Slobodan Trkulja: Lepota je svuda oko nas, samo je treba negovati
03. 02. 2020. u 14:31
Poznati muzičar za "Novosti", o omiljenim muzičarima sa svih meridijana
Foto ATA Images
ČUVENI multiinstrumentalista Slobodan Trkulja, koji je, između ostalog, nedavno sa svojim sastavom "Balkanopolis" učestvovao i na regionalnoj dodeli nagrada MAC, ističe da je, kad je njegov ukus u pitanju, otvoren za muziku celog sveta i da je, kako kaže, spisak njemu dragih izvođača beskrajan.
- Ima toliko dobrih muzičara i dobre muzike, od Džona Mejera do Rahmanjinova - veli Trkulja za "Novosti". - Srce mi je potpuno otvoreno i sa radošću slušam umetnike iz celog sveta.
Impresioniran sam novom generacijom muzičara koja je, kao i "Balkanopolis" pre desetak godina, započela svetsku karijeru koncertima sa "Metropol orkestrom" iz Holandije. Prvenstveno mislim na bend "Snarki Papi", Korija Henrija i Džejkoba Kolijera.
Gleda Trkulja i na drugu stranu sveta, ka istoku.
- Tamo smo čuli potpuno neverovatne glasove i muziku, i delili scenu sa vanvremenskim umetnicima u Kini, Maleziji... Sećam se da je u Teheranu, dok smo putovali kombijem kroz grad, vozač na radiju naleteo na neku njihovu tradicionalnu pesmu. Kakav je to doživljaj bio! Veliki persijski orkestar, pevanje koje tera suze na oči, instrumenti koji dišu, a Teheran i njegovi ljudi sa druge strane prozora. Sve bih ih doveo u Srbiju da stvaramo zajedno. Svet je predivan, toliko ima lepote oko nas i u nama - samo je, kao i sve u životu, treba negovati.
Punog srca Slobodan priča i o članovima svog sastava.
- Ari, bubnjar iz Holandije, dostigao je jednostavnost u sviranju, a istovremeno zvuči moćno. Dejan Antović svira bas izuzetno intuitivno i prirodno, a ima ton o kome bih mogao esej da napišem. Marko Milatović, pored sviranja klavira, ima dar da sagledava muziku mnogo šire, konceptualno, i bavi se dizajnom zvuka. Miloš Jakovljević je doktor za sviranje kavala. Od njega učim najviše. Ima ton kroz koji provejavaju vekovi naše tradicije. Deo "Balkanopolisa" su i Dejan Vučković, jedan od najboljih inženjera zvuka koje znam, odgovoran za savršen zvuk koji svaki put čujete na koncertima, i Miloš Đajić, čiji je posao najodgovorniji, jer namešta zvuk koji mi čujemo na bini. Oni su mi kao druga porodica.