OD 1. januara 2022. automobili će se prilikom registracije oporezivati prema godini proizvodnje, umesto po kubikaži, najavio je u Skupštini Srbije ministar finansija Siniša Mali.

Komentari (17)

gorans

28.10.2021. 21:04

Apsolutno pogresan pristup. Dovesce do toga da se voze jos stariji automobili koji jos vise zagadjuju vazduh a cija ce cena biti nerealno visoka zbog potraznje. Jednom recju katastrofa.

Losmi

28.10.2021. 21:31

Vozaci koji voze automobile stare 20 godina od recimo 3.000 kubika ili 200 konja treba da budu stimulisani normalnom registracijom posto su vec oporezovani sa tim sto dosta trose benzina i dizela i svakako im drzava uzima veliki novac.

Niko

29.10.2021. 05:17

@Rodja - Osiguranje mora da bude prema trzisnoj ceni, ne moze hjundai star 10g da ima isto osigiranje ko novi audi, sto staroji auto to manje Osiguranje

Mile

29.10.2021. 05:37

Требало би увести плаћање таблица регистрације да се одреди цена за 4-5 године иста ако не и дуже.Рецимо .50€ за колаза и ВАН (комби и мањи камиончић).За камионе 80€ што би било реално.А не сваке године другачије повећавати цену што нема смисла.

Vladimir

29.10.2021. 08:24

Ne valja ni jedno ni drugo. Trebalo bi da se gleda i godina proizvodnje i kubikaže motora. Ako je auto nov recimo Dacia Logann i npr. Volkswagen Passat ne može porez da bude isti!

Miki

29.10.2021. 08:51

Svako ima svoju logiku. I jedni i drugi bi voleli da bude jeftinija registracija. Bolje nista ne dirati, i resen problem. Ovako obe strane su nezadovoljne.

vlado

29.10.2021. 12:07

Porez mora da bude srazmeran vrednosti auta i tu je kraj. Taksa za ekologiju mora biti srazmerna koliko auto zagadjuje. Koliko auto zagadjuje je tesko izracunati i jedan deo takse treba da je fiksni kroz registaciju u odnosu da li je motor EURO 1, 2, 3... Oni koji nemaju izracunato koliko zagadjuje treba ceniti po kubikazi i godistu. Tu se postavlja pitanje ko vise zagadjuje, da li EURO 1 koji godisnje predje 1.000km ili EURO 5 koji godisnje predje 100.000km. Zbog toga treba da postoji drugi deo ekoloske takse koji ce se naplacivati kroz svaki kupljeni litar goriva. Naravno ne da se zato poveca cena goriva vec prvo da se smanje akcize.

Neverovatne stvari

29.10.2021. 19:52

Samo u drzavi Srbiji se prilikom prodaje polovnjaka placa porez 2.5 % i tako u nedogled koliko god vozilo promeni vlasnika ?!! Ove gluposti treba konacno ukinuti i da se kao u svim normalnim evropskim drzavama prenos vozila zavrsi kod notara za 15 minuta i za par stotina dinara !

Puz

29.10.2021. 22:23

Stvar je relativno jednostavna. Postoji kataloska vrednost vozila po kojoj moze i da se razreze porez + korekcija po Euro normama zbog zagadjenja. Ima i tu problema jer se desava da neka mlada polovna vozila imaju nerealno visoko procenjenu katalosku vrednost.

Jaca

30.10.2021. 06:40

Da smo pametni iz saobraćaja bi bili isključeni zauvek automobili cija registracija prelazi tržišnu vrednost! Ali u ovoj zemlji je sve naopako,pa i ovo!

Td

31.10.2021. 02:10

Prvo oko kubikaze,treba ukinuti porez na luksuz koji je cista otimacina!!! Po toj logici ako vozim elektricni auto koji ima recimo 400kw treba da platim 'luksuz' vise nego samu registraciju,a pri tom 0 % izduvnih gasova,tipicna otimacina! Drugo,osiguranje,tj. zakonom treba obavezati osiguravajuce.kuce sta osiguranje mora da pokriva,trenutno osiguravajuce kuce ne pokrivaju nista,polisa predstavlja samo list papira koji nista ne znaci! Svuda u svetu je osiguranje skupo,ali i ima funkciju,jedino u Srbiji ono ne znaci nista!