ZEMLJA IMA SRCE: Naučnici otkrili skrivenu komoru u utrobi naše planete

I.S.

17. 03. 2023. u 22:24

PLANETA Zemlja po svoj prilici ima "srce", to jest, skrivenu komoru! Naučnici su otkrili postojanje najdubljeg unutrašnjeg jezgra i to zahvaljujući dosad neopisanom seizmičkom talasu, koji ne samo da putuje kroz jezgro, nego se i odbija napred-nazad kroz unutrašnjost, prikupljajući na tom putu neprocenjive podatke o strukturi Zemljine utrobe.

ЗЕМЉА ИМА СРЦЕ: Научници открили скривену комору у утроби наше планете

Foto: Profimedia/Ilustracija

Američki Sajens njuz piše da snažni zemljotresi, poput onog 2018. godine na Aljasci, mogu da pošalju seizmičke talase koji, na putu do centra Zemlje otkrivaju najdublji sloj unutrašnjeg jezgra. Istraživači su kombinovali podatke o zemljotresima jačine šest ili više stepeni po Rihteru koji su se dogodili tokom poslednje decenije, a koji su prikupljeni u seizmičkim stanicama širom sveta. Kombinovanje tih signala je omogucilo da se detektuju čak i veoma slabe refleksije seizmičkih talasa. Od oko 200 analiziranih zemljotresa, 16 je izazvalo seizmičke talase koji su se više puta uočljivo odbijali kroz unutrašnje jezgro Zemlje.

Poreklo i struktura Zemljinog jezgra je od velikog značaja, jer ono stvara magnetno polje planete, koje štiti Zemlju od naelektrisanih čestica koje je izbacilo Sunce i pomaže da se stanovnici planete zaštite od prevelike radijacije, koju ne bi preživeli.

RUS, OLIMPIJSKI ŠAMPION, ŠOKIRAO SVET: Oni koji dele sankcije Rusima - ovo nisu mogli ni da sanjaju