Grad hoće da otkupi Bus plus

S. J. MATIĆ

29. 01. 2014. u 11:18

Град хоће да откупи Бус плус
Siniša Mali, prvi čovek privremenog organa, predložio rešenje za naplatu gradskog prevoza. "Apeks": Otpočeli smo pregovore iako sistem funkcioniše, a ugovorne obaveze se poštuju

GRAD Beograd je ponudio firmi "Apeks" da otkupi većinski deo "Bus plusa"! Kako kaže predsednik Privremenog veća Siniša Mali, novčani iznos još nisu predložili, već su samo izrazili nameru. Sada čekaju odgovor vlasnika "Bus plusa" da li uopšte žele da ga prodaju.

- "Bus plus" je u ovom trenutku najveća rana u Beogradu - tvrdi Siniša Mali. - Prihodi od naplate karata padaju i ne možemo da isplatimo subvencije GSP-u. Jedini način da sistem profunkcioniše je da ga Grad otkupi. Ako ne uspemo, onda ćemo morati da tražimo drugi izlaz.

Mali tvrdi da kada bi se naplata vratila pod okrilje GSP, građani bi tada shvatili "da je to ponovo njihov prevoz".

- Sadašnji sistem prevoza i naplate je neodrživ, novca nema, subvencije rastu, a kasa je sve praznija - navodi Mali. - Ukoliko u "Apeksu" prihvate da prodaju većinski deo, razgovaraćemo o uslovima. Za sada čekamo.

U "Apeksu", međutim, tvrde da sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu funkcioniše u potpunosti i da se sve ugovorne obaveze do detalja poštuju. Navode da su posle nekoliko apela sa njihove strane, otpočeli pregovore sa Gradom o daljim uslovima poslovanja "Bus plusa", na kojima je jedina tema bila zainteresovanost čelnika prestonice da otkupe sistem.

MILIONI EVRA ZA RASKID UGOVORA PREMA potpisanom ugovoru sa "Apeksom" koji važi deset godina, Grad stiče pravo da otkupi "Bus plus" sistem četiri godine posle uvođenja. Cena otkupa u petoj godini eksploatacije je 5,6 miliona evra, u šestoj 4,6, u sedmoj 2,4 miliona evra, a u osmoj milion evra. Inače ukupna cena opreme i softvera sa ugradnjom bez PDV bila je 12.153.232 evra.

- Pripremili smo i niz drugih rešenja, koja bi unela napredak i predstavljala prevazilaženje problema sa kojima se suočavamo zajedno sa ostalim učesnicima u javnom prevozu - rekli su iz "Apeksa", ali nisu hteli da se "upuštaju u detalje".

"APEKS" DOBIJA POSAO U NOVOM SADU?

KOMPANIJA "Apeks solušn tehnolodži" mogla bi da se povuče iz Beograda, a da posao nastavi u - Novom Sadu!

Prema nezvaničnim informacijama, "Apeks" je poslao najbolju ponudu na tenderu za uvođenje elektronskog sistema naplate usluge javnog prevoza.

Drugoplasirani je bio Institut "Mihajlo Pupin".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

dragan

29.01.2014. 12:27

Izmislili toplu vodu (Bus plus), ubedili GSP da je njihova topla voda najbolja, kada se pokazalo da postoje veliki problemi oko naplate i naravno veliki otpor gradjana ka toploj vodi onda prodati vecinski deo firme tim istim koji su utvrdili da topla voda ne valja :) Jednostavan sistem koji moze biti uspesan samo u Srbiji.

natalija

29.01.2014. 13:03

Ovde definitivno nešto ne štima. Jedni prodaju GSP koji nije funkcionisao, onda dođe privatna firma i počne da radi koliko toliko pristojno, a ovi političari čim osete da je neko drugi postavio stvar na zdravu osnovu, hoće sad da vrate sebi moć naplate. Ništa osim beskrupolozne malverzacije ne očekujem od ovog nakaradnog Privremenog veća. Što se mene tiče, Bus plus pristojno obavlja posao. Ekipa na vlasti da se drži podalje, jer dobro znamo njihove intencije i metode!

natalija

29.01.2014. 13:10

Ja iskreno ne verujem da je ovaj Grad i njegova privremenauprava sposobna da uradi bilo šta konstruktivno. Uostalom, oni će tu biti do izbora, i odakle im pravo da pokreću takve koraka kao što je ponovno vraćanje GSP naplate? Mislim, nije kao da je to bilo pre sto godina, svi se dobro sećamo kako je smešno to izgledalo. Ovo jeste privatna firma, ali barem neke promene uspeva da sprovede.

maki

29.01.2014. 13:57

To bi trebalo hitno uciniti, jer zasto neka strana firma da uzima prihode koji pripadaju gradu i GSP-u.

Nele

29.01.2014. 13:59

Sto da otkupljujete, niste im dovoljno para dali? Napravite sami svoj informacioni system, sigurno nije toliko skup kao bus plus.

Mila

29.01.2014. 13:59

...a naravno preko kičme kontrolora,koji još nisu dobili decembarsku platu,jer direkcija za javni prevoz namerno nije uplatilla novac za plate,da bi primorala Busplus da im proda većinski deo.

Violeta

29.01.2014. 16:50

E pa necete novu tehnologiju, sad cemo da vidimo sta ce da rade i govore sverceri.

Elcano

29.01.2014. 20:12

Zašto bi preduzeće učinilo bilo šta protiv svog najboljeg poslovnog interesa?? Izgleda da su im učinili ponudu koja se ne odbija...

Толе

29.01.2014. 23:06

Људи опустите се, нас ионако нико ништа не пита годинама, џаба трошимо речи.

Dragan

30.01.2014. 05:46

Zašto Siniša predlaže otkup,kad je nemoguće ovo uraditi u prve četiri godine?Hoće li neko u ovoj državi poštovati zakon i međunarodni ugovor?

smoki

30.01.2014. 08:46

Pa dobro hoce li neko odgovarati za sklapanje stetnog ugovora?Koliko znam to je krivicno delo.

Sandra

30.01.2014. 15:39

Smanjite cene karata svih vrsta pa cete imati para za sve . A ne ovako nabildovali ste cene pa izvolite placaj rajo uzasno.

Dragan

31.01.2014. 15:29

Prihodi od prodatim karata padaju zato sto ste ukinuli 700 kontrolora,a ne zato sto ljudi nece da placaju karte.Svaka roba(karta) mora da se plati,a jedino vi smatrate da ova vrsta robe ne mora.Ako mislite da dobijete izbore i da jeftinim trikovima pridobijete gradjane(a to vam je jedini cilj)jer sve vase brljotine placamo mi poreski obveznici.Svi znaju da ako u vozilu nema policije,niko nije duzan da postuje kontrolora,i zato se ljudi svercuju,sve ostalo je laz.Besplatni rucak je samo u ZOO-u.

zorba

02.02.2014. 14:52

Samo uvodjenje 'bus+' je primer lopovluka i korupcije.Ne moze se sada ta pljacka legalizovati! Sta je ovima na vlasti? Dokle oni misle da zamlacuju narod? Ionako nam je svega dosta, ako nastave da nas ponizavaju izbice ustanak.