I OSNOVCI UČE FILOZOFIJU: Dodate nove aktivnosti koje mogu da biraju učenici od petog do osmog razreda

Lj. B.

18. 08. 2022. u 09:30

U PROGRAMU slobodnih aktivnosti koje đaci od petog do osmog razreda biraju od ove godine nalazi se i Filozofija sa decom, a ova aktivnost je na spisku za učenike sedmog i osmog razreda.

И ОСНОВЦИ УЧЕ ФИЛОЗОФИЈУ: Додате нове активности које могу да бирају ученици од петог до осмог разреда

Foto arhiva

Inače, slobodne aktivnosti koje je pripremio Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja podeljene su u dve grupe. U prvoj su programi namenjeni učenicima petog i šestog razreda, a u drugoj oni za đake sedmog i osmog razreda.

Tako petaci i šestaci mogu da biraju sledeće aktivnosti: Vežbanjem do zdravlja, Životne veštine i Medijska pismenost. U drugoj grupi za sedmi i osmi razred su: Preduzetništvo, Moja životna sredina i Umetnost. Međutim, stručna društva su za petake i šestake pripremila i Domaćinstvo, Crtanje, slikanje i vajanje, Čuvare prirode, Muzikom kroz život i Sačuvajmo našu planetu, a za učenike sedmog i osmog aktivnost - Filozofija sa decom.

- Programi slobodnih nastavnih aktivnosti su koncipirani da favorizuju aktivnost učenika, služe za povezivanje njihovog školskog i vanškolskog iskustva, učenje putem rešavanja problema, saradnju, timski rad, kao i upotrebu savremenih tehnologija u obrazovne svrhe - kažu za "Novosti" u Ministarastvu prosvete.

Procedura po kojoj đaci biraju neku od aktivnosti podrazumeva da škola ponudi spisak, učenici i roditelji se pre izbora upoznaju sa ponuđenim programima.

Ovi programi se realizuju kombinovanjem različitih tehnika rada sa učenicima, kao što su prezentacije, demonstracije, studije slučaja, simulacije, igranje uloga, debate u malim grupama, rad na projektima, gledanje i analiza video-priloga, kreativne radionice, povezivanje sa vršnjacima iz drugih škola ili država, gostovanja stručnjaka, posete raznim dešavanjima...

S druge strane, učenici i roditelji smatraju da slobodne aktivnosti samo povećavaju broj časova koje deca imaju dnevno, a da je njihov učinak - mali. Učenici najčešće biraju aktivnosti za koje procene da su lagane i da ne zahtevaju mnogo učenja. Takođe, često se čuje da slobodne aktivnosti služe da se nastavnicima koji nemaju normu na taj doda broj časova potreban za punu platu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)