KROZ URBANI VRTLOG: Izložba Jelene Gvozdenović Nikol u Kulturnom centru Srbije u Parizu

G. ČVOROVIĆ

26. 01. 2023. u 07:20

BOGATSTVO boje, eksplozija oblika i predmeta, slika ispunjena do okvira, poput života koji danas nastanjuje planetu, karakteristika je slikarstva srpske umetnice Jelene Gvozdenović Nikol, koja poslednju deceniju živi u Parizu, a čija je samostalna izložba pod nazivom "Urbani vrtlog" otvorena u utorak uveče u Kulturnom centru Srbije u ovom gradu.

КРОЗ УРБАНИ ВРТЛОГ: Изложба Јелене Гвозденовић Никол у Културном центру Србије у Паризу

Jelena Gvozdenović, Foto G. Čvorović

- Reč je o retrospektivi poslednjih desetak godina koja likovno obuhvata moj život, ljubav i patnju, teško i lako. Nastale su uglavnom u Parizu. Predstavljaju prekretnicu prelaska iz Srbije u Francusku. Svakako da postoji uticaj sredine u kojoj živimo i radimo, ali umetnost je, pre svega, nastavak i trajanje - kaže Gvozdenovićeva za "Novosti".

U isto vreme, na njenim slikama ima i nostalgije, i navikavanja, i ljubavi, i postojanja. Svoje stvaralaštvo sama naziva eklektičnim.

- Dajem sebi slobodu, mešam sve moguće elemente, pravim sopstvenu kreaciju, ali mogu i da "kradem", da imitiram. Sve zavisi od trenutka. Nekada rešenje nalazim sa figurom na Leonardovoj slici. Na platnu "Igra u pustinji" zaista sam je uzela.

To je autentično slikarstvo u kome se prožimaju apstraktno i figurativno. Ima u njemu puno traženja. Može da se čita godinama i da se u njemu svakoga dana pronađe nešto novo.

- Nekada pustim da na sliku intuitivno izađe ono što osećam u teškim momentima. To su trenuci kad imaš potrebu da ideš dalje, jer ne smeš da staneš. Ne pamtim teške momente. Ne znam šta je to! Izađu, i ostanu iza mene. I tad budem u harmoniji.

Likovni kritičar Andrea Nuti, koji prati rad Gvozdenovićeve, ističe likove na njenim slikama koji još nisu stigli na mesto svoje sudbine, zbog čega su predstavljeni samo kao obrisi lobanja, dok se ispod odvija život brži od njih.

- Figure uspevaju da izađu iz uzburkane vode i izgrade sopstvenu egzistenciju. Rađaju se duše, a okolo se pomaljaju reinkarnacije kojima to nije pošlo za rukom. Ljubavna scena u urbanom okruženju daje nadu, jer potvrđuje da ljubav postoji - ističe Nuti za naš list.

To je, u neku ruku, i filozofsko slikarstvo.

- U isto vreme, i optimistično, jer otkriva snagu čoveka i žene i vrlinu ljubavi kao spas.

Ima i snagu boje, i silinu priče.

- Moć kolorita vezana je za grafičku snagu, koja stvara opštu sliku. Jelena slika, jer ima šta da kaže.

USAMLjENI LjUDI

STVARALAŠTVO Jelene Gvozdenović je slikarstvo s refleksijama u više nivoa.

- Opisuje urbani univerzum u kom ljudi žele da budu, jer im nudi senzacije, ali u isto vreme su veoma usamljeni. Ne govore. Gotovo su autistični. I Jelena Nikol to perfektno oslikava - kaže Nuti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (1)

NEZNANJE, PORICANJE I ZABORAV : Filozofsko pozorište u Bitef teatru