Grade tunel kroz centar Beograda?!
08. 04. 2015. u 12:37
Oživela ideja da se podzemnom saobraćajnicom povežu savski amfiteatar i Dorćol
Prolaz u Gavrila Principa Foto Z. Jovanović
REALIZACIJOM projekta "Beograd na vodi" oživljava se skoro sedam decenija stara ideja o tunelu koji bi išao od Kameničke do Francuske ulice, odnosno od prostora na kojem se danas nalazi Ekonomski fakultet, u neposrednoj blizini Glavne autobuske stanice, pa sve do Dorćola.
- Iako je izgradnja odavno počela, tadašnja tehnologija nije omogućavala da bude završen. Danas, to za nas ne bi predstavljalo veliki problem - rekao je premijer Aleksandar Vučić na sednici Skupštine Srbije.
San da se tunelom povežu savski amfiteatar i dunavsko priobalje star je oko 65 godina. Generalnim urbanističkim planom s početka pedesetih, bilo je predviđeno da se probije tunel kroz koji bi išla magistralna saobraćajnica, pa bi vozila izbegla prolazak kroz centar grada.
Čak su i počeli radovi. Kopane su cevi u Ulici Gavrila Principa kod broja 63. Međutim, nije se daleko odmaklo. Probijeno je tačno 56 metara. I tu se stalo. Zvanično zbog pojave podzemnih voda i klizišta. Nezvanično, novac i mehanizacija preusmereni su za izgradnju Novog Beograda.
Izlaz iz tog bazičnog tunela, nalazio bi se u blizini velike raskrsnice kod Crkve Aleksandara Nevskog na Dorćolu. Tačnije, na mestu gde se danas nalazi benzinska pumpa.
Strateški, ovim tunelom bi se Karaburma povezala sa Novim Beogradom i Zemunom. Vozila bi iz Ulice Venizelosove, tunelom izbijala u savski amfiteatar, odakle bi preko mosta prelazili na levu stranu Save. Takođe, napravila bi se i saobraćajnica, koja bi se povezala sa Obrenovačkim putem.

Plan je u to vreme bio dobar, ali san posleratnih arhitekata nije realizovan. Gradilište je pre 60 godina zatvoreno, a najveći deo tunela je zazidan. Danas, koristi se prvih desetak metara, gde sada posluje auto-perionica.
HIPODROM I STADION PARTIZANA
TUNEL od Ekonomskog fakulteta do Francuske ulice nije ni prvi, a ni poslednji o kojem se mašta. Na trasi Unutrašnjeg magistralnog prstena predviđena su čak tri, od kojih bi najduži i najvažniji bio onaj koji bi išao od petlje Hipodrom sve do stadiona Partizana.
Takođe su razmatrane i "podzemne veze" Brankovog mosta i Bulevara despota Stefana, kao i potez od Veterinarskog fakulteta do Tiršove ulice.
MatijaBG
08.04.2015. 13:32
Kakav marketing...toliki tuneli,gradovi,hoteli,mostovi,sve planiraju...pa budzet Pariza bi bio mali,a s druge strane govore da je grad bio pre bankrotom....dok nam prodaju maglu,grad je prepun udarnih rupa,sve se raspada,prevoz vonja,ubacili stare krseve na ulice,pogledajte liniju 26 sta nas prevozi,a zgrada Beobanke se suplja izdize nad gradom,hrpa srusenih zdanja iz bombardovanja zjapi onako..valjda porvo treba to da se sredi.
@MatijaBG - Danas sam išao od aerodroma, a sa desne strane gomila đubreta i šuta.
@MatijaBG - Gorane,isao si 72ojkom i da li si video tu pamet koja je taj bus koji vozi strance stavila na trasu najvece prljavstine i haosa...zamisli kad neko tim busem stekne prvi utisak o gradu....jezivo...sad ce 4 dana da ciste deponije a 359 da taloze smece..ovo je jedini grad u Evropi u kojem se na svakom drvetu viore kese,a u svakom zbunu deponije smeca,pored puteva obavezno autootpad i vulkanizeri,kao i romske mahale,na ulasku u svaki grad....uzas.Daj pisite o tome,uticite kritikama.
@MatijaBG - Zeleznicka stanica Tosin Bunar: niko ne cisti djubreta na tone ,cuvari na istoj stanici non stop spavaju, po nekad kao medvedi isetaju na sunce, otpad pored same stanice na 5o metara od pruge, pikavaca milioni, nema nadstresnice pa kada je kisa, ko nema kisobran pokisne kao mis, kante za smece uvek prepune i smece okolo njih, klupe su najzad dobre ali brzo ce ih sakljupljaci sirovina odvaljivati, divlje rastinje oko stanice , table sa redom voznje su uglavnom razbijene i ne osvetljene, itd.
A podatak o orijentacionoj duzini tunela je...
Komentari (23)