OTKUD MEDVED NA MARSU? Snimak NASA sve otkriva (VIDEO)

31. 01. 2023. u 21:53

KRUŽNI uzorak na površini oblikuje glavu, dok dva kratera liče na oči. Složena struktura u obliku latiničkog slova „v“ stvara iluziju nosa. Liči na medveda, ali nije na Zemlji.

ОТКУД МЕДВЕД НА МАРСУ? Снимак НАСА све открива (ВИДЕО)

Foto: Printskrin/Twitter/ @ModernEraNews

Kamera letelice NASA snimila je formaciju široku dva kilometra na Marsu koja liči na glavu medveda. Kamera na orbiteru „Mars Reconnaissance“ nazvana „High Resolution Imaging Experiment“ ili „HiRISE“, sliku ove neobične geološke pojave snimila je u decembru.

Kružna pukotina mogla bi da bude posledica taloženja naslaga na vrhu zatrpanog kratera koji je bio ispunjen lavom ili blatom, smatraju naučnici. Formacija koja liči na nos medveda verovatno je vulkansko grotlo ili blatna jama.
Univerzitet u Arizoni, koji je razvio kameru s „Ball Aerospace“, objavio je sliku 25. januara.

Fotografija podseća na još jedno nebesko „lice“ koje je uočila svemirska opservatorija NASA u oktobru 2022, kada se činilo da se Sunce smeši zbog tamnih mrlja. A prošlog marta, rover „Curiosity“ uočio je na Marsu formaciju stene koja je ličila na cvet.
Kamera „HiRISE“ snima fotografije Marsa od 2006. godine, kada je orbiter „Mars Reconnaissance“ počeo da kruži oko crvene planete. Moćna kamera dizajnirana je za snimanje detaljnih slika Marsove površine, uključujući formacije veličine od samo jednog metra.
Orbiter kruži oko Marsa svakih 112 minuta, leteći oko 255 kilometara iznad južnog pola i oko 320 kilometara iznad severnog pola.
Svemirska letelica i njeni instrumenti pomažu naučnicima NASA u proučavanju Marsove atmosfere i klime i kako se oni menjaju tokom vremena, preneo je „Jutarnji list“. Orbiter traži dokaze o vodi, ledu i izviđa buduća mesta sletanja za druge misije.
(Sputnjik)

BONUS VIDEO:

I PINGVINI SU SE SMRZAVALI: Ovo su najniže izmerene temerature

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45