Mali aerodromi dobijaju i međunarodne letove
12. 10. 2013. u 11:40
Sastanak u ministarstvu saobraćaja predstavnika malih aerodroma i Direktorata za civilno vazuhoplovstvo na kojem će biti razmotreno kako da se ubrza izdavanje dozvola za međunarodne letove
U Srbiji su otvorena ukupno 23 aerodroma, od kojih su dva međunarodna – aerodrom Nikola Tesla u Beogradu i Konstantin Veliki u Nišu, a preostali aerodromi su za posebne namene, na primer, sportsko vazduhoplovstvo ili vojni aerodromi, rekao je Popović Tanjugu.
Najviše interesovanje za međunarodne letove ima aerodrom Morava u Lađevcima kod Kraljeva, Ponikve kod Užica, aerodrom u Boru, aerodrom Ečka kod Zrenjanina i aerodrom Čenej kod Novog Sada, naveo je Popović.
On je kazao da bi trebalo izmeniti pojedne delove Zakona o vadušnoj plovidbi kao bi se skratila procedura za izdavanje međunarodnih dozvola. Sada, na primer, ako neki avion na međunarodnom letu želi da sleti u Subotici treba prvo da dođe u
Beograd i prođe carinu i sve druge procedure da bi zatim nastavio do Subotice kao domaći let.
Ta procedura biće skraćena i moći ćemo da se otvorimo i za posebne i turističke letove u Srbiji, rekao je Popović.
Od lokalnih samouprava i dogovora sa nadležnim republičkim organima zavisiće kojom brzinom će mali aerodromi moći da se otvaraju i za međunarodne letove.
Prema rečima Popovića, većina pomenutih aerodroma možze vrlo brzo da dobije dozvolu, osim kod aerodroma Morava, za koji su potrebne saglasnosti Ministarstva odbrane i MUP - a Srbije.
Zanimljivo je da neki od tih malih aerodroma u budućnosti i zavisno od ulaganja koja će biti u Srbiji mogu da budu i strateški aerodromi, kao što je aerodrom Morava u Kraljevu, gde postoji interesovanje da se izgradi veliki kargo centar.
Ako taj centar bude izgrađen biće proširena i produžena aerodromska pista na koju će moći da sleću i veliki kargo avioni, rekao je on.
Pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj je podsetio da je početkom oktobra otvoren aerodrom Ponikve za nekomercijalne letove.
Aerodrom u Boru ima veliki turistički potencijal, kao i Ponikve zbog blizine Zlatibora i Tare, jer su turističke agencije zainteresovane da putnike iz inostranstva prevoze malim avionima na te destinacije.
Za vojni aerodrom Morava, koji je rekonstruisan za civilni vazdušni saobraćaj, potrebna su dalja ulaganja da bi bio u punoj funkciji, dodao je Popović.
GLAS NARODA
12.10.2013. 12:40
Gospodine Popovicu,prvo dovedite aviokompanije za medjunarodne letove iz Nisa, a posle neka se razvijaju i ostali aerodromi.Ponovo bez Air Serbia (JAT) iz Nisa, zasto ?Sto makar Aviogenex ne leti iz Nisa, nego ste dozvolili da ode u Benin ???
@GLAS NARODA - Mada ih za ovo treba pritiskati na svakom koraku do 2016 moraju da zavrse aerodrom Morava kako su i obecali.Ne znam koliko letova ima iz Nisa za Francusku i ostale evropske drzave ali je bruka kako sve teraju na aerodrom Nikola Tesla i hvale se tim aerodrom i zaposle sve svoje u kontorli leta.Morava mora sa Turcima da se gradi jer Sumadija,Raska i Pomoravlje bi isli na taj aerodrom pa ti vidi sta znaci ljudima u Pazaru,Kraljevu,Cacku,Uzicu,Kragujevcu,Jagodini,Krusevcu i okolnim selima.
@GLAS NARODA - Sta bi sa montenegrom zar on ne leti iz Nisa ili se JAT umesao?
@GLAS NARODA - Nislije,od kukanja nema nista! I ovi avioni koji lete iz Nisa su PRAZNI!!Pa sta sad treba jos vise praznih aviona kojima prazna mesta kupuje grad Nis!Nema ekonomske logike da prazni avioni kruze iznad grada.....Mozda samo da Nislije hrane svoj ego gledajuci avione...da je putovanje za dzabe onda bi svi isli!!I kukanje na Beograd,omiljeni srpski sport! Sa Nikole Tesle lete skoro puni avioni,niko ne dotira mesta....A sledece Malo Crnice trazi liniju na severni polda beli medvedi mogu da dodju....
@GLAS NARODA - Ne bi bili prazni jer vecina putnika i dolaze iz istocne i juzne srbije (kosova) i makedonije nego zbog sikanjranja niskog aerodroma i nametnjanja beograskog valjda zbog njihovog vaspitanja da su oni centar srbije.za svaku liniju treba vreme i borba za putnike sa kvalitetnom uslugom i sa umerenim cenama.
Komentari (7)