VOZILA OPET MOSTOM KOD OSTRUŽNICE: Petnaest meseci posle početka radova puštena u saobraćaj rekonstruisana veza preko Save na obilaznici

Š. Marović

23. 01. 2023. u 09:15

POSLE rekonstrukcije koja je trajala punih 15 meseci juče u 12 časova za saobraćaj je ponovo pušten most na reci Savi kod Ostružnice dužine 1.785 metara, koji je deo Obilaznice oko Beograda. Vrednost radova procenjena je na 900 miliona dinara, a rađena je kompletna sanacija desne strane prelaza sagrađenog devedesetih godina prošlog veka.

ВОЗИЛА ОПЕТ МОСТОМ КОД ОСТРУЖНИЦЕ: Петнаест месеци после почетка радова пуштена у саобраћај реконструисана веза преко Саве на обилазници

Foto: Putevi Srbije

Kako je istakao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, nakon uspešnog završetka izgradnje novog mosta za smer Bubanj potok - Dobanovci, stvorili su se uslovi za sanaciju starog dela, koji je više od 15 godina bio pod teškim, neprestanim saobraćajem u oba smera.

- Bio je jedini prelaz obilaznicom preko reke Save za više desetina hiljada vozača svakodnevno - podsetio je Vesić. - Gradnja ovog bezmalo dva kilometra dugog mosta tokom devedesetih godina prošlog veka nije bila laka, u vreme dok je Srbija bila pod sankcijama. Nakon završetka izgradnje 1999. godine, ne dočekavši da saobraćaj pređe preko njega, most je srušen u NATO agresiji. Most se ponovo uzdigao već 2005. godine.

Poslednjih 15 meseci izvršena je potpuna sanacija ostružničkog mosta. Ipak, uređenje je pratilo kašnjenje u dinamici radova, a nekoliko meseci uopšte nije bilo radnika na gradilištu. Iako je ova važna veza puštena za saobraćaj, narednih meseci nastaviće se radovi na donjem profilu, zbog čega će brzina biti ograničena na 80 kilometara na sat, do završetka svih radova. Brzina će biti kontrolisana kamerom sa radarom.

NAJVEĆI PROBLEM EKSPROPRIJACIJA

SEKTOR šest oblilaznice počinje pri izlasku iz tunela "Straževica" i dugačak je skoro deset kilometara. On se gradi od 10. septembra 2019. godine i najveće probleme radnici kineskih i azerbejdžanskih firmi, uz domaće podizvođače, imali su oko eksproprijacije, odnosno raseljavanja na trasi ovog dela. Uklonjeno je čak 60 kuća.

Radovi su izvedeni na betonskoj pristupnoj konstrukciji na levoj i desnoj obali, kao i na čeličnoj konstrukciji mosta. Sanirani su ivični nosači i ortoploče čelične konstrukcije, kao i dijagnostikovana oštećenja čelične konstrukcije, sanacija kolovoznih ploča i ostalih primarnih i sekundarnih konstruktivnih elemenata.

Gradnja drugog ostružničkog mosta, svojevrsnog "blizanca" prvom, započeta je krajem 2016. i prvobitno je trebalo da bude okončana za 26 meseci, odnosno u toku 2018. On je u saobraćaj pušten ipak tek krajem proleća 2020. Rokove je pomerila naknadna promena tehnologije gradnje i montaže, a ta odluka doneta je kada je utvrđeno da postoji mogućnost da se naiđe na neeksplodirane mine u okolini mosta. U međuvremenu, rokove su naknadno pomerile i neplanirane havarije. To se dogodilo u toku gradnje novog mosta, kada je rečni šlep, koji se okretao u zoni radova, oštetio čelični segment težak 550 tona uoči njegove ugradnje u most.

Dužina obnovljene saobraćajnice 1.785 metara

Takođe, na sektoru 6 Obilaznice oko Beograda pre dva dana probijena je prva cev tunela "Beli potok". Ovo je svakako najteži i najzahtevniji objekat na deonici dva putnog prstena oko prestonice, pošto se radi u otvorenom iskopu, a radovi bi trebalo da se završe do početka letnje sezone.

- Vredni radnici koji rade na sektoru 6 probili su prvu cev u tunelu "Beli potok", koji je dug 360 metara - istakao je Vesić. - Druga cev biće probijena sledeće nedelje. U tunel je ugrađeno 10 tona armature, kao i 10.000 metra kubnih betona, a iskop je urađen na oko 100.000 metara kubnih u samim cevima. Sektor 6, od Straževice do petlje Bubanj potok, dug je 9,6 kilometara. Na njemu su urađena ukupno četiri nadvožnjaka, dužine 870 metara, dva mosta dužine 913 metara, tunel "Beli potok", a radi se petlja "Avala" i čvorište "Bubanj potok" sa izlazom prema Beogradu, koje će biti najveće u zemlji.

- Kada završimo ovaj sektor, biće završena obilaznica duga više od 47,7 kilometara i tada će se steći uslovi da se potpuno izmesti tranzitni saobraćaj iz centra, odnosno sa Gazele - istakao je ministar. - Kako bi obilaznica u potpunosti bila završena, neophodno je i na tome se radi, da se ugovori poslednja deonica, od Bubanj potoka do Pančeva, sa drumsko-železničkim mostom kod Vinče. Kada ugovorimo taj poslednji, 31. kilometar, i završimo sve, Beograd će, konačno, posle više od 30 godina, dobiti svoju obilaznicu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!