NASA: DŽuno uslikao fotografije sa Jupiterovog meseca

Tanjug

09. 06. 2021. u 00:12

SVEMIRSKA letelica Džuno, u vlasništvu NASA, prikazala je danas prve fotografije najvećeg meseca Jupitera posle skoro dve decenije.

НАСА: Џуно усликао фотографије са Јупитеровог месеца

Foto: Free Images Pixabay

Džuno je zumirao kameru na ledeni Ganimed, prolazeći na 1.038 kilometara od najvećeg Juptierovog meseca, preneo je AP.

Prethodni put kada svemirska letelica je prišla blizu Ganimeda 2000. godine, kada je letelica Galileo prošla pored najvećeg meseca u Sunčevom sistemu.

NASA je danas objavila prve dve fotografije sa letelice, označivši kratere Ganimeda i dugačke, uske crte koje su verovatno posledica tektonskih potresa.

Jedna fotografija pokazuje dalju stranu meseca, suprotnu od Sunca.

Foto Tanjug/AP NASA

Tekst potpisa

-Ovo je najbliže prilaženje bilo koje svemirske letelice najvećem mesecu, rekao je Džunov vodeći naučnik Skot Bolton sa Jugozapadnog istraživačkog instituta u San Antoniju.

Ganimed je jedan od 79 poznatih meseca koji kruže oko Jupitera.

Italijanski astronom Galileo Galilej je otkrio Ganimed 1.610 godine, kao i još tri meseca.

Lansiran pre deceniju, Džuno kruži oko Jupitera pet godina.

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45