UBRZAVANjE metabolizma je najbolji put do zdravog mršavljenja, tvrde nutricionisti. Kako biste započeli ovaj proces, važno je pridržavati se preporuka koje uključuju ograničen unos kalorija, izgebavanje određenih namirnica i isplanirane obroke.


Dijeta za ubrzavanje metabolizma predviđa dnevni unos od 1.200 kalorija. Uvek jedite u određeno doba dana i ne večerajte nakon 20 časova, jer su tada metabolički procesi sporiji. Hranu treba da pripremate na roštilju, pari ili u rerni, kako se ne bi promenio ukus namirnica. Od začina mogu da se koriste tri kašike maslinovog ulja dnevno, limunov sok i začinsko bilje.

Voće, povrće i belančevine iz mesa, ribe i jaja, pomažu kod usporenog metabolizma. Ipak, neke vrste povrća, poput kelja, kupusa, brokolija i rotkvica, mogu da uspore rad štitne žlezde, a time i rad metabolizma.

Izbegavajte masnoće i šećere, kao i alkohol i zaslađena pića visoke kalorijske vrednosti. Beli šećer zamenite niskokaloričnim zaslađivačem, pijte 1,5 litara vode za bolje pročišćavanje i lakše izlučivanje toksina. Pet šoljica kafe dnevno ubrzava potrošnju kalorija za pet odsto, ali ne treba preterivati, posebno ne oni sa povišenim krvnim pritiskom. U tom slučaju, dozvoljene su do dve kafe dnevno.

Ponedeljak

Doručak: Nezaslađen čaj ili kafa, tri kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mleka ili nemasni jogurt

Užina: Sveže voće ili nezaslađen sok od pomorandže

Ručak: 50 g integralne testenine sa paradajzom i malo rendanog sira, mešana sirova salata i nezaslađena kafa

Užina: Šoljica kafe ili čaja i jabuka

Večera: Sirovo povrće ili sveže voće, supa ili pire od povrća bez testenine i pirinča, 200 g ribe na grilu ili u rerni, mešana salata i pola integralnog peciva

Utorak

Doručak: Nezaslađen čaj ili kafa, tri kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mleka ili nemasni jogurt

Užina: Sveže voće ili nezaslađen sok od grejpfruta

Ručak: 160 g posnog krem sira sa pola integralnog peciva, mešana salata od sirovog povrća i nezaslađena kafa

Užina: Šoljica kafe ili čaja i kruška

Večera: Sveže povrće ili voće, supa ili pire od povrća bez testenine i pirinča, sos od pečuraka, mešana salata i pola integralnog peciva

Sreda

Doručak: Nezaslađen čaj ili kafa, tri kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mleka ili nemasni jogurt

Užina: Sveže voće ili nezaslađen sok od grejpfruta

Ručak: Salata od pasulja, mešana salata od sirovog povrća i nezaslađena kafa

Užina: Šoljica kafe ili čaja i kivi

Večera: Sveže povrće ili voće, supa ili pire od povrća bez testenine i pirinča, dva kuvana jaja, mešana salata i pola integralnog peciva.

Četvrtak

Doručak: Nezaslađen čaj ili kafa, tri kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mleka ili nemasni jogurt

Užina: Sveže voće ili nezaslađen sok od pomorandže

Ručak: 50 g integralnog pirinča s povrćem, mešana salata od sirovog povrća, nezaslađena kafa

Užina: Šoljica kafe ili čaja i jabuka

Večera: Sveže povrće ili voće, supa ili pire od povrća bez testenine i pirinča, brodet od ribe, mešana salata i pola integralnog peciva.

Petak

Doručak: Nezaslađen čaj ili kafa, tri kriške integralnog tosta i čaša nemasnog mleka ili nemasni jogurt

Užina: Sveže voće ili nezaslađen sok od pomorandže

Ručak: Špagete sa školjkama, mešana salata od sirovog povrća, nezaslađena kafa

Užina: Šoljica kafe ili čaja i kivi

Večera: Sveže povrće ili voće, supa ili pire od povrća bez testenine i pirinča, 150 g mesa na grilu, mešana salata i pola integralnog peciva