Posle električnih, na drumovima i biorazgradiva vozila?
11. 09. 2017. u 00:09
Postoje "pametna", hibridna, električna, a sada su tu i biorazgradiva vozila pošto je grupa studenata sa Tehnološkog fakulteta u Ajndhovenu u Holandiji napravila prototip četvorotočkaša biokompozitne građe nazvan Lina
Foto printscreen YouTube
Postoje "pametna", hibridna, električna, a sada su tu i biorazgradiva vozila pošto je grupa studenata sa Tehnološkog fakulteta u Ajndhovenu u Holandiji napravila prototip četvorotočkaša biokompozitne građe nazvan Lina, prenosi "Glas Amerike".
Navodi se da je veći deo ovog četvoroseda na električni pogon napravljen od materijala dobijenog iz šećerne repe i lana, a jedino točkovi i sistem za upravljanje automobilom nemaju bio-osnovu.
"Spoljašnost vozila izrađena je od lanenih vlakana i polipropilena, koji se presuju i zagrevaju, da bi se dobile ravne ploče", objašnjava student Janik Van Ril.
Osnovu šasije čini struktura nalik saću, proizvedena od polimlečne kiseline (polilaktida), biorazgradivog plastičnog polimera, koja se dobija iz šećerne repe. Tako sjedinjena osnova se umeće između dva kompozitna lista lanenih vlakana.
Ovom procedurom smanjuje se težina vozila, zbog čega ono troši manje struje nego prosečan automobil na elektronski pogon.
"Automobil je težak svega 310 kilograma, što je vrlo lagano za putnička vozila. Zbog toga nam je potrebno samo 30-ak kilograma baterija, sa kojima možemo da pređemo oko 100 kilometara", ističe student Nud Van de Gevel.
Navodi se da vozilo može da dostigne brzinu od 80 kilometara na sat, ali ne očekujete da se prototip pojavi na drumu baš tako brzo, pošto još ne može da zadovolji bezbednosne standarde prilikom sudara.
Ipak, kako njeni tvorci tvrde, Lina predstavlja njihovu viziju automobila budućnosti, izgrađenih od materijala, koji nemaju negativan uticaj na prirodnu sredinu.
veseli petra
11.09.2017. 01:17
Nasa drzava mora da pokrene sve sto je do nje da demokratsko pravo i savremeno pravo na koriscenje saobracaj dobije dimenziju , narodskog a n samo pravo bogatih,,I o i kroz trazenja nacina da se pospesi sav saobracaj koji ne zagadjuje, a jevtiniji je, manje bucan, i nije samo automobi,Znaci razvijati tramvaje u npr Nisu, Kragujevu, Novom Sadu, Cacku , Leskovcu, zatim pruga sa elektro napajanjem tipa Valjevo Loznica Ugljevik , Banja Luka, te trolejbusko povezivanje Jagodine, cuprije, i Paracin,
Ljudi,pa mi jos točimo lož ulje u naša vozila...
I jos ponesto, razvijati i pospesivati saobracaj na metan, tnt, alkohol, biodizel, hibridni i strujni pogon.Napraviti sistem da se sav saobracaj u roku od 5 godina prebaci najmanje na 30 posto ovakvih vozila.Zakonski naterati sve sluzbe da koriste najmanje 30 posto ovkavih vozila..Sve autobuske i tansposrtne firme obavezati na ovakav nacin saobracaja u roku od 5 god. jevtinije je, nema ili ima malo zagadjenja, nema buke,Sve uskotracne pruge pustiti u pogon,O METROU I PR. ZEL. necu ni da zborim.
Beograd treba da pomogne svim drugim gradovima da naprave i tramvaje i trolejbuse, i da se obnnove uskotrecne elektrificirane pruge i da pokusa da nadje donacije za autobuse na metan, biodizeleisl.....Jer je Beograd i odgovoran sto je godinama devastiran ostatak Srbije.Sve je islo preko BG od spoljno trgovinskih firmi pa do dovlacenja strucnjaka u BG..E sad se to mora malo vratiti..Kroz saobracaj a bogami i a se spreci beogradizacija...A i EKOLOGIJa. Min, saobr. i Min, ekolog, moraju da krenu.
"A onda su ga svinje pojele do pola" hahahaha
Komentari (5)