Posao isti, a produktivnost veća
31. 08. 2017. u 20:03
Možete mnogo da napredujete ukoliko pametno iskoristite svaki radni dan. Niste svesni koliko vam vremena i energije uzima ogovaranje i kafenisanje
Shutterstock
Septembar je na vratima, spreman da pokuca i opomene one koji se još lenjo "baškare" na letnjem suncu, da je vreme za nove radne pohode. Ali, organizam teško prihvata stvarnost i po pravilu se odupire obavezama što duže može. Pokušajte, ipak, da pobedite sebe i u novu radnu sezonu uplovite što hitrije, sa više entuzijazma, odgovornosti prema sebi i radnom mestu, uz želju i nameru da budete produktivniji nego dosad. Saveti stručnjaka mogu da vam pomognu da se brže i uspešnije "ubacite" u poslovnu kolotečinu, a zadržite osmeh na licu.
* Krenite na posao malo ranije
Svi vole da se izležavaju u krevetu, ali pola sata duže te "rabote" ništa ne znači za odmor, a ako dođete pola sata ranije na posao, i te kako će vam značiti. Stići ćete pre gungule u kancelariji, dosadne zvonjave telefona i zapitkivanja kolega. Za tih 30 minuta možete uraditi više nego za tri sata.
* Prvo radite najteže zadatke
Linija manjeg otpora će vam "diktirati" da se prvih nekoliko sati na poslu "razvlačite" uz kaficu, radeći najmanje komplikovane stvari. Greška. Kada dođete, odmah se posvetite najtežim, jer ste ujutru najproduktivniji, imate najviše energije i snage. Ne odlažite nezgodne sastanke ni neprijatna pitanja, već radni dan započnite baš sa tim.
* Planirajte dan unapred
Ako dan ranije napravite plan obaveza i aktivnosti koje morate da uradite sutradan, sigurno ćete biti efikasniji i brži. Ostaće vam više vremena i imaćete mogućnosti da blagovremeno reagujete, dopunite neke zadatke, popravite ono što ste već uradili. Zato svako veče napišite šta vas sve čeka u toku sutrašnjeg dana.
* Pravite pauze
Pogrešno je uverenje da ćete biti uspešniji ako sve vreme radite bez predaha. Pametnije je da s vremena na vreme pravite pauze, popijete čaj ili kafu, protegnete se, nazovete na kratko dragu osobu, uradite koju vežbicu istezanja. Promenićete misli i svežiji se vratiti radnim obavezama.
* Razgovarajte sa šefovima
Mnogi imaju strah od nadređenih ili neku vrstu zazora, pa ih izbegavaju, beže od njih, ustručavaju se da postave pitanja koja ih tište... To je pogrešan stav, jer su nadređeni tu da se od njih uči, da pomognu kolegama, motivišu ih, stimulišu da zajedničkim snagama dovedu krajnji produkt do savršenstva.
* Ne ogovarajte kolege
Na kancelarijska ogovaranja mnogima ode pola radnog vremena, koje je moglo da se iskoristi za profesionalni napredak. Trudite se da te osobe zaobiđete u širokom uglu, jer od toga nemate ništa, samo trošite vreme i energiju. Naučite da kažete "ne" kolegama koji vas uvlače u vrtlog tračeva ili žele da sa vama "proćerdaju" radni dan uz besmislene priče.
* Ne rasipajte energiju
Ako u toku radnog vremena obavljate milion stvari koje nemaju veze sa poslom, naravno da nećete biti produktivni. Zaboravite na privatne stvari, na "četovanje" na društvenim mrežama, razgovare sa bankarima iz kancelarije, ne prebacujte partneru da vas više ne voli, ne tešite drugaricu zbog dečka... Sve to možete ponekad, ali ne svakodnevno. U kancelariji budite fokusirani na posao, a kad izađete iz zgrade na privatan život.
.jpg)
ŽUTA BOJA I MIRIS LAVANDE
Za bolje raspoloženje i radni elan, stručnjaci preporučuju da oplemenite radni prostor jer ćete efikasnije izvršavati obaveze. Zašto ne biste stavili neku omiljenu biljku na svoj sto? Unesite malo zelenila i prirode u kancelariju. Citrusi blagotvorno utiču na raspoloženje, koncentraciju i motivaciju, pa osvežite prostoriju eteričnim uljem limuna ili pomorandže. Miris lavande je uvek dobrodošao, jer smiruje nervni sistem i mozak bolje radi. Kada je reč o bojama, preporučuju se žuta i narandžasta, ali u vidu detalja i sitnica.