu, finansijsku i tehničku sposobnost tih pravnih lica - napominju u Ministarstvu saobraćaja. - Evropski propisi koji uređuju vreme rada i odmora vozača i propisi kojima se uređuje pristupanje tržištu međunarodnog linijskog prevoza se odnose samo na autobuse, a to su vozila koja imaju više od devet mesta za sedenje uključujući i mesto za sedenje vozača, a ne na putnička vozila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Zoran

25.11.2016. 16:17

Zasto bi nesto moglo da bude jeftino, kao sto je prevoz kombijem, kad moze da bude skupo?

Braco

25.11.2016. 18:31

U citavom svijetu prevoz kombijem je normalna stvar osim u Srbiji. Ako je kapacitet u kombiju veci nego u taxiju onda je I zarada veca tj porez za kombi vlasnike je veci. Cist racun duga ljubav. Drzavi porez je placen svi zaposleni putnici usluzeni I sve je potaman. Ovako samo sebi stvarate problem.

električar

25.11.2016. 19:23

U taksi vozilima je bezbednost "maksimalna" ... Vozač uopšte i ne otvara vrata, to rade putnici i kad ulaze i kad izlaze. A koliko vremena vozači provode u vozilu i da li prekoračuju brzinu ... ??? Pa, neće valjda da idu protiv propisa ... Ustvari, očigledno se "neguju" samo skupe usluge, jeftine se ukidaju, gde god to može. U mom gradu najskuplji prevoznik je Lasta !!!

Miljan

26.11.2016. 14:27

Ko će da me spreči da jednom mesečno sa drugarima skupimo novac za gorivo i putarinu i odemo do Nemačke.Neću valjda morati da registrujem firmu ?

zmau

26.11.2016. 18:57

A u običan automobil možeš da sedneš kad hoćeš i da voziš kolko hoćeš, sa običnom B dozvolom. I sad kad vam od 7 putnika iz kombija njih 5 sedne u svoje automobile, baš ćete imati odličan efekat po bezbednost saobaćaja.