Bez dogovora sa Esmarkom

D. Marinković

17. 02. 2015. u 08:30

Neuspešno završeni pregovori sa Amerikancima o strateškom partnerstvu u smederevskoj Železari

Без договора са Есмарком

Aleksandar Vučić

AMERIKANCI ne dolaze drugi put u Smederevo. Vlada Srbije odlučila je da ne potpiše ugovor s američkom kompanijom "Esmark" i to na predlog privatizacionog savetnika (KPMG) i Komisije za model ostvarenja strateškog partnerstva, izjavio je premijer Srbije Aleksandar Vučić. Time je stavljena tačka na višenedeljne pregovore sa menadžerima čeličane iz Pitsburga.

Kao pravi razlog za odustajanje od "Esmarka", Vučić je naveo činjenicu da nisu dobijene garancije da će Železara nastaviti da radi i kad budu potrošene rezerve sirovina.

- Nismo dobili garancije da će se očuvati naš obrtni kapital i da neće biti potrošene sve sirovine, a potom fabrika napuštena uz obrazloženje da tržište nije dobro i da na taj način izgubimo 120 miliona dolara - naveo je Vučić.

Premijer je rekao da je od "Esmarka" traženo da ne spušta obrtni kapital ispod 100 miliona dolara da bi se uvek imalo sirovina na početnom nivou.

- Oni to nisu prihvatili i tražili su spuštanje na 50 miliona. Onda smo mi tražili 70, a oni nisu hteli - rekao je Vučić.

Najveći problem srpske Vlade je bilo, kako su "Novosti" su danas objavile, to što su Amerikanci odbili da sačuvaju sva radna mesta. Hteli su da otpuste 3.500 ljudi.

Predsednik Vlade je naveo da je vlasnika "Esmarka" molio da nam izađe u susret da Srbija ima pravo supotpisivanja u prvih devet meseci da bismo kontrolisali način trošenja sirovina, nabavke i prodaju čelika.

REJTING

PREMIJER Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da Srbija u proteklih osam meseci nije izgubila svoj kreditni rejting, a očekuje da će ga do kraja godine i pojačati. - Srbija vodi ozbiljnu, odgovornu i tešku politiku, mi ne planiramo stvari za tri dana, već za tri ili pet godina - rekao je Vučić na konferenciji za novinare u Vladi Srbije.

- Dobili smo odgovor da to prihvataju. Tražili smo da kontrolišemo svaku transakciju preko 500.000 dolara. Dobili smo odgovor da može, ali transakcije od dva miliona dolara. To nismo mogli da prihvatimo - rekao je premijer.

Ipak, to nije kraj Železare u Smederevu. Vučić je za ponedeljak najavio javni poziv za potpisivanje menadžerskog ugovora. Vučić se nada da će se na taj poziv odazvati "najbolji ljudi u svetu", jer, kako je naveo, "mi ne znamo da upravljamo i da vodimo železaru profitabilno, niko u Srbiji nije to nikada znao da radi".

OBAVEŠTEN MMF

VLADA Srbije ispunila je obavezu prema MMF, obavestila ih o konačnoj odluci da neće potpisati ugovor s američkim "Esmarkom" o preuzimanju Železare. Sporazum sa MMF bi trebalo da bude potpisan 23. februara.

- Očekujem da krajem marta Železara počne da radi povećanim kapacitetom i da do kraja godine počne da radi i druga peć - kazao je Vučić. - Postoji ozbiljan plan o podizanju proizvodnje u Železari. Ne mislimo da ostajemo na ovom nivou, hoćemo da podignemo proizvodnju u Železari sa sadašnjih 320.000 na milion tona i da u novembru upalimo drugu peć i podignemo proizvodnju na više 1,5 miliona tona.


— Aleksandar Vučić (@avucic) February 17, 2015
Premijer je izjavio je da Železara ima 170 miliona dolara u obrtnom kapitalu, što je za nju bogatstvo. Železara može dugo da radi i bez naše pomoći, odgovorio je Vučić na novinarsko pitanje da li će država i sa koliko dotirati poslovanje te čeličane. On je naveo da svi radnici Železare ostaju da rade i uslov u pozivu za novi menadžment biće da radnici ne dobijaju otkaz.

Premijer Srbije Aleksandar Vučić saopštio je da su neuspeli pregovori sa Amerikancima Foto Ž. Knežević


Na pitanje kako će država nastaviti da subvencioniše poslovanje Železare kada na to od 1. februara nemamo pravo po SSP-u, Vučić je kazao da je u dnevnom kontaktu sa predstavnicima Evropske unije i da će tražiti njihovu podršku po tom pitanju.


***************

Amerikanci hteli da uzmu što se uzeti može

VATROMETA i slavlja u Smederevu, koje se očekivalo povodom sporazuma sa "Esmarkom", nije bilo. Umesto toga, u utorak je u pogonima Železare, ali i u gradu, zavladala nova neizvesnost i pitanje - šta sada. Vest da su pregovori propali, građani Smedereva komentarišu različito, ali su saglasni da nastupa teška godina za sve stanovnike grada na Dunavu. Nadaju se da ih Vlada neće ostaviti na cedilu.

Mnogi nisu bili iznenađeni. Odugovlačenje pregovora i pomeranje rokova doživeli su kao pripremu za loš obrt koji je stigao posle optimističkih izjava pregovarača, koji donedavno nisu krili oduševljenje budućim zajedničkim poduhvatom. Budući članovi menadžmenta "Esmarka" prethodno su mesecima u fabrici procenjivali situaciju, ali je umesto potpisa na ugovor o partnerstvu usledio hladan tuš.

Radnici Železare su obeshrabreni. Mnogi smatraju da je namera "Esmarka" bila da uzme šta se uzeti može i da napuste fabriku za tri godine.

- Iako smo uveravani da je reč o ozbiljnom partneru, ispostavilo se u finišu pregovora da je "Esmark" pokazao veliku neozbiljnost, što je i za sindikate bilo iznenađenje. Oni nisu želeli da daju potrebne garancije, nisu želeli da država ima kontrolu nad poslovanjem, nisu garantovali očuvanje radnih mesta. Odbijanje ponude "Esmarka" je tako ostalo jedina moguća odluka - kaže Mileta Gujaničić, predsednik Nezavisnog sindikata metalaca u Železari Smederevo.

Iako svi strahuju šta će se dalje događati, veruju da ih država neće ostaviti na ledu. Mnogi sada sumnjaju u to da je "Esmark" uopšte bio pravi partner za ovako krupan ekonomski zalogaj. Smatraju da bi fabrika trebalo da ostane u državnom vlasništvu.

- Uz sposoban menadžment, obučene radnike i bolje planiranje, fabrika može da opstane. Kupci postoje, valja naći nova tržišta. Linija za galvanizaciju jeste preskupa, ali je tu šansa za nas - kaže radnik Železare.

(J. ILIĆ)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (143)

komunist

17.02.2015. 10:57

@Kiki - A pošto je praznik i ti bi mogao da odmoriš.Nemoj da čitaš (kažu medijski mrak) već odmaraj.

Kada ce ako nece sad?

17.02.2015. 13:03

@Kiki - Da je radni dan opet ne bi valjalo sto komentarise, napisao bi da je lencuga ili nesto slicnog stila. Zapravo ti bi trebalo da odmoris makar za praznik, mada ako ti isplacuju dupli honorar sto radis i danas mogu da te razumem.

Фидел

17.02.2015. 08:41

Jе ли то понуда да се отпусти 3500 радника... Што се народу не каже да је у питању неки холандски Есмарк регистрован на адреси где и фирма Мила Ђукановића. Хммм нешто је ту сумњиво јел да? Пошто је са те адресе опљачкана и затворена Никшићка железара...

Sale

17.02.2015. 09:02

Kakav cirkus Vucic Aleksandra. U takvim uslovima se prekida prodaja i raspisuje nova, stim sto se Esmark trajno diskfalifikuje kao sarlatan!

Jellena

17.02.2015. 09:38

Negde mi je blizi stav da se nece resiti sa njima nista, nego da cemo morati u se i svoje kljuse....u svakom slucaju evidentno je da se mnogo truda ulozilo s nase strane

Filip

17.02.2015. 09:49

"Esmark Europe" b.v. je registrovan na istoj adresi na kojoj je registrovan i Djukanovićev "MNSS" koji je uništio nikšićku železaru. Verovatno je slučajnost u pitanju.

mijat311

17.02.2015. 09:52

Nerazumem da se daju takve neodgovorne izjave o privatizacijama,kao što je neotpuštanje radnika,kad to ne može niko garantovati.Nije Esmark državna firma u Srbiji, pa da se radi koliko hoćeš i kad hoćeš,a plata i dobra i sigurna.To i malo dete zna.To je trebalo da se zna.

1000 novoprimljenih!Jeste li vi normalni?

17.02.2015. 09:53

Ako je stigla nova ponuda u 4 zar nije logično da sednica Vlade bude i da razmotri tu ponudu?Šta ima Vučić da priča sa gradonačelnicom Smedereva koja je zajedno sa Brančetom uvalila na stotine novih radnika u administraciju ovih dana,kao i sindikalci,a posebno direktori koji su sve svoje pozapošljavali.Treba zadržati samo struke za pogon,sve ostalo napolje i to odmah!

Dejan

17.02.2015. 11:30

@1000 novoprimljenih!Jeste li vi normalni? - Sudeci po minusima ima dosta novoprimljenih . Sad bi oni otpremninu ili plan B sa nasim strucnim menadzmentom da se lezi u firmi i prima plata a cela drzava da ih izdrzava .

Nikola

17.02.2015. 09:54

Da li posle svega iko može da poveruje da je "Esmark" ozbiljna kompanija? Možda ona i jeste ozbiljna ali tamo negde u SAD-u ali svakako ne i ovde.

Milutin The King

17.02.2015. 10:01

Od presudne je važnosti to što u pregovorima sa "Esmark"-grupom nema nikog poput Dinkića, Dulića, Pajtića ili Đilisa ... prema tome, nema nikakvog razloga za strepnju i bojazan ... interesi naše države, naše privrede i naših ljudi biće, svakako, zaštićeni !

Posmatrač iz Nemačke

17.02.2015. 11:26

@Milutin The King - E moj lažni kralju Milutine! Ti stvarno misliš da su ovi danas na vlasti bolji od onih koje si pomenuo? Pa i oni su, uglavnom, sinovi i unuci komunista, genetski predisponirani da žive na grbači naroda i (često) rade na štetu istog. A pošto, kako je to rekao još rimski vladar Vespazijan novac ne smrdi ("pecunia non olet") onda ne čudi dugo traženje "rešenja" (možda provizije?) Nisu li Ameri poslali jedinu ispravnu ponudu? Zašto se ponovo pregovara danima? Ima nešto trulo u državi srpskoj

?!?!?

17.02.2015. 14:27

@Milutin The King - @ "Кilutin The Ming" - А у чему је уопште разлика између ових и оних?!? Озбиљна расправа може да се води само на тему ко је од њих гори, а никако (ни у лудилу!) ко је "бољи". Грешим? У том случају - изволите, изнесите аргументе (не ботовске "cut + paste" неписмене идиотлуке који везе благе немају ни са мозгом ни са темом, већ АРГУМЕНТЕ) и побијте моје тврдњy. Само напред!

Milutin The King

17.02.2015. 14:47

@Milutin The King - Jedan deo javnost je, izgleda, potpuno naviknut na rasprodaju naših privrednih kapaciteta i resusrsa. Prethodne vlasti su se svojski potrudile da nam izgleda prirodno i normalno kada od prodaje kapitalnih dobara korist ima sam par ljudi. Čak i "istinskim posmatračima iz Nemačke" deluje čudno što se naši, ovde, ne ponašaju u skladu sa DS-principom: "uzmi novce i beži!"

Jovica

17.02.2015. 10:16

Znači biće večeras slavlja u Smederevu !Srbija ima konačno Vladu koja zna kako se vode pregovori sa stranim investitorima.

Trske

17.02.2015. 10:17

Verovatno hoce da otpuste administraciju jer u proizvodnji i ima nekih 2000 radnika!? Svi koji nerade nista u zelezari su rodjaci nekih i partiski zaposljeni kadrovi.

ivan

17.02.2015. 12:33

@Trske - tako je druze,neradnika ima vise nego radnika,na svaka dva radnika ide neki menadzer,poslovodja,kordinator...uzas

Jovan

17.02.2015. 10:23

Šanse još postoje i za Esmark. Plan B nam ne gine, ako pregovori propadnu. Država nema para za investiranje i zato je dobro da se dogovori sa Esmarkom, naravno uz zadovoljenje minimuma naših zahteva. Nova ponuda Esmarka je signal da su i oni veoma zainteresovani i da im se ne ispušta iz ruku Železara.

mi trebamo

17.02.2015. 10:29

da odpustimo sve radnike koji se samo tako zovu i visak su a ne da neposredno pred prodaju zaposlimo 100 novih.Niko nece da kupi firmu u kojoj nesme da promeni ili odpusti radnika, to je najveca glupost sa nase strane na koju isistiramo.Zasto ne zatvorimo fabriku koja nema buducnost i sa novcem kojeg trebamo dati esmarku ne napravimo nesto drugo, pa makar bila hladnjaca najveca na balkanu.

perica

17.02.2015. 12:02

@mi trebamo - Niste informisani gospodine u smederevu je hladnjača ne propala nego uništena.

maksa

17.02.2015. 10:34

Cela ova privatizacija je farsa i kupovanje vremena ! Zelezara je neprofitabilna i zatvaranje joj ne gine, pitanje samo kad .

Surovi

17.02.2015. 10:38

Da li imamo neke eksperte koji realno mogu da procene koliko ljudi je potrebno za proizvodnju Željezare Smederevo? Ako dođemo do podatka da je maksimalan broj 3000 ljudi, svi koji su višak moraju da izađu jer će svi potonuti.Na svakom brodu, trajektu, čamcu se zna kolika je nosivost, maksimalan broj ljudi i tereta, jer se u protivnom rizikuje da brod potone!

Боле

17.02.2015. 10:40

Zašto prodaja, zašto ne plan b? Magnohrom iz Kraljeva je posle prodaje završio tako što su peći isečene i prodate u staro gvožđe!

flotila

17.02.2015. 11:47

@Боле - Ukoliko je prodaja ono sto je najbolje za Zelezaru zasto da ne.Bitno je da se pokrene,da radi.

Crnifx

17.02.2015. 10:44

Ništa nije slučajno, plan je vjerovatno da bude kao da se ovi naši nešto opiru postavljaju uslove na kraju sve pristanu.Ovi posle urade svoje unište željezaru pokupe se i ćao. Do tada će i sve ostalo u Srbiji biti prodano. Srbija je kao Titanik samo što nije udarila u santu,a mogućnosti da izbegne su skoro ravne nuli.

ANAMARIJA

17.02.2015. 13:26

@Crnifx - E tu gresis,takve epizode smo gledali u proslosti sa nekom drugom Vadom.Ako Esmark ne pruzi sve garancije koje Vlada trazi od njih,do prodaje nece doci.

perica

17.02.2015. 12:05

@Mornar Popaj - Jedva sam vas razumeo. i da znaš u pravu ste nit je normalna kompanija nit je potez vlade potreban. Kad nam kompanija zakazuje sednice vlade tu nema ni kompanije ni vlade. a di su tu novinari, doći će sa ilice.

Šta reći?

17.02.2015. 10:58

Vučiću,ako su čuli tvoje izjave u javnosti pre tendera "daćemo im koliko god traže samo da uzmu Železaru...i sl.." onda nije čudo što te ovako otvoreno zezaju.

Smederevac

17.02.2015. 11:31

Pitam se, Pitam? Zbog cega "Plan B", nije odradjen za ove dve godine pa ako se kupac javi, javi. Nema nasa Vlada ni plan A, ni B, a Bogami ni Sh. Jedini plan je zamajavanje sirotinje dok oni zive na racun istih.

Kiza

17.02.2015. 12:23

au bre BOTOVI...pa vi očigledan poraz pretvoriste u pobedu.Pobedili smo tako i jednom ratu i izgradili sve veće i bolje.(Mrka)

m-kurtic

17.02.2015. 12:44

Samo vi "pametni" sto navijate udarajte minuse? Mozete udariti i na svoje najblise tesko onda njima!? Ocito u Srbiji caruju svrake sto kljucaju moza!?

mile969

17.02.2015. 13:04

A šta je sa dugom od 450 milona evra koji ima železara, ko će njega da vraća? Mislim da je najmanji problem otpustiti radnike i to moraju svi da shvate, veći su problemi nagomilani dugovi i garancije države za kredite. A možda je i najveći problem ako propadnu pregovori sa Esmarkom, to što Srbija ima potpisan sporazum sa EU da ne može dalje da pomaže železaru, tako da taj plan B je neizvodljiv

djordje petrovic

17.02.2015. 14:11

@mile969 - Kako Mile sta je sa dugom? On ce biti nacionalizovan. Vracacu ga ja, vracaces ga ti, cak ce ga vracati i ovi SNS botovi, sto dobiju sitninu da pisu pozitivna `misljenja` o vladi, a onda im ta vlada iz drugog dzepa preko ovoga izvuce deset puta vise para. Vec vidjeno sa Agrobankom.

vagrant

17.02.2015. 15:23

@mile969 - Stvarno je na slicnim vestima puno botova, koji verujem pod razlicitim nikom ostavljaju pohvalne komentare o radu Vlade, bez obzira da li je tako.Molim redakciju Novosti da ko god ima dvostruki nik sa jedne ip adrese, bude banovan sa komentara. Tako bi smo imali objektivniju sliku misljenja vasih citalaca o svakom tekstu ponaosob. Ocene bi takodje bile objektivnije, posto je sramota da dobri predlozi dobijaju ovoliko negativnih poena!

manda

17.02.2015. 13:07

Ocekujemo da dogovor bude postignut, ali sto je najvaznije vlada nece dici ruke od Zelezare i ljudi koji od nje zive.

mile969

17.02.2015. 13:31

Postoji knjiga "America for Sale: How the Foreign Pack Circled and Devoured Esmark" . Ne znam kako je javnosti i novinarima u Srbiji izmakla ova knjiga, gde je opisano kako to kod njih funkcioniše

ultra roll

17.02.2015. 13:43

Normalno je da u situaciji gde si jedina firma koja zadovoljava uslove tendera i dobio si ga, sada pokusavas da izvuces sto povoljnije uslove za sebe odn da sve okrenes na svoju ruku.....ne bitno da li je to dugorocni plan ili manje radnika od trazenog ili sta god vec....Bice tesko uskladiti zelje investitora sa ocekivanjima i interesima radnika i drzave. Da li cemo naci kompromis ili ne?! Videcemo! Uvek postoji mogucnost za drugu varijantu!

Milan

17.02.2015. 14:09

@ultra roll - Ako su radnici zelezare finansijski teret za drzavu, a planovi sa kompanijom propadnu, resenje je da svih 5000 hiljada radnika drzava zaposli na ona mesta koja su dobili sns botovi u zadnje tri godine lepeci plakate i urlicuci od srece sto je dosao novi mesija.

Da ti deda kaže Vučko sine

17.02.2015. 14:13

Ako nam trebaju stručnjaci sa strane za plan B,čemu onda ovi sadašnji menadžeri železare primaju onolike plate,na hiljade evra?Ja sam možda glup,ali ovo ne razumem.Šta oni rade,šta su unapredili osim što su fabriku doveli do ivice bede,pokrali i pozapošljavali svoje rođake?Zašto ste dozvolili da se Branče Stojanović i Jasna Avramović iz gradske vlasti petljaju po železari,to vam je smrtna greška!

direktno iz Brisela

17.02.2015. 14:20

Zaljezaru bolje Kinezima ili Rusima pokloniti ali za uzvrat da zadrze sve radnike nego moliti dvolicne Amerikance. Osim toga ta ista zeljezara je vec pripadala amerikanacima pa bila upropastena i za dolar vracena Srbiji. Esmark nije nista bolja kompanija od prethodne. I molim gospodina Vucica, ako zeli da zadrzi simpatije svog naroda da prestane sa kukavnjom i milenjem na kolena. Malo vise dostojanstva, svuda u svetu je kriza, mi ne moramo sa svaki mig Amerike ili Evrope da potrcimo.

cudi me

17.02.2015. 15:53

@direktno iz Brisela - da jos niko nije rekao da su ljudi iz Esmark zapravo isti ljudi iz predhodne firme koju su vratili za jedan dolar.Ja takodje ne razumem zasto nesto mora da postoji po svaku cenu, ako nesto ne valja i ne radi kako treba i nema buducnost a ima samo probleme i troskove svih nas onda treba to zaustaviti i likvidirati.Izgovor da nemaju gde 5000 radnika je nikakav izgovor, i nije fora da svi gradjani dotiraju te radnike koji i ne rade nista.

Dule

17.02.2015. 16:00

Pre nekih 30-tak godina u Železari Smederevo su bili Englezi, tačnije British Steel. Slučajno sam bio u prilici da pročitam njihovu studiju i po njima optimalan broj radnika je 4602. Ukoliko je tačno da Ameri traže da u Železari ostane oko 1800 radnika, onda je verovatnije da žele da zadrže samo Hladnu i Toplu valjaonicu, a ostalo da poseku i prodaju kao staro gvožđe. Ako su svi uslovi od strane ESMARK-a, koje smo ovih dana pročitali tačni, samo mnogo glup čovek to može da pihvati takvu ponudu!

Zare Peugeot

17.02.2015. 16:26

E sada Vucicu budi covek pa podeli odgovornost za neuspeh za koji si sam najvise kriv. A ne da se pojavljujes kao spasilac koji zna kako je trebalo da se radi a neko je drugi pogresio.

qq

17.02.2015. 16:27

Klasicni americki cinizam nam se nije isplatio. Oni bi da nam opljackaju fabriku i ostave pustos kao sto i rade po celom svetu. Mislim da je pravedno sto vlada nije prihvatila ovu ponudu.

waljak

17.02.2015. 16:28

Ja licno mislim da je i bolje da zelezara ostane u vlasnistvu drzave jer ce nam ona donosti veliki prihod u budzet. Svidja mi se ideja sa stranim menadzmentom jer ipak treba iskoristiti strucnjake koji dobro poznaju ovu oblast.

Ana

17.02.2015. 17:26

@waljak - Kako donosi prihod u budzet kada sam premijer kaze da nas svakog meseca kosta nekoliko desetina miliona evra???

zolika

17.02.2015. 16:35

Mi nismo glupavi pa da nas jedan bogati amerikanac zavrne za silne milione. Ovo je pravedna odluka.

Sovica

17.02.2015. 16:46

Esmark nije uspeo da ispuni jasno utvrdjene uslove privatizacionog procesa i sasvim je razumljivo sto do istog nece doci. Odluku da se postave ljudi koji bi mogli unaprediti rad Zelezare treba pozitivno oceniti, s obzitom da bi edukovani ljudi mogli dovesti do pozitivnih promena u radu Zelezare ili bilo kog sistema i organizacije.

Ana

17.02.2015. 16:50

Vucic sve radi u cilju boljeg zivota gradjana Srbije,trazi investitore sa kojima moze sklopiti ugovor i biti siguran da ce odrzati proizvodnju,zaposliti nase gradjane i sacuvati industrijske masina!

zemljoradnik

17.02.2015. 16:50

Sa obzirom da Srbija nije od Esmarka dobila garancije da ce se ocuvati nas obrtni kapital i da fabrika neće biti ugasena nakon potrosnje sirovina, mislim da je ovo dobra odluka i da treba naci neko drugo resenje.Ono sto je bitno i sto ohrabruje jeste da sa danasnjom odlukom nije kraj Zelezare u Smederevu.

dado90

17.02.2015. 16:51

Ovom odlukom nismo izgubli bitku ni rat.Jedina dobra stvar danas je ta da je premijer Vucic dokazao da radi u interesu naroda.Moramo da prihvatimo da se nalazimo u jednoj surovoj trzisnoj privredi u kojoj su dve strane, nejednake snage i motiva, pregovarale. Potpuno mi je jasno da je Esmark pokusao da iskoristi tu situaciju, u kojoj Srbiji gori pod nogama. Esmarku ne.

cutura

17.02.2015. 17:04

Mislim da je problem Zelezare problem svih nas u Srbiji, i vlade i opozicije.Neminovno je da se svi u zemlji slozimo i resimo taj problem od kojeg zavisi 5000 porodica u Smederevu.

radnik

17.02.2015. 17:09

Ma nije smak sveta,ako je Vlada procenila da je ponuda nepovoljna,onda je to tsko,ne treba pošto poto srljati u još veću dubiozu i probleme.S obzirom da je mnogo truda uloženo u ove pregovore,žao je verujem mnogima,što se ovako završava,idemo dslje....

zeka

17.02.2015. 17:10

Srbija od Esmarka nije dobila garanciju nas kapital i da je to glavni razlog i zbog toga nece biti ugasena zelezara.

sedmica

17.02.2015. 17:11

Od Esmarka Nismo dobili garanciju da će se očuvati naš kapital i da fabrika neće biti ugašena, da neće biti potrošene sve sirovine a potom fabrika napuštena uz obrazloženje da tržište nije dobro i da bi na takav način izgubili milione dolara.

SEOSKI--ANALITICAR

17.02.2015. 20:41

@sedmica - Je l' mi fabriku prodajemo ili hocemo da zadrzimo stare navike oko poslovanja iste. Ne mozes ti kapitalistu uslovljavati ako si odlucio da mu nesto prodas,on postaje vlasnik, koji ce placati drzavi porez, a drzava od toga poreza moze da vodi socijalu otpustenih radnika ili da ih prekvalifikuje.Sta ce on raditi sa fabrikom,pa sve ono sto rade kapitalisti kad im posao ne donosi profit. Takvi zakoni vladaju u kapitalizmu

Natasa

17.02.2015. 17:14

Sve uslove treba detaljno pregledati I o svakom voditi pregovre, nadamo se ishodu koji je povoljan za Srbiju I radnike Zelezare.

Iznogud

17.02.2015. 17:26

Netreba prodati železaru po bilo kojoj ceni, ili ako će novi vlasnik da otpušta radnike. Bolje onda da se stvori tim ljudi koji će upravljati željezarom u ime države. Jer najlakše je zatvoriti železaru a radnike otpustiti a od smedereva napraviti socijalni grad jer u smederevu svu su povezani sa železarom na neki način

ma 20 dinara

17.02.2015. 19:48

@50dinara - A bili smo svedoci upravo toga , zamislite kad je US Steel dao tu istu zelezaru drzavi Srbiji za dinar ili euro ne secam s e,..mogu zamisliti u kakvoj su situaciju posle svog odlaska ostavili zelezaru

Mauricijus

17.02.2015. 17:32

Nije smak sveta što nije došlo do saradnje. U svakom slučaju je bolje naći odgovarajućeg parnera nego prodavati bilo kome samo da bi se reklo da je partner pronađen.

ManUTD

17.02.2015. 17:33

U svakom slučaju najvažnije je da postoji i druga opcija, sad da li će to biti angažovanje menadžmenta ili će doći do saradnje sa nekom drugom kompanijom ostaje da vidimo.

Bristol Rovers

17.02.2015. 17:33

Ukoliko bilo koja kompanije ne može da ispuni garancije koje se od njih zahtevaju, ni ne treba da dođe do dogovora samo da bi se to reklo. Najvažniji su nam sopstveni interesi.

Plazmica

17.02.2015. 17:36

Odluka vlade o sudbini Zelezare ukazuje na dobro isplaniran privatizacioni proces. Neophodno je proces privatizacije dobro isplanirati, a to pre svega znaci utvrdjivanje uslova samog procesa privatizacije, kao i ocekivanja od istog. Ukoliko u pregovorima dodje do odstupanja od jasno utvrdjenih uslova ne bi trebalo da do privatizacije dodje, buduci da pod takvim ili slicnim okolnostima ista ne bi bila uspesna.

Ivana75

17.02.2015. 17:36

Država i Vlada su uradile sve što je u njihovoj moći.Nisu mogli da nateraju Esmark koji je privatna kompanija i koja gleda samo svoj lični interes da prihvate uslove koji su za nas i našu zemlju jedino prihvatljivi.Mnogo je bolje između lošeg rešenja i mogućnosti da se "napravi" nešto dobro izabere ovo drugo.Loša rešenja imaju loše posledice od kojih našim radnicima, njihovim porodicama i samoj Železari bi bilo samo gore.

Vladan

17.02.2015. 17:36

Vlada je donela tesku, ali verujem jedinu razumnu odluku u vezi s problemom Zelezare. Ljudi iz Esmarka su trazili previse od vlade Srbije koja je jednostavno morala da se brine o interesima zaposljenih u Zelezari i njihovim porodicama, i kao rezultat toga je i nepristajanje na ucene Esmarka inepostizanje dogovora o privatizaciji.

Beli

17.02.2015. 17:47

Nisam pristalica vlasti, a bogami ni opozicije, imam neka svoja viđenja i mpdel kako treba da se radi, ali svakako nemam nameru da kritikujem i da ovo nazivam propašću, prosto nam nisu odgovarali uslovi i bolje je tako.

FALKAO

17.02.2015. 17:48

Smatram da niko nema prava da upućuje kritike, Vlada je sve od sebe dala i nema tu šta mnogo dalje da se priča. Glavu gore, samo trud i rad.

Dušan

17.02.2015. 17:48

Navikli su Smederevci na teške vesti, i ovo je bolje neko da za par meseci bude otpušteno polovina radnika, a t i to se pominjalo kao mogućnost. Esmark jeste bila šansa, a li se pokazalo ne dovoljno dobra. i ne treba žaliti za njom, treba razmišljati šta dalje.

Avaks

17.02.2015. 17:51

Ovo je izgleda bio prevelik zalogaj i ovoga puta nismo uspeli, idemo dalje, napred, ništa nije gotovo, uvek postoji rešenje.

Lelica

17.02.2015. 17:55

Vlada je odgovorno odradila svoj posao. Zeleli su da zelezaru obezbede na duze staze , sto Esmarku nije bio cilj . Nije potpisan ugovor , sto je smatram najnormalnijim ishodom. Da je kojim slucajem bila predhodna vlast, oni bi potpisali bilo sta samo da bi skinuli odgovornost sa sebe, bez obzira sto bi zelezara radila samo mesec dana. Taj scenario je mnogima poznat, narocito onima koji su radili u firmama koje su prodate i za kratko vreme zatvorene.

Па мис'им... ствааарно!

17.02.2015. 17:58

Свиђа ми се питање једног коментатора: "Zbog cega "Plan B" nije odradjen za ove dve godine pa ako se kupac javi, javi"?

Aleksis

17.02.2015. 18:08

Kao sto rece premijer , boricemo se do poslednje kapi znoja, da se sacuvaju radna mesta 5.000 radnika. Plan B mora da postoji, dovescemo strucnjake da vode Zelezaru, to je ocigledno najbolje u ovom trenutku.

Arijanda

17.02.2015. 18:12

Dobar Vucicev potez da se odbije ponuda Esmarka. Nije nuzno da se privatizuje Zelezara, vec da se uspostave najbolji moguci uslovi i sacuvaju radna mesta mnogih radnika. Neka nastavi premijer da se bori za Srbiju i za ovaj narod.

MilkyWay

17.02.2015. 18:13

Sasvim ispravna odluka, ne može naša imovina tek tako svakome u ruke, samo ponude koje donose najbolje Srbiji, dolaze u obzir.

bojann

17.02.2015. 18:20

Normalno,premijer nece prihvatiti nesto sto ide na stetu gradjana,a otkazi 3.000 gradjana Srbije nije resenje nikako.

bojann

17.02.2015. 18:21

Pametno! Naice pravo resenje,Esmark je trazio nesto sto Vucic ne moze i ne zeli da uradi,mada bilo je tu vise stvari koje se ne podudaraju.

ikrena13

17.02.2015. 18:33

Sto bi rekao Paulo C.-Jedna izgubljena bitka za ostvarenje sna ne znaci izgubljen rat....verujem da ce se ova situacija stabilizovati a bolje je obiti na vreme nego se kajati posle..

krisitano

17.02.2015. 20:32

@ikrena13 - Situacija sa zelezarom ce se tesko stabilizovati , to je drazvni goruci problem vec dugi niz godina samo sto nikada niko nije sa ovolikom ozbiljnoscu pristupio njegovom resavanju , pa mi tek sada shavatmo koliki je ona teret za drzavnu kasu

Не тргуј никад са Латинима!

17.02.2015. 21:29

@ikrena13 - У праву си, Американци су изгубили ову битку, али боље је да се више не 'ватамо са њима, него да се окренемо Русима. Или Кинезима. Макар само уз услов да задрже све раднике и да Србији плаћају порез!

Klauzula

17.02.2015. 18:46

Rukovodstvo Srbije je ovim potezom pokazalo da zeli da sacuva kapital svojih kompanija i da saradnja sa potencijalnim partnerima moze da bude zasnovana iskljucivo na poslovnoj korektnosti, postovanju uslova obe strane i zajednickoj odgovornosti!

Nikolija

17.02.2015. 19:16

A zasto da ne?! Ako ne moze da se nadje saradnik, sami cemo angazovati adekvatno rukovodstvo.

dragojlo

18.02.2015. 01:24

@Nikolija - Pa Nikolija, nasa rukovodstva su angazovana zadnjih 60 godina pa smo sve upropastili. Nema Srbija Industriju, sve je zastarelo, ljudi sede kuci I ne rade, a primaju plate. Pa da ti imas novac za investiranje, da li bi se usudila da ih bacis, tek tako. Nema tu nikakve filozofije, cista racunica. No, pokusali smo, ali ocigledno je da je Esmark imao informaciju od US Steel-a pa se tako I vodio u pregovorima. Samo mi o tome naravno, nismo ni obavesteni. Ista sudbina I sa FAP I drugima.

Mihajilo

17.02.2015. 19:20

Ovakva odluka se naslućivala. Bilo je jasno da se daje šansa Esmarku da ponudi nešto što možemo prihvatiti. Očigledno je da Esmark nije hteo da sa nama deli rizik, a ako je tako, takvi nam i ne trebaju. Nekako verujem da će u nama opet proraditi inat i da ćemo uspeti da stavimo Železaru na noge. Teško, ali nije nemoguće

Mikojan

17.02.2015. 19:25

Ovo je bila jedina moguca odluka vlade u kojoj su zasticeni radnici,jednostavno 3500 otpustenih radnika je veliki broj za grad kao sto je Smederevo.

На реду "петољетка"?

17.02.2015. 20:18

Следи план Бе... А дотле спремајте план Це (Русија) и Де (Кина)!

MK

18.02.2015. 06:37

@Dusan - Nego sta, kako smo oziveli ostale fabrike tako cemo i zelezaru, vidis kako nam privreda cveta, sve sami uspeli.

sedmica

17.02.2015. 20:46

Od Esmarka Nismo dobili garanciju da će se očuvati naš kapital i da fabrika neće biti ugašena, da neće biti potrošene sve sirovine a potom fabrika napuštena uz obrazloženje da tržište nije dobro i da bi na takav način izgubili milione dolara.

dogi dog

17.02.2015. 23:08

@sedmica - sta li je hteo taj esmark? potroseno je isuvise vremena..Pouka: nemojte favorizovati nikoga pre i u toku tendera

Ajde BREEE

17.02.2015. 20:49

Kakva je bre to tragedija??Železaru nije trebalo ni nutkati okolo,,u startu je trebalo naći naše sposobne ljude,motivisati ih i nastaviti proizvodnju. Pa nije zabranjeno da država rukovodi takvim gigantom(osim ako to Brisel ne traži od nas).

sumadinka

17.02.2015. 21:09

Pet hiljada ljudi zaposleno, pa prvo sto sam rekla kad sam čula da će "neko da nas uzm" je to, da će barem trećina da leti napolje, pa ko zna po kom osnovu se tu "radi", nisu Ameri ludi da finansiraju one koji nista ne rade, evo i K.Udovički kaze kako ima manje radnika za otpustanje nego sto se mislilo, nema niko petlju da napravi pravu reorganizaciju firmi, nego će i dalje od nas poreskih obveznika drzati u zivotu Zelezaru, a sta će ovako maloj zemlji taj gigant, e to će nam valjda reći..

Danica

17.02.2015. 22:05

Bolje da drzava bude vlasnik preduzeca nego da se privatizuje po svaku cenu.Ocigledno je da ponuda Esmarka nije bila dovoljno dobra da bi Vlada pristala.

Ognjen

17.02.2015. 22:46

Vise od deceniju prodavalo se sve sto je moglo da nadje kupca,a na cenu niko nije obracao paznju.Desavalo se da se preduzeca prodaju za manju svotu od one koja bi bila dobijena pukom prodajom masina u staro gvozdje.Nije resenje samo prodati,vec naci resenje koje bi zadovoljilo i kupca ali i drzavu,tj.radnike

Programska sema

17.02.2015. 23:13

Mozda je i bolje sto nismo potpisali ovaj ugovor! Naici ce sigurno bolja prilika za nasu Zelezaru!

Kerovii

18.02.2015. 12:01

Ma dublje se ne moze!!Da li je neko napisao clanak o tome kako nema lekova za lecenje od tumora?DA li je neko napisao da je nasa drzava cekala da se potrose sve rezerve tih lekova da raspise tender? Ljudi ako se ne snadju za lekove po inostranstu morace da cekaju najmanje mesec dana i ko je o tome napisao clanak? NIKO!

piron

18.02.2015. 16:15

Mozda je i bolje sto nismo potpisali ovaj ugovor! Naici ce sigurno bolja prilika za Zelezaru!

Pompeja

18.02.2015. 17:55

Šteta što i demokrate nisu bile opreznije prilikom prodavanja firmi! Mnoge od tih fabrika sad ne bi bile zatvorene, a veliki broj radnika ne bi ostao bez posla!!! I posle se neko pita zašto smo tu gde jesmo, i zašto nam se sve ovo dešava!?! Odgovor je i više nego jasan i očigledan...

udomi lutalicu

18.02.2015. 18:29

Amerikanci uvek zele da uzmu sve ali da 3500 ljudi ostane bez posla ,preterali su .

Miki

18.02.2015. 18:45

U svakom slucaju ne treba prodavati po svaku cenu da bi se trenutno obezbedio neki prihod i da bi se narodu zamazale oci. Pametno je sto se odbila nepovoljna ponuda. Zelezara nastavlja da radi, a bolja ponuda ce doci!

muce

18.02.2015. 19:59

Esmark je tarazi nemoguce ,mnogo ljudi bi ostalo bez posla i ok je sto nismo potpisali.

Isidora

18.02.2015. 20:25

Agencija za procenu privatizacije je savetovala Vladu da odbije privatizaciju.Vlada brani nas interes,ne sme se pribegavati praksi koju su primenjivale demokrate,a to je da se drzavna imovina prodaje po svaku cenu,cak i kada je na nasu stetu.

MC

18.02.2015. 21:21

Pametna odluka. Radna mesta su sacuvana, sad treba obezbediti strucnjake i sirovine i krecemo na posao. Zelezara je profitabilno preduzece i mislim da postoje velike sanse sama sebe da izdrzava ukoliko se dobro vodi.

Lovac007

18.02.2015. 21:25

U potpunosti podrzavam odluku vlade ako nesto nije dobro onda bolje i neulaziti u to. Nismo postigli dogovor to je realnost. Treba nastaviti traziti resenje koje je povoljno za nasu drzavu.

Aleksis

18.02.2015. 21:27

Bolje da se saceka nego da se sto nas narod kaze trci pred rudu.Hladne glave ce se doneti odluka sta i kako dalje sa Željezarom. Vreme ce pokazati sta je najbolje resenje.

Arijanda

18.02.2015. 21:30

Sacuvan je posao preko 3.500 osoba, odnosno domacinstava u Srbiji.To je veliki uspeh ove Vlade.Nije cilj prodati i privatizovati, vec naci najbolje resenje za ovaj narod. Cekamo plan B i nadamo se najboljem.

Meow

18.02.2015. 22:46

Uzimajući u obzir prethodno loše iskustvo sa prodajom Železare, ova odluka je najprihvatljivija, jer Esmark nije hteo da da garancije da će se sačuvati radna mesta i da se fabrika posle potrošnje sirovina neće ugasiti.

Sadeta Bilalovic

19.02.2015. 11:04

Fabrika se treba zadržati u vlasništvu države. Po čemu je to država gori vlasnik od nekog drugog. Treba uzeti sposobne menadžere i to mlade ljude koji su iz inostranstva i imaju kontakte. Kini treba željezo kao i indiji a i nama da pokrenemo sopstvenu industriju. Presrećna sam da Esmark nije dobio vlasništvo. Dabogda nam svi otkazali sve privatizacije. Dosta je pljačke nad Srbijom.