Umesto vozova u tunelu korov i fekalije!
30. 08. 2014. u 20:14
Železnička saobraćajnica u blizini Pančevačkog mosta već decenijama potpuno neiskorišćena. Kroz dve cevi duge 600 metara nikad nije prošla nijedna železnička kompozicija
DOK Beograd kuburi sa gužvama, a stručnjaci se dovijaju kako da organizuju saobraćaj i rasterete gradske ulice, već izgrađeni objekti zvrje neiskorišćeni. Na postojanje tunela „Karaburma“, nedaleko od železničke stanice na „Pančevcu“, mnogi su i zaboravili, jer su obe njegove cevi, kojima danas teku fekalije i kišnica, decenijama nepristupačne i obrasle u korov. U zoni objekta niklo je čitavo naselje - divlje. Jedna porodična kuća, čak se podbočila na desnu tunelsku cev!
U „Železnicama Srbije“ kažu da je tunel sagrađen u okviru projekta koji je povezivao stanice „Beograd Centar“ i „Pančevački most“, u prostoru prema budućoj stanici „Karaburma“, čija je gradnja bila predviđena tadašnjim projektom. Ova stanica je trebalo da preuzme posao i železnički saobraćaj iz prostora Savskog amfiteatra, stanice Beograd Donji grad i luke Beograd. Prema tadašnjem projektu, ovo bi bio treći železnički terminal u prestonici, uz Batajnicu i Beograd ranžirnu. Ta dva koloseka su trebala da budu povezana sa stanicom „Karaburma“ koja je planirana za 34 koloseka, sa kapacitetima prijema putničkog „BG voza“ i teretnog saobraćaja.
- U međuvremenu su se planovi promenili, a sudbina luke Beograd je uticala na to - objašnjavaju u „Železnicama“. - Pošto se godinama vodila rasprava o krajnjem statusu luke i projekat stanice „Karaburma“ je stao. U više navrata smo pokušali da nastavimo započeti posao, ali usled nedostatka novca nismo uspeli. Železnice su čak krajem 90-ih pripremile projekat koji predviđa izgradnju pet koloseka u stanici Karaburma za potrebe „Beovoza“, ali usled teške ekonomske situacije, nije realizovan. Čim se Grad opredeli za konačno rešenje luke Beograd to će stvoriti uslove da se uradi projekat stanice „Karaburma“. Koloseci će pre ili kasnije biti izgrađeni.

“BG VOZ“ PLANIRAN DO KARABURME
Ideja je bila da „Karaburma“ bude poslednja stanica „BG voza“, a predviđeno je idejnim projektom da se pored dva tunela koja postoje, izgradi i treći. On bi se nalazio između stanice Beograd Dunav, ispod pančevačke pruge i takođe bi ulazio u stanicu „Karaburma“ za vozove koji bi išli oko Kalemegdana.
PRVA CEV IZGRAĐENA JOŠ 1977.
Leva tunelska cev izgrađena je u periodu od 1975. do 1977. a desna 20 godina kasnije. Obe su dužine po 600 metara i rađene su klasičnom metodom. Ovi tuneli nisu u funkciji do današnjeg dana, iako bi omogućili proširenje trase „BG voza“ do stajališta Karaburma i Rospi ćuprija, koja bi mogla da bude spas stanovnicima Višnjice i Mirijeva.
roky2
31.08.2014. 08:57
posaljite ovu sliku Kostunici i Tadicu
Po Beogradu se praavi sve i svasta, a prava obilaznica (autoput) svi zaboravili. Kome je u interesu da automobili tutnjaju kroz Beograd?
У чему је сада проблем да се изгради? Па само за путнички саобраћај би се исплатило, као метро! Већ смо изградили тунеле, који су најскупљи објекти, само треба поставити шине до Роспи Ћуприје, и изградити стајалишта.
Komentari (3)