MAJSTOR ZA OGROMNE ŠTUKE: Aleksinčanin Aleksandar Petrović (52), iako ima težak hendikep, hvali se godinama rekordnim ulovima "rečne ajkule"

D. MILjKOVIĆ

21. 11. 2022. u 09:46

ZBOG teškog hendikepa Aleksandar Petrović (52) iz Aleksinca je penzionisan pre skoro 20 godina, ali ga to nije sprečavalo da se posveti ribolovu.

МАЈСТОР ЗА ОГРОМНЕ ШТУКЕ: Алексинчанин Александар Петровић (52), иако има тежак хендикеп, хвали се годинама рекордним уловима речне ајкуле

Aleksandar Petrović sa ulovom, Foto Privatna arhiva

Svoje sugrađane oduševljava velikim ulovima iako je gotovo slep, odnosno zbog neizlečive bolesti oka vidi tek 10 posto. Nedavno je ulovio kapitalca, štuku tešku 9,3 kilograma i dugu 109 centimetra, što je duplo više od njene prosečne težine.

Uloviti štuku nije nimalo lako, jer se ona s pravom naziva "rečnom ajkulom". Aleksandar ne broji koliko ih je do sada upecao, ali računa da je bilo više od stotinu težih od tri kilograma.

- Za mene je ribolov veliki izazov i razonoda otkako sam morao, mimo svoje volje, da se penzionišem. Radio sam kao šumar a to je posao koji zahteva aktivnost. Odjednom sam bio prinuđen da sedim kod kuće i i pojavio se ogroman višak slobodnog vremena. Nisam nikako mogao da se naviknem na to i da se pomirim sa takvim životom. Zato sam se ubrzo okrenuo prirodi i ribolovu - priča Aca.

Petrović ističe da bez pomoć svojih prijatelja teško da bi mogao da se pohvali ovakvim značajnim ulovima.

- Ja ne vozim, ali moji prijatelji vozači ne propuštaju priliku da me pozovu da im se pridružim. Kada sam ulovio kapitalca, bio sam u društvu Nikole Živkovića, a često sam ribario i sa Novicom Dinićem. Nismo mi samo obični ribolovci, već se trudimo da zaštitimo riblji svet i naše reke - veli Aleksandar.

Objašnjavajući kako je rekordni primerak završio na njegovoj udici, Aca otkriva da je kao mamac koristio kedera, odnosno živog karaša od 200 grama, na sistem "balerina", šetajući plovak od 75 grama, olovo 50 grama.

- Kapitalca sam ulovio na drugoj plaži takmičarske piste na Bovanskom jezeru nekoliko minuta pre 18 sati - dodaje naš sagovornik i ističe da se štuka može loviti i tokom zimskih meseci sve do februara kada počinje lovostaj.

Aca sa ribolovcem Nikolom Živkovićem, Foto Privatna arhiva

Aleksinački ribolovac konstatuje da je ove godine izuzetno nizak vodostaj svih reka i to ugrožava ribu. Međutim, po njegovim rečima, riblji fond još više uništavaju nesavesni ljudi.

- Poražen sam činjenicom da ribočuvarske službe izbegavaju da rade svoj posao, i to ne samo u aleksinačkom kraju, već u čitavoj zemlji. Riba se masovno izlovljava nedozvoljenim sredstvima, kao što su dinamit i mreže - upozorava Aleksandar Petrović.

UČENIK

NESEBIČNO Aleksandar svoja znanja o ribolovu prenosi na mlađe kolege, a posebno ih upućuje u finese hvatanja štuke.

- Štuka ima oštre zube, čak i u krljuštima i mala neopreznost je potrebna da ostanete bez prsta, bukvalno može do kostiju da grize. Zato je ona veliki izazov za mene, a inače ne jedem ribu - kaže Aleksandar koji se hvali da je i njegov "učenik" Svetislav Cakić nedavno u dva navrata ulovio dve štuke od po sedam kilograma.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije