MUKE BEOGRAĐANA ZBOG REKLAMA NA STAKLIMA VOZILA: Na brendiranim tramvajima se ne razaznaju vrata

S. B. MILOŠEVIĆ

četvrtak, 13. 08. 2020. u 08:30

МУКЕ БЕОГРАЂАНА ЗБОГ РЕКЛАМА НА  СТАКЛИМА ВОЗИЛА: На брендираним трамвајима се не разазнају врата

Foto Z. Jovanović

ZBOG reklama na vozilima javnog prevoza neretko se dogodi da putnici omaše stanicu. Kada se na stajalištu pojavi brendirani tramvaj "španac", sugrađani ne razaznaju gde su vrata i gde treba da stisnu taster za njihovo otvaranje. Iako je inspekciji stigla samo jedna prijava, na prošloj sednici Skupštine grada izmenama i dopunama Odluke o javnom linijskom prevozu, pojašnjene su odredbe o reklamiranju.

U odluci se navodi da: reklame i drugi natpisi ne smeju se nalaziti na staklenim površinama, bilo da se mogu ili ne mogu otvarati, kao ni na mestima koja zaklanjaju vidik ili prekrivaju propisane oznake i obaveštenja o prevozu.


Uprkos tome, Beograđani koji koriste javni prevoz svedoci su nepoštovanja ovih odluka, pošto je dosta vozila na ulicama koja su pokretne reklame, "brendirani" od poda do plafona.


Iz Sekretarijata za javni prevoz kažu da "u delu koji se odnosi na postavljanje reklama na vozilima nije ništa promenjeno u odnosu na Odluku iz 2016. godine, osim što je pojašnjeno šta tačno znači da nije dozvoljeno postavljanje reklama na staklenim površinama, kao ni na čeonom i zadnjem delu vozila".


Kažu i da je za kontrolu ove odluke nadležan Sekretarijat za inspekcijske poslove.
- Saobraćajni inspektori Sekretarijata za inspekcijske poslove u toku ove godine primili su samo jednu predstavku, početkom jula, koja se odnosi ne reklamiranje na staklenim površinama vozila javnog linijskog prevoza.

Predstavka se odnosila na tri vozila na liniji 31, pa je prevozniku izdato rešenje da ukloni reklame sa staklenih površina. Prevoznik je na rešenje podneo žalbu Gradskom veću. Upravni postupak je u toku - kažu u Sekretarijatu za inspekcijske poslove.


I tramvaji i vozila na liniji 31, vlasništvo su GSP "Beograd". Činjenica je da ni privatni prevoznici nisu imuni na zaradu od reklama.


U GSP, ponude za zakup spoljašnjosti vozila radi isticanja reklamnog sadržaja dostavljaju se od 1. do 15. u mesecu, i od 15. do kraja meseca. Ko da najveću ponudu dobija prostor za reklamiranje.

ZGLOBNI AUTOBUSI I TRAMVAJI


ZA MESEC dana reklamiranja na celoj površini "španca", treba izdvojiti 81.000 dinara, za pola skoro 51.948 dinara, a za četvrtinu 36.450 dinara. Reklamiranje na "katama" je 24.300, odnosno 15.752, i 10.935 dinara.


Isticanje reklama na zglobnim autobusima i trolejbusima za mesec dana je 22.680 dinara za celu pokrivenost, 14.742 za polovinu i 10.206 za četvrtinu.
Cena za solo autobuse i tramvaje je 16.200, 10.530, odnosno 7.290 dinara za četvrtinu pokrivenosti vozila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Goxy bgd

13.08.2020. 09:20

Ne samo što je ružno već i nebezbedno. Svaki prozor namenjen kao izlaz u slučaju opasnosti kad je prelepljen reklamom gubi svoju namenu. Na ovakve stvari pravo žalbe je suvišno.

Deda

13.08.2020. 09:48

Da li je to gradski prevoz ili pokretni reklamni pano? Gde slobodno mesto nađeš ti reklamu posadi. Još malo pa će i parkig servis da iscrtava reklame na svako parking mesto.

Zašto Ne Mogu Svoje Ime Ispisati ĆIRILICOM

14.08.2020. 09:23

@Deda - Добро је док не почну да, на кола која се паркирају на обележено место, почну лепе рекламе. Ко те пита.

posmatrac iz daleka

13.08.2020. 19:35

@kao na putu za pakao - Stasno je ovo stosi ti napisao. Da li si razhmisljao da neko od potomaka ljudi ciji su bliznji izgubili zivote u toj dusegubki, najcrnjem imenu u nasoj bliskoj istoriji, cita tvoj "komenar" Tvoje poredjenje je sramno i bezobzirno. Verovatno i ne znas sta je to "dusegubka".

anica petronijevic

14.08.2020. 00:22

@posmatrac iz daleka - Poredjenje sa ''dusegubkom'' je lirsko i kao stilska figura potpuno odgovara, jer se ne vidi nista ni spolja ni iznutra, i ugrozava sve. Ne vidimo koja je gde stanica, lako se promasi jer nemamo vizuelni pregled gde se nalazimo. Sve reklame takve, treba ukloniti. Ima dovoljno drugih mesta unutra gde mogu da se nalepe reklame, manje ali pregledne, koje nece zaklanjati vidik.

posmatrac iz daleka

14.08.2020. 21:19

@anica petronijevic - Godpodjo Petronijevic. Vi mi se obracate kao nekome, ko zagovara, bezprizornou zloupotrebu prostora u reklamne svrhe, ne uzimajuci u obzir bezbednost i sigurnost u javnom saobracaju. Cak mislim da je tako velika povrsina prekrivena reklmama vrlo neprimerna i mozda tema za komunalnu miliciju da reagije , a u korist sigurnosti i bezbednosti korisnika usluga GSP-a. I iznad svega estetski VEOMA diskutabilna. Ali poredjenje sa dusegubkom nije adekvatnio ni u kom smislu ili stilu izrazavanja pa ni u lirskom (po mom misljenju- koje moze biti malo vise senzibilnije nego obicno). Ne zloupotrebljavaju se nigde ni temini : Ausvic, Dachau, Majdanek, Berkenbelsen...

Sve_OK

13.08.2020. 14:57

Hej, ma sve ce to biti OK. Samo da nadju/prime dovoljan broj inspektora. Nema inspektora, nema ko da to resava. Znate kako je, razumevanje...

vladan

13.08.2020. 15:00

A kolike su pare spucane da bi vozila bila u istoj boji.Bila su vecinski zuta da bi postala crvena a onda ih prelepili reklamama.Nas putnike i onako niko ne zarezuje,sta uopste imamo i da gledamo kroz prozor..

Jovan

13.08.2020. 16:29

Kako ova vozila prolaze tehnički pregled.Privatnike koji imaju na svojim putničkim vozilima imaju zatamnjena stakla, MUP odbija da registruje ako procenat zatamnjena premašuje dozvoljeni nivo.Zašto MUP ne poštuje propise.

vladimir

13.08.2020. 20:50

A ko kod nas poštuje zakon i donete bezbednosne mere, a znate zašto - jer niko ne "odgovara" i niko nije kažnjen! Reći će te - nije tačno .... jeste TAČNO je, jer ako je donet zakon o radu "kafeterija" do 23 h onda se to mora poštovati, a one rade NAJMANJE pola sata duže i to centru grada i niko im ništa ne može! Hoćete da ih imenujem .....? A gde su veći problemi?

Mik

14.08.2020. 04:03

Treba jednostavno zabraniti sve reklame na javnom prevozu i uvesti boje vozila tj autobusa koji su privatni a koji u sluzbi grada...a to isto vazi i za taksiste ...da avi moraju imati jednu jasnu boju,a za koje udruzenje rade,to jasno mora biti napisano sa brojem taxi vozila,isto i za cargo uber i sve druge

Miroslav

14.08.2020. 11:05

Dobro je dok ne biju. Sistem te ignoriše, pravde ni ni u snu. Ćuti, trpi, obavi što moraš i sakrij se u četiri zida. P. S. Ne džsngrizaj previše.

Goran

14.08.2020. 12:09

Očigledno da gradskim vlastima ove reklame ne smetaju. Propis donet još 2016. a oni nikako da ga protumače. Nek svrate u bilo koju garažu GSP i napišu prijave za sva vozila sa nepropisnim reklamama. Ako sam dobro razumeo oni čekaju da to neko prijavi. Svašta.

Nac

14.08.2020. 14:16

Reklame mnogo smetaju i kada zaklanjaju pogled spolja ka unutrasnjosti vozila. Ne vidi se gde ima slobodnog prostora da bi se putnik opredelio na koja ce vrata da udje.