SVET PLEŠE U BEOGRADU: U toku 19. izdanje čuvenog prestoničkog Festivala igre

M. MIRKOVIĆ

21. 03. 2022. u 09:24

PRAZNIK plesa, kako poštovaoci i ljubitelji ove umetnosti doživljavaju Beogradski festival igre, i u svoje 19. izdanje ušao je u silovitom ritmu, okupljajući sam krem svetske plesne scene i najaktuelnije produkcije pod sloganom "Verujemo u jednu igru".

СВЕТ ПЛЕШЕ У БЕОГРАДУ: У току 19. издање чувеног престоничког Фестивала игре

Foto Nathalie STERNALSKI

Predstave koreografa-vizionara Alonza Kinga i kompanije Lines Ballet iz San Franciska, 16. marta su na sceni Opere i teatra "Madlenijanum" otvorile program festivala. Već naredne večeri je na istoj zemunskoj sceni gostovala bajkovita, snolika "Fordlandija" Teatra Dortmund, sa autorskim potpisom koreografskog i igračkog dvojca koji čine životni i plesni partneri, Lusija Lakara i Metju Goldin. U subotu i nedelju na istom mestu našu publiku očaralo je "Dete" Gabrijele Karizo i Franka Šartijea, u produkciji legendarne briselske kompanije Peeping Tom.

U utorak i sredu igra se seli na kultnu beogradsku scenu smeštenu u zdanju stare, nikad dovršene crkve, a sasvim simbolično će tu publiku (d)očekati "Relikvija". Takav naslov nosi nova produkcija trupe OSMOSIS, sa potpisom svestranog reditelja i izvođača iz Atine, Euripida Laskaridisa. Njegov umetnički identitet oblikuju dve dominantne teme: podsmeh i transformacija.

- Laskaridisov nestvarno angažovani solo je nastajao u vremenu punog usijanja grčke krize - rečeno je o ovoj multimedijalnoj predstavi. - Zato on preduzima razigrane rizike daleko od norme, ispitujući granice našeg prihvatanja kada su u pitanju neskladne i nepoznate stvari. Skriveni aspekti kabarea, vodvilja i urnebesne komedije kreiraju magiju od obične svakodnevice, vodeći gledaoce kroz neočekivano uzvišene trenutke.

Beogradski festival igre, koji je uticajni američki list "Vašington post" (u tekstu "Svet igre se bori da se vrati na noge") istakao kao izvanredan primer borbe, i to uspešne, da održi plesnu scenu i realizuje gostovanja, tokom svetskih lokdauna i svih nevolja u režiji pandemije virusa korona, nastaviće se u subotu 26. marta, takođe u gradskom jezgru, ovog puta na sceni Ateljea 212. "Šta dan duguje noći" naziv je predstave u produkciji kanske Kompanije Ervea Kubija, svestranog umetnika i doktora farmacije poreklom iz Alžira.

- U kreiranju ovog dela pokušao sam da se oslonim na istorijski element. Želeo sam da pronađem okvire koji će inspirisati formu, gest, a zatim i koreografske fraze za koje pretpostavljamo da su preteča čipke sa Istoka, kao deo tradicije vezenja - kaže Kubi. - Alžir nije Orijent, ali je ipak zemlja velike umetničke i književne struje koju nazivamo orijentalizmom. Poput devetnaestovekovnog orijentaliste koji je stigao u Alžir da ostvari svoje snove, ja polazim u susret snovima dečaka rođenog u Francuskoj koji je nedavno otkrio svoje poreklo, odnosno alžirsko poreklo svojih roditelja. "Šta dan duguje noći", roman Jasmine Kadre, opisuje trenutak i mesto na kome su moji roditelji, kako umeju da kažu, ostavili sve...

NOVI SAD

PUBLIKA će do 12. aprila videti predstave 14 najznačajnijih trupa i koreografa iz 12 zemalja, među kojima su i kubanska kompanija "Malpaso" 7. aprila u "Madlenijanumu" i dan kasnije u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.

"ĆIRILOV" BELGIJSKOJ GRUPI

UMETNICIMA Gabrijeli Karizo i Franku Šartijeu, osnivačima čuvene belgijske grupe Peeping Tom, pripalo je ove godine priznanje koje nosi ime čuvenog našeg teatrologa i pozorišnog umetnika. Najvažnije festivalsko priznanje, nagrada "Jovan Ćirilov - za korak dalje" predato je Franku Šartijeu u "Madlenijanumu", nakon izvođenja predstave "Dete".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

IZGUBIO SAM 400.000 EVRA, DUŽAN SAM JOŠ 80.000: Surova ispovest Aleksandra bivšeg kockara (VIDEO)