BRENDIRALI SVOJ KROMPIR, DRENJINU, KAJMAK: U RS sve veći odaziv poljoprivrednih proizvođača za zaštitu domaćih proizvoda
KAKO bi proizvodi iz Srpske bili što prepoznatljiviji na tržištu, u toku je proces brendiranja domaćih poljoprivrednih proizvoda.
Na terenu su već brendirani drenjina i proizvodi od drenjine, kao i borički krompir, romanijski skorup - kajmak. Odaziv poljoporivrednih proizvođača iz cele RS je odličan. U Ministarstvu poljoprivrede RS kažu da je cilj postizanje prepoznatljivosti domaćih proizvoda kao što su potkozarsko voće, jagode i paprika roga iz Berkovića, slatinski paradajz, rogatički krompir, nevesinjski krompir, semberski kupus, i da se osigura da ti proizvodi nađu svoj put do ciljanih potrošača.
- Primenom odgovarajuće marketinške strategije, povećava se vrednost domaćim poljoprivrednim proizvodima i postižu se veća profitabilnost i tržišna konkurentnost, a istovremeno se utiče na svest potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda - ističe Aleksandar Macanović, portparol ministarstva poljoprivrede RS.
On kaže da će se kod brendiranja proizvoda na terenu maksimalno iskoristiti potencijal lokaliteta.
- Za svaki izabrani proizvod, plan je da se u toku i nakon pokretanja brenda, radi istraživanje tržišta i navika potrošača, koje će usmeriti razvoj brenda na osmišljavanje naziva, vizuelnog identiteta i prezentacije, promocije i eventualnog proširenja brenda - poručuje Macanović i dodaje da je cilj brendiranja bolja pozicija proizvoda na tržištu.
Jelena Mićić iz Ministarstva poljoprivrede RS kaže da geografska oznaka porekla treba da štiti geografski naziv regiona gde se vrši prerada.
- Specifičnost ove zaštite je uslovljena uticajem geografske sredine, prirode, ljudskim faktorom, a prerada se odvija u označenom geografskom području. Savremeno tržište otvara realne uslove za širu proizvodnju, i izvornim, autohtonim prerađevinama daje mogućnost da postignu standardnu i stalnu vrednost. Tim proizvodima sa specifičnim svojstvima, proizvedenim u seoskim domaćinstvima, potrebno je organizovano otvaranje tržišta, naročito za one proizvode koji se donose sa udaljenih, nepristupačnih, planinskih područja, da dobiju mogućnost bolje realizacije na tržištu i realnu cenu - pojašnjava Mićićeva.
Ona kaže i da geografska zaštita porekla nije privilegija pojedinca, nego pripada svima koji žive na tom prostoru.
ZLATNE MEDALjE ZA SKORUP
PROIZVODNjA romanijskog skorupa - kajmaka je među prvim proizvodima iz RS brendirana. Članice udruženja "Romanijski skorup - kajmak" su na 86. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu osvojile dve zlatne medalje za mladi dimljeni kajmak i dimljene zarice. Geografsko područje gde se proizvodi romanijski skorup - kajmak su opštine Sokolac, Han Pijesak i Rogatica.
Preporučujemo
EKSKLUZIVNA PONUDA ZA LETOVANjE: U ponudi egzotična destinacija - ovo su cene
HURGHADA – iz prve ruke! Verovatno ste već odavno čuli ovaj slogan, ali možda ne znate odakle on potiče…
21. 05. 2024. u 10:40
RUSIJA PONOVO MENjA DRŽAVNU GRANICU: Odluka stupa na snagu u januaru 2025. godine
MINISTARSTVO odbrane Rusije predložilo je ažuriranje koordinata, odnosno promenu državne granice u oblasti Baltičkog mora, kako proizilazi iz nacrta pravnog akta objavljenog na portalu pravnih informacija, prenosi RIA Novosti.
21. 05. 2024. u 15:25
KO JE CRVENI KOMANDANT? Jedini Srbin general Crvene armije - Lenjin mu bio zahvalan, stradao od Staljinove ruke (FOTO)
ISTORIJA Sovjetskog Saveza, svetske supersile 20. veka, upamtila je brojne heroje, borce, oficire koji su svojim junaštvom i rezultatima zadivili svet. U periodu kada se SSSR tek stvarao i uzdizao, značajan pomena bio je i doprinos jednog Srbina, Danila Srdića (1896-1937), prvog i jedinog Srbina koji je bio general Crvene armije. Ovo je njegova priča.
20. 05. 2024. u 11:53
Komentari (0)