USLOV ZA BRZE PRUGE: Počela rekonstrukcija novosadske Železničke stanice

Ј.СИМИЋ

27. 10. 2021. u 06:21

POSLE jednomesečnih priprema započeta je rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu.

УСЛОВ ЗА БРЗЕ ПРУГЕ: Почела реконструкција новосадске Железничке станице

Foto Infrastrukture železnica Srbije

U toku su radovi na rušenju postojećeg prvog perona, temelja nadstrešnica i demontaža trećeg staničnog koloseka. Dok traju radovi, železnički saobraćaj iz Novog Sada odvijaće se nesmetano po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru.

Prema informacijama iz Infrastrukture železnica Srbije, demontirano je i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, 11 skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri, desetog i jedanaestog staničnog koloseka. U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad "Ranžirna".

Prva faza radova na rekonstrukciji železničkoj stanici Novi Sad trajaće do prvog kvartala iduće godine kako bi pruga za velike brzine na relaciji Beograd - Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj. Radovi će se odvijati na prva tri stanična koloseka, kao i na desetom i jedanaestom koloseku, zatim izgradnji novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnoj sanaciji i adaptaciji stanice Novi Sad.

- U staničnoj zgradi predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta, a sledi i zamena fasade i stolarije. Postojeći stanični pothodnik, od trećeg do šestog koloseka, biće produžen i modernizovan. Činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojom će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron. Ukupna korisna dužina pothodnika sa prilaznim stepeništem i liftovima iznosiće oko 800 kvadratnih metara - preciziraju iz Infrastrukture železnica Srbije.

Glavna železnička stanica u Novom Sadu koja se upravo renovira, izgrađena je 1964. godine po projektu Imrea Farkaša u stilu moderne. Nalazi se na magistralnoj pruzi broj 4 (Beograd) - Stara Pazova - Novi Sad - Subotica - državna granica (Kelebija) između železničke stanice Petrovaradin i rasputnice Sajlovo.

Savremena i svima prilagođena

STANICA će biti prilagođena osobama sa posebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
TA KUĆA JE STVARNO UKLETA Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku

"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku

PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.

07. 12. 2025. u 13:36

Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića

Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića

DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.

07. 12. 2025. u 11:41

Komentari (0)

KARLEUŠA OTKRILA CECI ISTINU O SNAJI: Nije ostala ravnodušna na reči o Veljku i Bogdani