PENZIONERI ZA VOLANOM! Prevoznici Republike Srpske i dalje na mukama zbog hroničnog nedostatka radne snage
PREVOZNICI iz Republike Srpske imaju velike probleme sa pronalaženjem vozača.
Nedostaju kamiondžije, Foto D. Pozderović
Zbog odlaska vozača, pre svega u firme iz Slovenije i Hrvatske, ali i iz drugih zemalja EU, na tržištu rada u Srpskoj je lakše pronaći hirurga nego vozača kamiona ili autobusa, kažu sagovornici "Novosti".
Glavni razlog odlaska su plate, pričaju vozači iz Banjaluke koji već nekoliko godina voze kamione za slovenačke firme.
- U Banjaluci smo imali platu oko 1.200 maraka dok u Sloveniji zarađujemo oko 2.200 evra i više. Na putu smo oko 25-26 dana. Nakon toga parkiramo kamione, imamo nekoliko dana odmora i opet nastavljamo. Firme u kojima radimo pronalaze poslove i suprugama ako je neko oženjen. Tako da se dolazak u Sloveniju i te kako finansijski isplati. Najbolje prolaze momci koji nisu oženjeni, jer oni nakon završenog mesečnog rada odlaze nekoliko dana u Srpsku, obiđu familiju i idu opet nazad za Sloveniju. Tako nemaju troškove plaćanja stana - kažu naši sagovornici.
Oni ističu i da je velika prednost rada za firme iz Evropske unije što nema višesatnih čekanja na granicama, već se samo prolazi od zemlje do zemlje. A upravo su čekanja na granicama zemalja bivše Jugoslavije veliki problem kad se vozi za firme iz RS i BiH, jer se na granicama provode čitavi dani.
Nikola Grbić, predsednik Udruženja prevoznika za transport RS kaže da je proteklih nekoliko godina iz Srpske otišlo oko 5.000 vozača i da su prevoznici u velikom problemu, gde pored visoke cene goriva sad nemaju ni radnu snagu.
- Nažalost, iz dana u dan je sve manje prevoznika u Srpskoj, a samo u poslednje tri godine iz BiH i RS je otišlo više od 1.300 prevozničkih firmi koje su se registrovale u Sloveniji ili Hrvatskoj da bi radile u zemljama EU - kaže Grbić.
Ističe da novac jeste presudan jer vozači u Srpskoj mogu maksimalno da zarade do 1.600 KM, a dok su plate u zemljama EU duplo pa i trostruko veće.
- Zbog nedostatka vozača, naši prevoznici su primorani da vraćaju ljude iz penzije, tako da je danas za volanima kamiona i autobusa u Srpskoj 70 odsto penzionera - dodaje Grbić.
Nikola Grbić, Foto D. Pozderović
Milenko Jaćimović, predsednik Udruženja za unapređenje saobraćaja Banjaluka kaže da je pre korone bila opšta navala na polaganje vozačkih ispita za kamione i autobuse. Nakon korone je to malo splasnulo.
- Čak 99 kandidata je kao razlog polaganja vozačkih ispita za kamion ili autobus navodilo da su već pronašli posao u Sloveniji ili nekoj drugoj zemlji EU - pojašnjava Jaćimović.
Prema njegovim rečima, odlazak vozača pre svega mlađe generacije doveo je do toga da za volanom autobusa i kamiona u RS budu ljudi vraćeni iz penzije.
- Oni dobijaju lekarsko uverenje na tri godine, ali opet treba biti realan i reći da je značajno smanjen njihov potencijal, što opet naravno može da utiče i na bezbednost u saobraćaju. Ovaj problem će biti sve izraženiji u budućnosti jer definitivno EU ima manjak vozača i potrebni su im ljudi - kaže Jaćimović.
Foto Pixabay
MASOVNI ODLAZAK RADNIKA
RADNICI masovno napuštaju BiH, a tome ide i u prilog i podatak da je u Sloveniji izdato više od 16.000 radnih dozvola za radnike iz BiH samo za 10 meseci prošle godine, saopštila je Agencija za rad i zapošljavanje BiH.
VELIKO UPOZORENjE VUČIĆA: Za godinu i po dana suočićemo se sa velikim ratom, niko više ne želi da sluša drugu stranu
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na forumu "GLOBSEC BELTALKS: Beogradski ekonomski razgovori", da više nema racionalnosti u međunarodnoj politici i da se uskoro sprema veliki sukob.
09. 12. 2025. u 20:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)