Srpski “mercedes“ za Hrvate i Rumune

P. ŽIVKOVIĆ

27. 05. 2014. u 15:23

Nemački stručnjaci zadovoljni kvalitetom autobusa „Ikarbusa“, najavljeni prvi izvozni ugovori. Planirana ugradnja „evro 6“ motora. Cena oko 135.000 evra

STRUČNjACI nemačkog giganta „Mercedesa“ zadovoljni su, krajem prošle nedelje, napustili pogone zemunskog „Ikarbusa“ posle treće, završne kontrole novog autobusa koji je nedavno predstavljen javnosti na Beogradskom sajmu.

To znači da će zajednički proizvod naše i štutgartske fabrike uskoro moći da se isporuči i prvim kupcima, potvrdio je „Novostima“ generalni direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić.

- Narednih dana očekujemo potpisivanje jednog značajnijeg ugovora sa domaćom kompanijom, ali vam još ne mogu saopštiti detalje - kaže Vićentić.

Prvi čovek zemunske fabrike kaže i da je interesovanje iz inostranstva veliko jer autobus koji na sebi ima amblem „Mercedesa“ a košta oko 135.000 evra jednostavno nema konkurenciju u svojoj kategoriji.

- Kupci iz Hrvatske i Rumunije su imali dodatni zahtev da se u novi autobus ugrađuje motor sa „euro 6“ normom, koja će tek od naredne godine biti obavezna u zemljama EU, što je sasvim razumljivo - objašnjava direktor „Ikarbusa“.

- Uspeli smo da i taj „problem“ rešimo, pa ćemo krajem godine krenuti u realizaciju ovog posla.

Koliko će autobusa biti poručeno iz Hrvatske i Rumunije, zasad direktor Aleksandar Vićentić nije želeo da otkrije, ali je jasno da će, ukoliko „Ikarbus“ uspe da ispoštuje rokove isporuke, stizati nove „profakture“.

JAK IZ KRAGUJEVCA Ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji fabrike „Zastava kamioni“ i kineske kompanije JAK trebalo bi da bude potpisan sredinom narednog meseca u Kini, a prva teretna vozila bi trebalo da siđu sa traka u oktobru. Potpisivanju ugovora prethodiće odlazak grupe stručnjaka i radnika „Zastave kamiona“ u sedište JAK, u gradu Anši, gde će se obučavati za sklapanje i proizvodnju kineskih teretnih vozila. U prvoj fazi, u fabrici „Zastava kamioni“ sklapaće se jedan od lakih JAK kamiona, najverovatnije N75. U drugoj fazi će se povećavati učešće „Zastave“ i potencijalnih domaćih dobavljača u sklapanju kineskih vozila, dok je u trećoj predviđeno formiranje zajedničke kompanije, sa sedištem u Kragujevcu.

Formiranje nove vlasti u Beogradu, kao i nedavne poplave uticale su na prolongiranje pregovora „Ikarbusa“ sa čelnicima glavnog grada i GSP oko izmene propisa po kojima se gradski saobraćaj može obavljati samo sa niskopodnim autobusima, što odmah automatski eliminiše novo zemunsko vozilo koje je samo do drugih vrata niskopodno.

U „Ikarbusu“ očekuju da se i ovi pregovori vrlo brzo okončaju, i to pozitivno po njih, što bi značilo i početak veće serijske proizvodnje i upošljavanje svih dosadašnjih 280 radnika ali i 150 novih.

Posle uspešnih pregovora tokom 2013. između „Mercedesa“ i „Ikarbusa“ o povratku Nemaca u ovu fabriku posle 17 godina, prva šasija je isporučena u Zemun 13. januara ove godine.

Radeći u tri smene, u „Ikarbusu“ su uspeli da 13. marta, uz prisustvo Aleksandra Vučića, tada prvog potpredsednika Vlade Srbije, i nemačkog ambasadora Hajnca Vilhelma svečano predstave vozilo javnosti. Autobus „IK 112 LE“ je, kaže tehnički direktor „Ikarbusa“ Petar Baltić „lou entri solo“ gradski autobus, kombinacija niskopodnog i srednjopodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sedišta.

Autobus je prilagođen prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog.


FAP DANAS DOGOVARA SARADNjU SA FINCIMA

Detalji sporazuma finske fabrike „Sisu“ i pribojskog FAP o budućoj poslovno-tehničkoj saradnji trebalo bi da budu poznati danas, potvrđeno je „Novostima“, nezvanično, iz probojske fabrike.

Pregovori sa finskim proizvođačem kamiona traju više meseci, a nedavno su obavljeni i razgovori u Vladi Srbije. Finci su, kako „Novosti“ saznaju, želeli da preuzmu fabriku, ali bez nagomilanih dugova. Kakav je dogovor postignut, kažu u Priboju, biće saopšteno danas. Prema ranijim nagoveštajima, finska kompanija bi u nekadašnjem pribojskom gigantu i proizvodila neko od svojih specijalizovanih vozila tipa „polar“, koje ima široku primenu u najekstremnijim uslovima i koja predstavlja veliki izvozni adut ovog preduzeća. To vozilo je našlo primenu i u nekoliko armija u Evropi, i smatra se jednim od najboljih u svojoj kategoriji. Pribojska fabrika je nekada u svom proizvodnom programu imala i kamione namenjene vojsci, a i dugogodišnju sadradnju sa „Mercedes-Bencom“ na čijoj platformi finski „Sisu“ pravi svoje kamione.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

hmm

27.05.2014. 17:21

IK 112 je autobus koji je postojao i pre,samo sa MAN motorom.U politicke svrhe,metnuti mercedesov znak i prestaviti ovo kao nesto novo i senzacionalno,u stvari je mazanje ociju i zmajavanje naivnog naroda.

Biber

27.05.2014. 20:16

@hmm - Bravo...1 bambi za tebe. O kakvom ti mazanju ociju pricas. Nije vazno da li se taj bus proizvodio pre i sa kojim motorom...fora je u tome da ti je nemac dozvolio da koristis njegovo ime a i njihove motore...samm tim oni su i garant za neki kvalitet...sledece...da li bi ti dozvolio da si direktor mercedesa a da nije ok...uzmi sad da si kupac...da li ces pre kupiti ovaj autobus kao mercedes ili kao ikarbus...verujem da ga ne bi ni pogledao da je u pitanju ikarbus.

hmm

27.05.2014. 21:39

@hmm - Vidi,bambi,ne vredi da ti pricam.Veruj u sve sto ti kazu,sto manje ukljucuj mozak,i plivaj dalje.

Dule Trubica

27.05.2014. 21:42

@hmm - Biber@ Kad je neko u pravu onda jeste.........bas tako kao sto si napisao.

Ime

28.05.2014. 00:12

SISU svoje kamione ne pravi na mercedesovoj platformi. Oni koriste mercedesove motore i menjace i mercedesovu kabinu, i to je to. Platforma i vesanje su njihov razvoj. A u armijama se ne koristi Polar, jer je to civilni kamion. Za vojnu upotrebu imaju posebnu liniju namenskih kamiona. A pribojska fabrika i danas u svom programu ima kamione namenjene vojsci, u stvari to je i jedino sta jos proizvode. Ove godine je vojska kupila 10 kamiona, a u zadnjih par godina ukupno vise od 80.

Johnny

28.05.2014. 08:44

Za Hrvatsku manje-više, ali Rumunija je tržište i po teritoriji i po broju stanovnika kao cela bivša SFRJ ! ! ! Bilo bi dobro kad bi sa njima malo više sarađivali !

Sale

28.05.2014. 09:15

Kako je senzacionalisticki napisan tekst u propagandne SNS svrhe, covek bi pomislio da je izvoz krenuo i da ne mogu da postignu da proizvedu autobusa koliko su trazeni po svetu. Medjutim, tek ce da se pregovara o prodaji i videti hoce li biti serijske proizvodnje, a dok prva narudzbina stigne i ako stigne proci ce mnogo vode i Dunavom i Savom. Simptomaticno je da ni jedan tekst ovako senzacionalisticki sklepan ne moze da prodje bez Vucica.VUCIC NARAVNO !!!

Zvonko

29.05.2014. 07:45

@Sale - Pa, naravno, tekst sklepan u SNS svrhe?! Dok ste vi zatvarli fabrike, taj SNS pokušava da ih oživi, a Ikarbus je posebna priča DS lopovluka, zajedno sa Mladjom i Čučkom. Seti se samo, kako ste propast Ikarbusa pokušali da pripišete Rusima? Bolje, da me ne vučeš za jezik?

FAP i Ikarbus

28.05.2014. 10:30

Prvo SISU proizvodi kamione na sasiji Mercedes, a ta sasija i sasija FAP su identicne. Fap ima svoju proizvodnju menjaca, pogonskih mostova, naplataka, kardana, prednjih osovina. Da smo na tu platformu stavili kabinu mercedes (npr. aktros) i motor mercedes koji vec ugradjujemo imali bi konkuretno vozilo na svim trzistima. Ovako ce FAP biti pretvoren u "sravciger industriju". Sto se Ikarbusa tice u ovom poslu voleo bih da bar 20% delova bude iz Srbije, ali kako vidim i deo stakala se uvozi.