NAUČNA STUDIJA: Konzumacija kafe ujutru pozitivno utiče na zdravlje
KONZUMACIJA kafe ujutru pozitivno utiče na zdravlje, dok ispijanje kafe u kasnijim satima dana nema iste efekte, pokazuje najnovija studija.
Foto Shutterstock
Ispitivanjem više od 40.000 odraslih osoba, istraživači su otkrili da su ljudi koji ujutru konzumiraju kafu 16 odsto manje skloni smrti od bilo kojeg zdravstvenog uzroka i 31 odsto manje skloni smrti od kardiovaskularnih bolesti, u poređenju sa onima koji ne piju ujutru kafu, piše Gardijan.
Međutim, kod osoba koje su pile kafu tokom celog dana, nije primećen pozitivan efekat po zdravlje srca, a medicinski podaci nisu pokazali značajno smanjenje rizika od smrtnosti u poređenju sa onima koji nisu konzumirali kafu.
Foto: Promo
"Nije samo važno da li pijete kafu ili koliko pijete, već i vreme kada to radite", rekao je stručnjak za ishranu i epidemiologiju sa Univerziteta Tulejn u Nju Orleansu, Lu Ki.
Studija, koja je obuhvatila 40.725 odraslih osoba koje su učestvovale u Nacionalnoj studiji zdravlja i ishrane SAD između 1999. i 2018. godine, pokazala je da su osobe koje ujutru piju kafu imale niži rizik od smrti od bilo kakvog zdravstvenog uzroka, bilo da su konzumirali dve do tri šolje kafe.
Istraživanje, objavljeno u "Juropijan hart džurnalu", potvrđeno je i u manjoj grupi od 1.463 osobe koje su vodile detaljne nedeljne dnevnike ishrane i konzumacije kafe.
Studija sugeriše da je kafa ujutru bolja za srce nego kafa uveče, ali nije tačno objašnjeno zašto.
Profesor i kardiolog iz Londona Tomas Luher napomenuo je da mnogi ljudi koji piju kafu tokom celog dana imaju problema sa snom.
(sputnikportal.rs)
BONUS VIDEO - PIJAN VOZIO 200 NA SAT PO SURČINU: Presretači zaustavili džip kanadskih tablica
Preporučujemo
CENA SIROVE KAFE NIKAD VEĆA: I proizvođači u Srbiji morali da koriguju cene
08. 01. 2025. u 10:00
NAJVEĆA NAUČNA DOSTIGNUĆA 2024. GODINE: Izgubljeni grad u džungli, VTO za nosoroga
01. 01. 2025. u 18:00
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
RASPADA SE PARTNERSTVO SA PUTINOM: Ukrajina dobila ključnog saveznika u NATO-u
PRE otprilike deset godina, rat u Siriji pomogao je da se stvori neočekivano partnerstvo na Bliskom istoku između Turske i Rusije. Međutim, ono se sada raspada, tvrdi Njujork tajms. Naime, Turska snažno pomaže Ukrajini da stvori uporište u delu sveta gde je ruski predsednik Vladimir Putin ranije uživao značajan uticaj.
08. 06. 2026. u 09:25
"AKO KORISTIŠ MEGAFON, ONDA TO NEMOJ NAZIVATI PISMOM" Peskov oštro o Zelenskom: Da je zaista želeo da ga preda Putinu, mogao je to da učini
DA je Vladimir Zelenski zaista želeo da preda pismo ruskom predsedniku Vladimiru Putinu, mogao je to jednostavno da učini, bez javnog objavljivanja, izjavio je portparol Kremlja Dmitrij Peskov.
07. 06. 2026. u 13:37
NASTAJE NOVA DRŽAVA? Srpske komšije se ujedinjuju sa susedima - za moćnu državu od 22 miliona duša i 272.200 km²
"UNIONISTIČKI pokret je oduvek postojao i on je i dalje živ unutar našeg društva. Nesumnjivo je da je ova diskusija legitiman deo političkog procesa u zemlji. Ja lično nikada ne bih mogao da glasam protiv ujedinjenja."
02. 06. 2026. u 21:24
Komentari (0)