TAKSISTI okupljeni oko Beogradskog udruženja nezavisnih taksi preduzetnika - BUNT uskoro bi ponovo mogli da izađu na ulice ukoliko, kako kažu, bude ovakve želje među kolegama. Njihovi stavovi i zahtevi upućeni državi samo pokazuju neslogu i previranje među taksi udruženjima koje traje godinama.

Pročitajte još: I pored ZABRANA, reklame zaklanjaju vidik putnicima: Građani negoduju, "pljušte" prijave, a folije na vozilima gradskog prevoza stoje

Dok građani čak i preko kol-centara sve teže dobijaju vožnju čekajući i po 40 minuta, dok pojedini legalni taksisti pokušavaju da ih prevare i naplate prevoz više nego što je po cenovniku, BUNT nadležnima upućuje zahteve.

Prvi i najvažniji zahtev koji se čuo na konferenciji za medije je gašenje aplikacija i oduzmanje vozila svima koji se bave nelegalnim prevozom. Drugi je da se predsednik SATUS-a Aleksandar Bjelić isključi iz svih pregovora koji se tiču taksista, jer je on, kako podsećaju, predstavnik radio-centara, a ne taksi preduzetnika i da je zato je u sukobu interesa. Pozivaju na odgovornost i Sekretarijat za inspekcijske poslove, Sekretarijat za poslove komunalne milicije i sve one koji ne sprovode zakon. Traže i ukidanje klauzule za maksimalnu visinu duga kao uslov za ulazak u reprogram, koja iznosi 1,5 miliona dinara.

Posle oktobarskih protesta taksista, većina građana je ubeđena da je pozadina bila dobijanje subvencija i da su taksisti za dvanaestodnevno bahaćenje nagrađeni sa 8.000 evra za kupovinu novih vozila. I u ovoj "nagradi" BUNT vidi manjkavosti.

- Javnost je o subvencijama taksista saznala posle protesta i ispalo je da su one bile povod za blokadu prestonice, a ne sklanjanje nelegalnih prevoznika sa ulica - naveo je Žarko Popov. - Subvencije su prvi korak države da pomogne taksistima, ali verujemo da kolege koje uzmu kredite neće biti u dobrom položaju, pošto radni ambijent u kome posluju nije dobar zbog nelegalnih prevoznika. Sama uredba o subvencijama mora dodatno da se doradi pošto ima niz manjkavosti. Naime, sav teret pada na taksiste.

NE ŽELE DA PRIMENE ZAKON

PREDSTAVNICI BUNT-a uvereni su da je koncepcija protesta u oktobru, koje je vodio Aleksandar Bjelić, bila loša. Sudeći po njihovom stavu, sporazum za prekid je razlog što "jedini zahtev" taksista nije ispunjen i što nelegalne aplikacije za prevoz putnika i dalje rade. Tvrde i da volje za primenu Zakona o prevozu putnika nije bilo, kao i da im "razni lobiji preuzimaju posao, pokušavajući da ugase 6.700 preduzetničkih radnji zarad bogaćenja pojedinaca".