Raskrsnice još čekaju zeleni talas
03. 06. 2016. u 22:15
Petina semafora u srpskoj prestonici radi u zavisnosti od saobraćajnih uslova u realnom vremenu. Na oko 500 raskrsnica saobraćaj reguliše stara svetlosna signalizacija
Sistem: Ulica vojvode Stepe
KADA ne uhvate "zeleni talas" beogradskim vozačima semafor je najgori neprijatelj. I dok šoferi često imaju primedbu da propuštajuće svetlo kratko traje, pešaci su nezadovoljni zbog predugog čekanja na pojedinim pešačkim prelazima, drugi se pak žale što ne mogu da stignu da pređu ulicu jer ih već na pola crveno svetlo na semaforu "preseče".
Da bi se lakše regulisao saobraćaj u prestonici, danas se koristi sistem za daljinsko upravljanje i nadgledanje raskrsnica, koji omogućava pristup svim uređajima u sistemu. Centar za upravljanje saobraćajem otvoren je 2008. godine, a smešten je u zgradi Gradske uprave u Ulici 27. marta. On omogućava neprekidno snimanje saobraćaja, protoka vozila, brzinu i kategorije automobila. Podaci dobijeni na taj način koriste se za pravljenje programa za upravljanje saobraćajem, kao i za uređenje rada semafora.
Beograd ima više od 600 semaforizovanih raskrsnica, a na petini signalizacija radi u zavisnosti od trenutnih uslova na terenu. Na bezmalo 500 raskrsnica saobraćaj regulišu stari semafori sa fiksnim signalnim planovima, ali i njihova modernizacija predstoji.
- U užem gradskom području funkcioniše 566 semaforizovanih raskrsnica ili semaforizovanih pešačkih prelaza. Na 122 raskrsnice semafori funkcionišu u zavisnosti od saobraćajnih uslova u realnom vremenu - kažu u Sekretarijatu za saobraćaj. - Na 107 raskrsnica funkcioniše detektorski rad, koji je najefikasniji van uže centralne zone, gde postoji neravnomernost u intenzitetu tokova. Na 15 raskrsnica funkcioniše sistem prilagođavanja (adaptibilni rad), kao u Bulevaru kralja Aleksandra i Vojvode Stepe.
Cilj Sekretarijata je uvođenje detektorskih sistema na svim individualnim raskrsnicama, njihovo povezivanje sa centrima za upravljanje saobraćajem u Beogradu kako bi se adekvatno reagovalo bez izlaska na teren.
Drugi cilj je uključivanje glavnih gradskih saobraćajnica u adaptibilni sistem rada koji se koriguje na 15 minuta. Na raskrsnicama koje su dobile detektore eliminisano je bespotrebno čekanje. Gruba je procena da se čekanje smanjuje za 20 do 30 odsto.
Glavni kriterijum za postavljanje semafora je veličina saobraćajnih tokova na raskrsnici, pre svega vozila i pešaka, u toku 24 sata. Grubo rečeno, ako se na nekoj raskrsnici, na svim prilazima, pojavljuje više od 800 vozila na čas, najmanje osam puta u toku dana, onda je ona kandidat za semaforizaciju. Razlog za njihovo postavljanje je i ugrožena bezbednost učesnika i tamo gde već postoje koordinisane semaforske raskrsnice. Svakoj odluci prethodi stručna procena u vezi sa tim koji način upravljanja tokovima daje najbolje rezultate, vodeći računa i o opterećenjima i o bezbednosti učesnika u saobraćaju.
TASTER I ZVUK
Na ulicama Beograda, osim standardnih, saobraćaj regulišu ekološki semafori, sa zvučnim signalom za zeleno svetlo namenjeni slepima i sa tasterima za zeleno svetlo za pešake. O ispravnosti semafora vode računa ekipe Službe za održavanje semafora "Beograd puta" koje patroliraju ulicama i kontrolišu da li su svi saobraćajni uređaji ispravni. U prigradske opštine odlaze kada ih pozovu.
Возач аматер
04.06.2016. 01:59
Можда постоје ти центри и службе, али очигледно не раде посао. Сви смо сведоци колико су семафори раздешени. Тамо где су и синхронизовани, подешени су на 60км/ч иако је прошло доста година од кад је максимална дозвољена брзина у насељеним местима спуштена на 50км/ч.
Komentari (1)