ŠINE na Mostu na Adi postavljene su letos, tramvaji ovuda odavno prolaze svakodnevno, ali Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju raspisala je nedavno javnu nabavku za dodatne, nepredviđene radove na ovoj deonici. Ono što se radilo godinu dana, i što je koštalo 1,6 milijardi dinara, očigledno mora na doradu. Zato je Direkcija uputila novi poziv Grupi "Energoprojekt - niskogradnja" a. d. i Colas Rail Sas, koja je i postavljala šine.

Dodatni radovi podrazumevaju sanaciju betonskih površina na površini od 1,2 kilometra, zatim, uklanjanje 48 postojećih slivničkih rešetaka, kako bi sistem odvodnjavanja u tramvajskoj baštici funkcionisao. Novim radovima predviđena je nabavka i ugradnja dilatacionih spojnica u dužini od 148 metara.

- Montaža armature, ubušivanje ankera, montaža oplate i betoniranje produžetka kolosečnih dilatacija. Ovim radovima neophodno je smanjiti rastojanje od oslonca do oslonca šine, a njihovo izvođenje je neophodno kako bi se obezbedio duži vek šine, kao i pravilno funkcionisanje šinske dilatacione sprave, zarad bezbednosti odvijanja tramvajskog saobraćaja - navodi se u dokumentu.

ANTIGRAFITNI PREMAZ RADIĆE se i antigrafitni premaz betonskih površina. Kako se navodi, potencijalno je ugrožen kompletan potez između ulica Đorđa Stanojevića i Antifašističke borbe, kao i strana kod Hipodroma. Zato je potrebno zaštititi velike betonske površine od mogućeg ispisivanja grafita.

PROČITAJTE JOŠ - Tramvaj krenuo preko mosta na Adi

Biće montirano i 156 čeličnih poklopaca preko postojećih slivnika na prilaznim konstrukcijama i nasipu, kako bi se predupredila mogućnost povređivanja radnika na održavanju pruge ili putnika. U dokumentu piše i da je potrebno ojačati 2.866 bukovih pragova čeličnim trakama sa spojnicama, što će sprečiti da se deformišu, izviju ili uvrnu. Prvobitnim projektom nije predviđeno završno glačanje šina pre puštanja probnih tramvaja, što će biti urađeno ovoga puta.

Biće postavljeni i zaštitni transparentni paneli u dužini od skoro tri kilometra kao brana od snežnih nanosa, kako sneg uklonjen sa saobraćajnice ne bi pao na prugu.

Projektom je predviđena ugradnja dva lifta na stajalištu Blok 42 na Novom Beogradu, ali nije predviđena i nadstrešnica za zaštitu od atmosferskih uticaja. Kako bi se liftovi obezbedili od prodora kiše, novim radovima i ovo će biti rešeno.

Radiće se i na adaptaciji stajališta, pa će se ukloniti postojeći betonski plato, postaviti mobilijar, i nakon toga montirati nadstrešnice. Ujedno, treba postaviti i četiri displeja za obaveštavanje putnika o dolasku tramvaja.

PROČITAJTE JOŠ - Tramvajem preko mosta na Adi Ciganliji 1. septembra?

Koliki je rok za završetak ovih dodatnih radova i koliko će to uvećati cenu ukupnih radova na postavljanju šina, u dokumentaciji se ne navodi.



KONTAKTNA MREŽA

U DOKUMENTU se navodi i da na stubovima kontaktne mreže nisu projektom planirani stubovi sa "otvorima - poklopcima".

- Neophodno je izraditi stubove sa poklopcima kako bi se ostavila mogućnost da se oni iskoriste za montažu svetiljki za javno osvetljenje - piše u tenderu.