Popustima mame kupce

D. MARINKOVIĆ

23. 05. 2011. u 20:44

Besparica i pad prometa ”teraju” trgovce da sve češće organizuju akcijska sniženja. Tek uz pojeftinjenja od 10 do čak 70 odsto, pazari u radnjama rastu

AKCIJSKA sniženja uveliko su se odomaćila i kod nas! Sa tanjim primanjima, cena je postala glavni orijentir srpskim potrošačima. Sa druge strane, sve skromniji pazari ”teraju” trgovce da svakodnevno raznim akcijama pokušaju da privuku mušterije. Zato je konkurencija među trgovcima iz dana u dan sve žešća.

U pojedinim akcijama, cene se obore i do 70 odsto, pa prodaja poraste i za tri do četiri puta. Najčešće, cenovnici su ipak korigovani za 10 do 20 odsto. Koliko je ovakav vid prodaje postao popularan, govori i podatak da promet pojedinih proizvoda tokom akcijskog sniženja poraste najmanje za 50 odsto.

- Velikim sniženjima uspeli smo da privučemo potrošače da kupuju u našim objektima, ali i da ih zainteresujemo da prate akcije koje nudimo - kaže Martina Petrović, iz Sektora odnosa s javnošću ”Delta Maksija”. - Naša politika cena, koja prati novi brend imidž, nailazi na pozitivnu reakciju, pa beležimo i porast broja potrošača i rast prometa.

Pored redovnih sezonskih, mesečnih, vikend i prazničnih akcija, organizuju se i akcije tokom sedmice, recimo, ponedeljkom i utorkom, kada je nešto slabiji promet. S obzirom na to da su penzioneri jedan od socijalno najugroženijih slojeva društva, vodeći trgovci obezbedili su im ”minus 10 odsto” na kupovinu u danima kada primaju penzije.

U ”Ideinim” prodavnicama kupovinom ”uz kupone” ostvaruje se ušteda od 50 odsto, prema ”idealnim” cenama, kako kažu, za artikle koji se svakodnevno nalaze u korpi.

Inače, najtraženiji proizvodi tokom akcija uvek su ulje, šećer i brašno, jer imaju duži rok trajanja. Uz prehrambene proizvode, akcijska prodaja je postala uobičajena i za sredstva za higijenu, belu tehniku i kućne aparate, ali i nameštaj. I trgovci odećom i obućom su uvideli da su promotivna sniženja način da brže dođu do kupca.

ANKETA - DA LI PRATITE AKCIJSKA SNIŽENJA U TRGOVINAMA?

Suzana Radovanović (32)

- Ne obraćam previše pažnje, ali registrujem ako je nešto što mi treba trenutno na sniženju.

Iako nisam opterećena kupovinom, mislim da su sniženja dobar marketinški potez.

Marko Marković (24)

- Živim kao većina studenata tako da mi finansijska situacija ne dozvoljava da redovno pratim akcije, ali svakako je korisno znati gde se šta može naći po nižoj ceni. Lakše se odlučujem ako znam da je artikal na sniženju.

Vesna Demajo (60)

- Imam poseban ukus, pa me većina akcija ne interesuje, ali povremeno se informišem o tome gde su niže cene. Ponuda u gradu inače nije naročito bogata, a cene umeju da budu vrlo visoke.

Vladimir Desnica (44)

- Bar jednom nedeljno koristim sniženja u marketima gde kupujem namirnice. Pamtim prodavnice u kojima su česte akcije i uglavnom tamo kupujem kako bih bar malo uštedeo. (V. S.)


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije