NAPAD anksioznosti često dolazi niotkuda, ali ni tada ni onda kada bismo mogli da kažemo da je s razlogom, neće proći tek tako ako sami sebi ne pritrčimo u pomoć. Važno je da reagujemo odmah i da osećaj panike zaustavimo što pre. Kako? Tako što ćemo pre svega osvestiti da moramo da čuvamo zdravlje.

* Osvestite važnost disanja. Dišite, duboko i uravnoteženo, jer će se organizam tako dovesti u red.

* Umijte se što hladnijom vodom. Cirkulacija će vam se ubrzati, mozak će se pokrenuti, a tonus mišića opustiti.

* Pokrenite se fizički, umesto da sedite na jednom mestu. Odradite trening, “navalite” na jogu ili trbušnjake.

* Objasnite sebi da je napad panike samo trenutna situacija, nešto što će proći onoliko brzo koliko vi odlučite da može.

* Skrenite pažnju, promenite fokus. Stručnjaci preporučuju da ubrzano brojite unazad od 100 do 0. Ili rešavajte matematičke probleme, sudoku, zanimljive psihološke testove.

* Pozovite nekog ko vam je blizak i drag, ali pozitivan. Razgovarajte sa njim o nekim vedrijim temama.

* Pustite glasno omiljenu pesmu, neki smešan video-snimak ili seriju koja vas uvek opusti.

* Uzmite bojanku i potrudite se da što lepše i detaljnije obojite stranice.

* Kupite neke biljčice (aromatične ili dekorativne), posadite ih i dekorišite saksiju.

* Dekupaž tehnike su odlične za smirivanje uma, pa nabavite salvete, lepak i neki stari predmet koji ćete ulepšati.

* Počnite da pišete dnevnik. Čak i dve-tri rečenice dnevno će biti lekovite.