Nestalo pola miliona Srba

Marko LOPUŠINA

14. 07. 2012. u 20:55

U popisima u stranim zemljama ima sve manje naših ljudi. Zapadne zemlje ne registruju nacionalnost doseljenih

REZULTATI popisa stanovništva u SAD, Australiji i Rumuniji pokazali su da Srbi nestaju sa liste žitelja ovih useljeničkih država. Od procena srpskih organizacija da u Americi ima oko 560.000 Srba, u Australiji 200.000 i Rumuniji 28.000, popisi su dali drugačiju sliku. Tako se pokazalo da ih zapravo ima 175.000 u SAD, 55.114 na Petom kontinentu i svega 19.000 u Rumuniji.

Slični rezultati su dobijeni i posle popisa u Mađarskoj i Sloveniji, gde je registrovano 3.816, odnosno 38.964 pripadnika srpskog naroda.

- Prema državnim popisima u zemljama iseljavanja poslednje decenije nestalo je pola miliona Srba. Samo u Americi i Australiji nestalo je iz popisa 400.000 naših ljudi. Nestalo je i 12.000 Srba u Sloveniji, gde je popis bio netačan, jer u deželi živi najmanje 50.000 Srba. Pravi razlog za nestanak Srba je politički, jer se u Sloveneiji vrši pritisak na ubrzanu asimilaciju Srba. Što znači i gubitak našeg nacionalnog indeniteta - tvrdi Rade Bakračević, lider srpske zajednice u Štajerskoj.

TEŠKO DO PODATAKA I broj od 294.000 naših sunarodnika u svetu, koji su dobili popisivači Republičkog zavoda za statistiku je, smatraju naši iz dijaspore, netačan. Jer, država Srbija nije sposobna da obavi popis u dijaspori. To je ogroman i skup posao. Uz to, neke useljeničke zemlje ne dozvoljavaju da Srbija vrši popis naših ljudi na njihovoj teritoriji.

Nestajanje Srba u popisima u zemljama rasejanja je problem sa kojim se suočavaju gotovo sve srpske zajednice. Mnoge od njih su se posebno spremale za popise, koji su održani 2011. godine u čak dvadeset stranih zemalja. U SAD je Kongres srpskog ujedinjenja obavio pripreme za popis, a u Australiji to su učinili Ambasada Srbije i Eparhija australijsko-novozelandska.

- U američkom popisnom listiću nije bilo odredbe o nacionalnoj pripadnosti, pa smo mi uspeli da se u Stejt departmentu izborimo da se otvori odredba broj devet, u kojoj se upisivalo koje ste rase. Našim ljudima smo savetovali da u toj rubrici pišu da su Srbi - rekla nam je Mirjana Samardžić, predsednica KSU iz San Franciska.

Raniji popis u Australiji nacionalnu pripadnost je određivao prema mestu rođenju, pa su u Srbe ubrajani samo ljudi koji su rodom iz Srbije, a ne i oni iz drugih srpskih zemalja, objašnjava vladika australijsko-novozelandski Irinej i dodaje:

- Crkva i Ambasada Srbije su vodili kampanju da se naši ljudi masovno izjašnjavaju kao Srbi prilikom novog popisa.

Pokazalo se, međutim, prema preliminarnim podacima SAD i Australije, da je svoj nacionalni identitet potvrdilo samo 175.000 američkih i 55.114 australijskih Srba. Popis na Petom kontinentu je otkrio da je većina, tačnije 15.739, Srba rođena u Srbiji, 14.717 u Australiji, a ostali u BiH, Hrvatskoj, Sloveniji i samo njih 49 na Kosmetu.

KARTA DIJASPORE U dijaspori, procene su, ima oko 2.500.000 Srba u 90 država sveta. Najviše ih živi u SAD, oko 560.000, u Nemačkoj 400.000 Srba, Australiji 200.000, Austriji 190.000 i Kanadi 180.000 ljudi. Srpske zajednice postoje u Hrvatskoj 150.000, Francuskoj 140.000, Švajcarskoj 130.000, Švedskoj 70.000, Velikoj Britaniji 55.000, Sloveniji 50.000, Makedoniji 39.000, Rusiji 30.000, Rumuniji 28.000, Norveškoj 20.000, Italiji 15.000, Holandiji 10.000, Belgiji 9.000, Mađarskoj 8.500, Češkoj 4.000, Slovačkoj 2.500, Brazilu i Argentini po 1.500.

Na naše pitanje zašto nestaju Srbi u dijaspori, dr Vladimir Grečić, ekspert za migracije iz Beograda, kaže da naš narod u inostranstvu nestaje na dva načina - statistički i asimilacijom. I da je to deo useljeničke politike zapadnih zemalja.

- Statistički Srbi se brišu iz registra stanovništva tako što u zapadnim državama prilikom popisa žitelja ne postoji odredba o nacionalnom poreklu doseljenika. SAD i Australija su, na primer, koristili odredbu “kojim jezikom govorite u kući”, koju su Amerikanci u poslednjem popisu izbacili. Zato smo kod popisa u SAD i na Petom kontinentu dobili veoma mali broj Srba - objašnjava dr Vladimir Grečić.

Grečić objašnjava da sve useljeničke zemlje, njihove ambasade i biroi za emigraciju imaju veoma precizne podatke o svim useljenim licima i useljeničkim vizama koje su izdavane poslednjih decenija. U tim emigracionim podacima su i Srbi sa Balkana, ali i pored toga useljeničke zemlje ne žele da ističu nacionalno poreklo doseljenika.

- Podaci o doseljenicima, pa i o Srbima se skrivaju u zapadnim državama, jer žele da se migranti što pre utope u državljanstvo SAD i Australije, i da Srbi postanu novi Amerikanci ili novi Australijanci - smatra Grečić.

- Prihvatanjem stranog državljanstva naši ljudi ostvaruju mnoga građanska prava, ali i privilegije, koje im omogućavaju normalan život u inostranstvu. Primetno je, međutim, da Srbi zbog svoje nacionalne kulture i pravoslavne vere, koja toleriše druge nacije i religije, najlakše od svih stranaca prihvataju državljanstvo novih zemalja i utapaju se u sredinu.

U Australiji, na primer, čak 93,6 odsto Srba ima australijsko državljanstvo. Takva situacije je u SAD, Kanadi, Nemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Francuskoj i zemljama Skandinavije. Srbi se utapaju u stranim zemljama najčešće da bi svojim potomcima obezbedili normalan život. Naši sagovornici iz Amerike, Australije, Slovenije i Rumunije, međutim, govore i o tome da su mnogi Srbi zaplašeni i nepoverljivi prema vlastima u inostranstvu, jer su kao stranci osetili diskriminaciju i da su zbog toga prestali da previše ističu svoje srpstvo.

- U inostranstvu je lakše biti Srbin u duši nego u životu, jer svi oko tebe traže da budeš nešto drugo - kaže Rade Bakračević, lider štajerskih Srba, poreklom iz Kraljeva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (124)

neša car

14.07.2012. 21:05

Da li je nekom ministru za dijasporu smanjena plata zbog svega nabrojanog u tekstu?

MEXO

14.07.2012. 21:10

Nove "poturice",al sta ces kad nam je to u krvi?Asimilacija na zapadu je golema zaposlenje je zadnjih godina jako tesko dobiti bez znanja njihovog jezika,ime i prezime su dodatne okolnosti,cim progovoris odma te priupitaju ko si i odakle si,al sve to ide ,tako,na neki lagan,kulturan nacin,ni ne osjetis,pred smrt primjetis da ti djeca nemaju pojma o srpskom jeziku i umires sam i napusten........posljednji "Srbin" u familiji.

ispisnica

14.07.2012. 21:12

Veliki problem je sto Srbija odma ispise svog gradjanina iz drzavljanstva da bi taj isti primio strano drzavljanstvo. Kome to odgovaara i zasto se to radi ja licno niti znam niti svatam . Milioni Srba su se ispisali iz drzavljanstva Srbije da bi dobili drzavljanstvo Nemacke, Francuske , Holandije..... Zasto ? Zato sto to nekom u Srbiji odgovara. Lakse se onda manipulise sa ostatkom naroda ( vecinom nepismenim ili polupismenim) .Pod hitno svim ispisanim jednostavno vratiti srpsko drzavljanstvo .

OMG

15.07.2012. 05:41

@ispisnica - Da bi dobio drzavljanstvo jedne od evropskih zemalja moras da se ispises iz knjige drzavljana tvoje drzave!Dakle ne ispisuju nasi organi nase gradjane zato sto im to odgovara, nego sto nasi gradjani tako zele, da bi stekli pravo na drugo drzavljanstvo!

A

15.07.2012. 11:07

@ispisnica - mozes da posaljes srpskoj ambasadi pismo da se ispisujes iz srpskog drzavljanstva i na osnovu toga dobijas nemacko ali sa zakasnjenjem srpska ambasada moze da odbije tvoj zahtev za ispis tako da ti zadrzavas srpsko a primas nemacko (primer), primenjeno u praksi...

Aca

14.07.2012. 21:17

Kako zasto? Pa zato sto sam za 5 godina u Svedskoj postigao ono sto nisam celog zivota u Srbiji. Ne izjasnjavam se kao srbin, isam izasao na izbore, nisam se javo na popis i cekam trenutak kada cu moci da promenim pasos i kazem zbogom majci Srbiji. Bolja mi je dobra maceha od zle majke...

Srecko

14.07.2012. 22:23

@Aca - Postigao sam i ja u SAD-u mnogo vise ali se i dalje izjasnjavam kao Srbin a i moja deca {rodjeni u SAD-u} se osecaju i izjasnjavaju kao Srbi,...!!!Srpski jezik se govori jako dobro{malo brkanja padeza} ,...idemo redovno u SP crkvu a skoro svake godine posetim Srbiju i R.Srpsku jer sam rodjen u RS-u,..!!! Nije mi tesko palo ni da zatrazim i dobijem drzavljanstvo Srbije i ako su takse za drzavljanstvo jako visoke,...!!! Eto tako,...ponosan sam sto sam Srbin,...pozdrav za sve u otadzbini,....!!!

twilight

14.07.2012. 22:31

@Aca - Zato su muslimani invazirali evropu i svijet dok nas srba nigdje nema. Njima nije problem da se od glave do pete umotaju u one njihove krpe niti da klanjaju 5 puta dnevno, a nama je problem samo da se izjasnimo kao srbi; a i oni isto zarađuju tamo kao i ti. A poražavajuća je i činjenica da je toliko ljudi na tvoj komentar stavilo 'dopada mi se'. Treba da se stidiš.

OMG

14.07.2012. 23:52

@Aca - U tvojim recima se cuje da nisi srecan covek i ako pokusavas sebe da ubedjujes! Ti si ocigledno plod zapadne demonizacije srba, te si poceo da bezis od onoga sto jesi!Zelim ti sve najbolje, no ovim putem ti se ne pise dobro!

Joja

15.07.2012. 12:11

@Aca - Neki ljudi ne razumeju da pasos nije isto sto i nacionalna pripadnost. Super sto tvoja deca imaju srpski pasos (iako si ti iz R.Srpske, druga drzava!) ali tvoja deca ce biti amerikanci i moraces da se pomiris sa tim!

Josko

14.07.2012. 21:51

Mnogi Srbi ( u Sjevernoj Americi) ne zele izjaviti da su Srbi kada su u dodiru sa strancima. Radije ce reci da su iz Europe, istocne Europe ili bivse Jugoslavije: jednostavno se srame jer,kod spominjanja Serb/Serbija odmah se spominje Milosevic(ili kako ga mogu najbolje opisati ako se ne sjete imena), Mladica, Srebrenica i ostale negativne asosijacije- dok je kod ostalih bivsih komsija sasvim suprotno.

187

14.07.2012. 21:51

aco ja se stidim ljudi kao sto si ti.zivim u chicagu i imam svoju kompaniju.i svaki dan sanjam povratak u srbiju.starije dete mi ima tri godine i ovde sam do njegovog polaska u skolu.nadam se da cu za to vreme da obezbedim dovoljno novca da mi deca odrastaju normalno u srbiji.dusa me boli kad vidim u kom okruzenju oni odrastaju.bez drugara uz kompjuter i crtane filmove.jos da ti kazem bez obzira sta ti postigao i kako se uklopio ti nikad neces biti njihov i uvek ce te gledati kao stranca

m

14.07.2012. 23:17

@187 - a u americi pa svi amerikanci!!!ja zivim u austriji i imam super posao i kad pricam s kolegama iz srbije i cujem kako jedni drugima "podmecu nogu" na poslu i kako im ne daju da napreduju, drago mi je sto sam u austriji. za posao koji radim zaradjujem i vise nego sto treba. s druge strane, srbi koji su ovde su ili cigani ili neobrazovani koji ne pricaju normalno ni srpski, a nemacki im ne pada napamet da nauce. i pun ih je zatvor ovde. i naravno da mi je zao sto je tako, ali to je cinjenica.

Bivši nastavnik

15.07.2012. 01:53

@187 - Pa i u Srbiji deca odrastaju uz kompjuter i crtane filmove(? pa i mi smo). Svi vise na fejsbuku, petice se poklanjaju, nastavnici ne mogu da održe čas zbog đaka ometača koje ne smeš da izbaciš sa časa, većina dece se javno izjašnjavaju kao netolerantna prema manjinama itd. Ne znam kako zamišljaš to normalno odrastanje u Srbiji. To je možda bilo nekad.

Joja

15.07.2012. 12:13

@187 - A da li ve bas tako veliki problem korisiti veliko slovo na pocetku recenice?

dušan

16.07.2012. 00:51

@187 - Joja..niko ga ne koristi više zbog bržeg dopisivanja..posledica ružna nove komunikacije..šta da radiš..ipak,važnije je šta ljudi pišu a ne kako..

mlbrnsrb

14.07.2012. 22:13

u australiji postoji rubrika pri popisu kojim jezikom govorite u kuci i na osnovu toga znaju koliko ima srba, ja bih rekao da drugo koleno ~95% govori engleski u kuci prema tome vecina od njih nisu ubrojani pod srbe, dok bi se vecina od njih uvredila ako bi im neko rekao da nisu srbi...

Desko

15.07.2012. 08:46

@mlbrnsrb - I sta jos treba se reci da je 29,000 ljudi se izjasnio kao Jugosloveni ajde neki eliment je najverovatnije mesanih brakova ali ima dosta Srba koji se tako izjasnili, sramno. Istina je to sto kazes ali ima i izuzetnih deo naseg naroda koji svoju decu uce Srpski kod kuce i vodi u nase skole koje sami finansiramo ucitelje a da smo dobili bilo kakav materijal od Matice Srbije ili od te takozvane ljude koji kaobajagi rade nesto za dijasporu a u stvari bas nista ne rade kamo li da daju. Tuzno

Zlatko

14.07.2012. 22:24

Ja sam rodjen u svedsku i zivim tu skoro 32 godine. Zavrsio sam fakultet gradjevinski i odlicno zivim i primam odlicne pare (i to uporedjuti s svedjanima). Ali ipak svake godine dolazim u srbiju na letovanje i jos sada kad imam svoju familiju (zenu i dvoje dece) ja sam njima vec izvadio nas srpski pasos (a imamo i svedski svi) i teram decu da kod kuce pricamo srpski po svaku meru. A sto se tice Acu takvih ko ti nam netreba u Srbiji i nemoj vise da se prestavljas kao srbin jer nas samo obrukujes!

AMERIKANAC

14.07.2012. 22:35

Ja se ne stidim u Americi- ja im kazem da sam SRBIN i sa time sam ponosanCak i moje tabilce nose sledece _ SERB4ev (Srbin zauivjek) A moj brat ima tabilce koje pisu _ 4C SERB i SERB4CMoj sin je 15 godina iako je pola Srbin pola Amerikac on kaze svima da je Srbin. Mora biti kada jede pasulj, luk i cevape a nece mcdonalds i voli da ide u srbiju stalno.

ananas

14.07.2012. 23:37

@AMERIKANAC - sve je to stvar vaspitanja, svaka cast tebi kao roditelju. Poznajem primere ovde u Sloveniji kako roditelji(srbi) ne uce dete ko su i odakle su i ta deca ne znaju 5 reci srpskog jezika i naravno sebe smatraju slovencima.

Joja

15.07.2012. 12:15

@AMERIKANAC - Ne mogu da verujem da je nekome vrhunac zivota registracija srb4ever! Hahaha! Pa ok, sva sreca nismo svi ist! Ja bih umrla od blama da imam takvu registraciju.

Neso Sone

15.08.2012. 13:03

@AMERIKANAC - HAHAHA koje ste vi legende.. Zivim u Svici al mogu zamisliti kako bi mi bilo drago videti te tablice u Americi...

Srbin

14.07.2012. 22:45

Poslednji popis stanovnista u USA obavljen je negde pre 2-3 godine.Sve je ucinjeno od strane izborne komisije ove drzave da se svi ljudi popisu,sa svim podacima,pa i o nacionalnosti.Nazalost,mnogi,koje poznajem,nistu hteli da se izjasne da su Srbi iako to jesu.Neumanjuje znacaj to sto smo drzavljani USA,ali se treba da zna ko smo,odakle podicemo,ko su nam pretci...sa mnogima sam se i posvadjao u vezi toga...jedam moj prijatelj i komsija cak mi je rekao:sta me briga za ovima.Ja imam svoju lijepu.

Laloš

15.07.2012. 00:56

@Salvatore - Ej ljudi ja sam srbin u srbiji a lala u vojvodini imam završen faks al ništa ne radim a pravo da vam kažem ni neradi mi se,uradim neki poslić za dažbine i većinu meseca se provodim,sad svaki dan idem na Tisu na kupanje i u kafanu na smuđa,kao podlaktica velik i hleb 300din ili 3e izbegavam escajg jer mi je slađe da prste poližem,vozim naj manju jamahu motor 1,5l na 100km štedljive vožnje a i gde da žurim,registuje se samo kad se kupi nov.Živim u kući od kamena

Dragan Sweden

14.07.2012. 23:26

Ovde vani na zapadu samo odabrani moze da se osecaju ono sto jesu.Ja sam vise decenija u u Svedskoj ali moja deca koja su rodjena u Svedskoj bolje govore srpski jezik nego deca koja su rodjena u Srbiji.Nema tih para ni bilo kakvog bogastva za normalne ljude koji moze da zaborave svoje a prihvate tudje.Drzava Srbija moze da ima sa nasim ljudima koji zive izvan Srbije mnogo bolje kontakte da nije lopovluka i birokratije od strane srpskih vlasi.pogledajte samo kako se ponasaju ambasadori i sta rad

srbija

15.07.2012. 08:12

@Dragan Sweden - Potpuno se slazem sa Draganom.Mi sa duplim drzavljanstvom smo pokusavali da u Ambasadi u Bernu nasu decu registrujemo i da nasa deca dobiju Srpsko drzavljanstvo,medjutim Ambasada je u ono vreme prednost davala Siptarima veca im je zarada bila za Siptarsku porodicu od deset clanova nego Srpko jedno dete ili dva.Hrvatski pasos su dobijali katolici iz Bosne i ako nikada nisu ni ziveli u Hrvatskoj.A mi smo morali da gubimo i po dva radna dana samo da dobijemo obavestenje od radnika u Ambasadi.

sale

15.07.2012. 09:25

@Dragan Sweden - Rekli ste istinu. Rekao bi da Srbija ne cini nista da bi svoje pogotovu mlade ljude zadrzala u Srbiji i ujedno i da koji su sirom sveta rasuti da zadrze drzavljansto. Kad se setim nasih konzulata i sluzbenih lica koje tu rade to je strasno a i ujedno sramota Srbije. Nasi ljudi koji zive u inostranstvu znaju o cemu pisem.Moja porodica je cetvoroclana samo ja imam srpsko drz. Sto znaci minus tri osobe na spisku Srbije. Ma da ni Srbija ne zna da uopste postoje. (Treca gen. u Nemackoj) Pozz

kondor

14.07.2012. 23:39

Svake godine Srba u rasejanju ce biti sve manje , mnogi Srbi u rasejanju ne zele da se izjasnjavaju kao Srbi . To je velika greska nase maticne drzave Srbije. Prvo kada birate ministre za dijasporu cinite velike greske , nikada da stavite prave ljude na pravo mesto .Drugu gresku ste ucinili kada je NSS usvojila deklaraciju da su Srbi genocidni i vec se osecaju velike greske te vase dekleracije . Ni jedna bivsa republika Juge nije nesto tako uradila sramno . Ne cudite se to su vase greske .

miami sns

15.07.2012. 00:01

Razlog je antisrpska propaganda i odsustvo patriotizma.U drugim drzavama se redom pljuje sve sto je iz Srbije i sto je srpsko,dok se u Srbiji velicaju drugi i gde se vodi racuna o ocuvanju nacionalnih identiteta drugih.Srbi nece biti prvi narod koji nestaje sa lica zemlje,jer za opstanak je potrebno imati nesto i u glavi.

ivke

15.07.2012. 02:32

@miami sns - @miami sns Dodjite nam u posetu u Srbiju, pa cete i vi pljuvati!Nikad gore vreme u nasoj drzavi, samo dno smo dodirnuli, jer je uglavnom radno sposobno i visoko skolovano stanovnistvo, koje ima mogucnost da ode iz zemlje, tu mogucnost iskoristilo, i to sa zadovoljstvom...A kako i ne bi, kad iole skolovan covek moze da zaradi pare, koje ovde godinama nije zaradio!

Bane_20

15.07.2012. 00:34

@Vezir - Ahahaha e idi pooseti Bosanske piramide, ili idi pisi Bosanskim jezikom :DAjoj mene sta jos necete smisliti :D

milian

15.07.2012. 07:55

@Vezir - Što može napraviti mali Srbin u susednim državama? Prema onome što su vlasti Srbije radile zadnja trideset godina u regionu najbolje da se pritaje i da ne ističu svoje srpstvo. To prestrašeni ljudi i rade. Nije to pitanje demokratije. U EU ima demokratije pa nas gledaju popreko. Kad vide naša dokumenta pet puta ga prevrću po rukama. Obeleženi smo kao zlo sveta. Policajac u Parizu neveruje mojim dokumentama iako sam obrazovan i krećem se po biranim mestima

Buba

15.07.2012. 14:28

@Vezir - Evo vec 50 godina zivim u Francuskoj i jos mi se nije desilo da mi policajacstavi neku primedbu na to sto sam Srpkinja i sto to sa ponosom govorim dasam Srpkinja.Cudi me da vas policija gleda sa podozrenjem zbog vase nacionalnosti i to sada prvi put cujem.A,sto se tice demokratije u EU ne slazem se sa vama.Demokratija je utopija i ne postoji nigde u svetu jedino na papiru.Objasnite Francuzima da Srbi nisu ono sto su novinari i politicarinapravili od nas i bice sve u redu!

dušan

16.07.2012. 10:43

@Vezir - da je demokratija utopija ti ne bi bila u Francuskoj ,slobodna da radiš i živiš već neki rob bačen u tamnicu bez ikakvih prava..

Bane_20

15.07.2012. 00:37

Nije sve u parama...Ja cu prvi napustiti zemlju ne zbog novca nego zgob toga sto se u Srbiji ne prasta uspeh...Kada zavrsim fakultet postacu doktor i zelim da me ljudi postuju zbog toga a ne da me mrze zato sto sam postigao nesto sto oni nisu mogli...I da, ima jos ,mnogo mladih ljudi koji dele moje misljenje...Dosta nam je vas koji sve znate i najpametniji ste a jedva ste srednju skolu zavrsili...

Novak

15.07.2012. 00:55

Stoje najteze za Srbe niko u proslosti nije ucio srpsku dacu dasu sa ponosom Srbi jel nasi u vlastima u Srbiji su ponizavali nas narod pa sta onda ocekujemo. Moja deca su rodjena van Serbije i kadaje moj Srpski narod ispastao jase nisam ponizavao i pokoravao nikome i moja deca su krsteni u Srbiji isto i Unuk. Budi ponosan i reci ono stosi nema stida.

pera

15.07.2012. 01:19

Ja sam Srbin ,iako sam uzeo Kanacko drzavljanstvo i to cu ostati i ja se izjasnjavam kao Srbin sa Kanackim drzavljanstvom ,a ne kao Kanadjanin,a tako se izjasnjavaju i moja deca,iako u kuci govore izmedju sebe englekim jezikom[iz razumnjivih razloga ,sa njima su veci deo dana nego sa nama].Veliki razlog asimilacije [po mom misljenju i zapazanju],je neodgovornost nasih konzulata i ambasada,koje nerade svoj posao,neobavestavaju nas narod o[preko Srpskih centara kojih ima ]i neregistruju .

Zeljko

15.07.2012. 01:51

1. U Australiji ti niko ne brani da budeš i da se izjašnjavaš kao srbin. 2. Da sam namjeravao biti "veliki" srbin, ne bih napustio srbiju. 3. Meni neki srbi iz srbije prigovaraju zbog ijekavskog dijalekta, dok u istoj rečenici izgovore nešto kao: hepeninzi ili šoping. 4. Djecu nipošto neću učiti srpski, jer njihova zemlja je Australija, što da ih maltretiram. 5. Nažalost srpska istorija i tradicija je samo kamen oko vrata novim generacijama. Što ja moram da nosim to breme ?

Srbin

15.07.2012. 10:07

@Zeljko - Treba da te je sramota Zeljko kad tako razmisljas!!!Stidi se samo te recenice da je srpska istorija kamen oko vrata novim generacijama...hmmmmm Sramota!

dinarac

15.07.2012. 10:13

@Zeljko - Željko,decu naučite srpski!Time ćete ih samo obogatiti i ako ništa drugo razviti njihov mozak.To možete učiniti bez nekih većih problema,a šta će oni kasnije sa tim to neka bude njihova stvar.Pozdrav!

Srbin u Srbiji

15.07.2012. 16:13

@Zeljko - Zeljko pa ijekavski je pravilniji i stariji od ekavskog. Na njemu su Srbi stolovali, to sto mi Beogradjani pricamo ekavski, pa se u Srbijanaca ustalio taj regionalni refleks, ne znaci da svi Srbi tako pricaju, isto kao i ikavski.

Srbinovic

15.07.2012. 02:02

Ko je slabic, toga i treba da asimilizuju. Pravi Srbin i jeste onaj koji ima snage i volje da se odupre svakom pritisku i da u inat svima uspe u novoj sredini. Nekada smo imali Srbe- poturice, danas imamo Srbe- engleze, svedjane, amere, svabe.... Odlicna genetska selekcija! Slabic ce da bude slabic i u novoj zajednici u koju je konvertitirao. A od slabica i nema bas neke koristi za bilo koju zajednicu.

dušan

16.07.2012. 10:36

@Srbinovic - srba poturica je danas puna Srbija..dovoljno je uključiti tv ili izaći u kafanu uveče...to kod Srba u inostranstvu nema!

Goran

15.07.2012. 02:24

U Holandiji u oktobru 2011.god osnovano KUD SV.NIkola..ime dato po savetu ili predlogu uprave istoimene crkve u Holandiji(Zaandam)..da bi nas KUD tu mogao i vezbati SRPSKE igre...imali vec tri nastupa u Shumadijskoj noshnji...miline jedna...vec u februaru smo izbacheni iz prostorija crkve jer nismo mogli placati...srecom dobismo od Holandjana jednu fiskulturnu salu za vezbanje(za dzabe...bez ikakve obaveze)...pitam vas ..Kako da se izjashnjavaju ovi Srbi koji su mahom sa dvojnim drzavljanstvom?

dušan

16.07.2012. 10:34

@Goran - @Joja...tačno je da mnogi Srbi primaju strana državljanstva ali je još tačnije da nekima u Srbiji, kao tebi , treba ODUZETI srpsko državljanstvo! Nemaš pojima kako je teško biti godinama van zemlje i čak grešiti u pisanju na maternjem jeziku...pocenjivati svog zemljaka zbog toga je znak idiotizma i manjka ljubavi prema braći iz istog naroda!!!

George USA

15.07.2012. 02:55

Podaci o srbima u USA su potpuno ne tacni, tu se radi o misljenju ljudi koje je potpuno proizvoljno, a uzima se kao tacno. Nitko nema ama bas nikakvih podataka o broju srba u USA, a ima ih daleko manje nego sto govore i takvi podaci koji se iznose.

LATIF (tacno ime)

15.07.2012. 03:06

Odmah posle oslobodjenja 1945-te,kada se podelile nacije i rebublike u novu JUGOSLAVIJU-AVNOJSKU, BILO JE PONUDJENO CIGANIMA-ROMIMA DA SE UJEDINE SA NEKIM NARODOM DA BIH IMALI ISTA PRAVA.Ponudjeno im je da idu sa slovencima, odbili jer oni su veliki radnici i ne mozemo da se uvrstimo sa njima:Okej idite sa hrvatma, ne oni su velika gospoda , a mi smo cigani:Idite sa cnogorcima, ne ne nikako oni su veliki zabusa

Miša

15.07.2012. 03:48

Nije tu u pitanju stid, već gestapovska politija zapadnih (i ostalih) vlada koje koriste sve raspoložive informacije kad zatreba. Ne vidim razloga da ja obaveštavam neku zapadnu vladu o svom poreklu. U direktnim kontaktima sa ljudima se nikad ne stidim svoje nacionalnosti jer i pored svih dogadjaja iz devedestih smatram da smo mi pravedniji narod od bilo kog zapadnog

Magistar Colovic

15.07.2012. 04:39

Ima nas u Chicagu ko Kurda a medju njima i ja.I uvek me pitaju odakle sam kad im pokazem moj temperament.Bicu stranac uvek al me to bas briga.Pa cela Amerika je nastala na imigrantima.Dok im placam porez i nemam kriminalni rekord postuju te.Moja porodica ce se deklarisati kao Srbska.

Joja

15.07.2012. 11:58

@Magistar Colovic - Neka ste vi srbska porodica.... i verovatno pricate srBski. Toooo!

SSF

15.07.2012. 04:39

Utapanje u novu naciju/(ne)kulturu je individualno. Zavisi od familije i od psihologije roditelja i dece. Znam slucaj akademski i nacionalno ne obrazovanh roditelja a dete samo pocne sa 18 godina da uci srpski i da ide u crkvu. Moj prijatelj francuskog porekla (ovde u Australiji) je sa krstenicomotisao i ambasadu i odmah dobio pasos. Iako imam krstenicu i sijaset drugih dokumenata ja ne mogu bez ponizavanja i neverovatnih napora da obnovim pasos. Legalno nisam vise Srbin. Ali u srcu jesam i bicu

leon

21.07.2012. 10:05

@SSF - Pričaš gluposti , ti imaš dvojno državljanstvo što znači da si i dalje Srbin ...

Miladin

15.07.2012. 05:47

Ovaj clanak je malo "skakljiv". Ne radi Australija nista sto Srbija nebi ili sto je trabala da uradi. Zivis u Srbiji, govoris srpski jezik, imas srpski pasos onda si Srbin. Ovo je svetski problem i trebalo bi da se skolovani ljudi brinu za to.Ova nasa planeta treba da se preuredi, da svako ocisti svoje dvoriste ili cemo se samounistiti kao sto su to uradila neka hriscanska plemena u Palestini (ne Izraelu). Vi gospodo "kriticari" i dalje mlatite praznu slamu (posto vam se ne radi).

Srbin u Srbiji

15.07.2012. 16:07

@Miladin - Nisi nego si Srbijanac, ne moze Kinez biti Srbin, moze biti samo drzavljanin i gradjanin republike Srbije, Srbijanac.

OMG

15.07.2012. 06:55

Ima raznih podataka o tome koliko srba zivi u inostranstvu i treba uzeti u obzir vise izvora kako bi se to procenilo. Ja verujem da ima oko 4 miliona srba u inostranstvu, bilo da su drzavljani srbije ili poreklom iz srbije!Strana wikipedije "srbi" pominje slicne brojke!

steva

15.07.2012. 07:10

A niko se ne pita zasto mladi ljudi odlaze iz zemlje srbije,ja nikad nisam cuo da amerikanac ili australac trazi azil u srbiji, a kamoli srpsko drzavljanstvo,jel tako??

englez

15.07.2012. 08:36

Pa ti ljudi nisu otisli zato sto im je srpstvo najbitnije, vec zbog boljeg zivota i sasvim logicno je da ce se odreci srpskog identiteta. Ti ljudi su za nas kao narod izgubljeni i nema svrhe diskutivati o njima jer kroz 1 do 2 genracije oni vise nisu Srbi u tu treba staviti tacku, a baviti se pametnijim stvarima nego nekog ubjedjivati da je Srbin ili nije . Koga nema, bez njega se moze !

Veritas1389

15.07.2012. 08:51

Tesko je biti Srbin u Srbiji, ali jos teze u dijaspori jos ako je to nemacka ili austrija onda jos teze.Ali svi bi danas udobnost tako da se mnogi odlucuju da postanu beskicmenjaci. Evo nesto pozitivno: Srpska pravoslavna omladina Insbruck SPOJI i SPC Bec ulazu ogromnu snagu i volju da se Srpska zajednica u Austriji ucvrsti.Ali dzaba to sve nekome kvazi srbinu koj nebi da se zameri Siptaru i hrvatu prijatelju ako ide na Srpske zborove,

sale

15.07.2012. 09:17

Mi smo vec treca generacija koja zivi u Nemackoj. Primer moja porodica nas cetvero. Deca i supruga imaju nemacko drzavljanstvo (sve troje su rodjeni u Nemackoj) samo ja imam srpsko drzavljanstvo. Rekao bi da Srbija ne cini nista da bi svoje pogotovu mlade ljude zadrzala u Srbiji i ujedno i da koji su sirom sveta rasuti da zadrze drzavljansto. Kad se setim nasih konzulata i sluzbenih lica koje tu rade to je strasno a i ujedno sramota Srbije. Nasi ljudi koji zive u inostranstvu znaju o cemu pisem

ivan

15.07.2012. 11:34

@sale - Prijatelju,ja te razumem 100%,ali problem nas Srba je u pogresnom shvatanju stvari.Sam dokaz je da ti na normalnom ,iskrenom i realnom komentaru lupaju minuse.U Srbiji obican narod onog ko je "otisao" smatrastrancem,sta ocekivati od "vlasti"?!Ima tu ljubomore,zavisti...uostalom,ta zavist nas je i dovela ovde gde smo danas....nestacemo sa lica zemlje,ali svoje navike koje nas svesno vode u propast,necemo menjati....

srbin od 40 karata

15.07.2012. 09:42

Htedoh napisati komentar, ali shvatih da je to poduza prica, i da najverovatnije nece biti objavljeno, pa cak i da bude objavljeno - nista se nece promeniti! Moji preci od kosova boja, pa do danas svi su srbi pravoslavne vere. Na poslednjem popisu sam se izjasnio da sam srbin, i da se u mojoj kuci govori srpski jezik! U sledecem popisu cu napisati samo da sam hriscanin, a mesto za narodnost naciju - religiju, ostavicu prazno, i da u kuci govorim jezik zemlje u kojoj zivim!

bb

15.07.2012. 09:54

Ako Crkva, koja je jedini relevantan faktor u Australiji nastavi da uvozi Balkan u ovu divnu,multikulturnu i demokratsku zemlju Srba ce biti manje i manje.Dok ih ne nestane ili dok preomene Crkvu i vrate se svojoj jednoj i jedinoj Slobodnoj Srpskoj Crkvi koja je udarila cvrste srpske temelje u ovoj zemlji...Pomirenje koje ucnio Milosevic preko nemocnog Patrijarha je ''sejanje tikvi sa djavolom''.

SrleNemacka

15.07.2012. 10:05

Doveli me davne 72 kao klinca u Nemacku,nisam imao izbor niti sam mogo sam da odlucim gde cu i sta cu. Rodjen 67 kao Nislija i Srbin do dan danas sam to i ostao, medjutim nasa majka Srbija nista ne cini da nam da osecaj da smo i mi deo te nase drzave. Pocevsi od guzve i maltretiranja u nasim konzulatima pa do nedovoljne mogucnosti da ucestvujemo na politickom glasanju. Dodatna nastava na srpskom jeziku skoro da nema, pomoc srpskim udruzenjima van Srbije isto nema pa sta onda da ocekujemo?

Ne brini

15.07.2012. 12:14

@SrleNemacka - Brate,ne sekiraj se mnogo.Drzava Srbija ne cini mnogo ni za nas Srbe koji ovde zivimo,tako da cemo uskoro u rodjenoj zemlji poceti da gubimo identitet.Na kraju krajeva,bitno je ko je kakav covek,a ne koje je nacije,vere,rase...

SYDNEY

15.07.2012. 10:08

Ovo nije tacno uzivim u Australiji i pouzdano tvrdim da u Australiji zivi oko 230,000 cistih Srba. Problem je sto su Srbi koji su naseljavali ovaj kontinent posle drugod svetskog rata mahom svoju decu koja su se ovde radjala ucila da se izjasnjavaju kao Australci. Jedan od primera je i ovaj Zvezdin fudaler Eli Babalj svi su mislili da se zove Ilija a on je ipak Eli pa se ljudi u cudu pitaju kako je to moguce. Takvi se ovde manje vise izjasnjavaju kao Australci, a zna se da su ipak etnicki Srbi.

Miodrag Belic

15.07.2012. 10:23

Muslimanima, od Ustava 1974.god. je data mogucnost da se izjasnjavaju kao Muslimani sa velikim "M", i na Grbu SFRJ, je dodata sesta buktinja!Te velike tekovine, su se odrekli posle 11.septembra 2001.god. i prihvatili do tada pogrdnu odredicu Bosnjak, (Turski - Nista covek, ili nula od coveka)...Stigma, koja nam je nametnuta, ratovima vodjenim u ime Srba i Srbije, KiM, Srebrenicom... Su ucinili da se mnogi Srbi u Inostranstvu, a Bogme i Srbiji, odreknu svoga imena i nacije...

Benelux

15.07.2012. 11:04

A zamislite da pola miliona ili jos vise Srba dodje do glasacke kutije i da svoj glas za nekoga u Srbiji?Srpskoj vlasti je skupo da nas prebroji ali nije tesko da nas doceka kada stignemo na godisnji?Svoju decu ucim da znaju ko su i da budu ponosni uprkos Zapadnim rasistima kojima nikada nisi dovoljno dobar iako si bolji, skolovaniji, vredniji.Cak i ne krijem svoj prezir prema njihovom sistemu.Ko koliko licno zasluzi, toliko ga postujem. a ne po nacionalnosti.

mk

15.07.2012. 11:18

Jako je vazna metodologija kojom se vrsi popis stanovnistva. Sto se tice prekookenakih iseljenika, jaka je asimilacija, posebno kod druge ili trece generacije koja se radja u USA,CAN ili AUS. Najbolje podatke mozete dobiti ako ukucate USACENSUS,CANADACENSUS. Postoje pitanja kojim jezikom kuci govorite, ali i kojeg ste porekla, tj kojeg su porekla vasi roditelji, eventualno kojeg su porekla vase dede i babe, ako su rodjene van USA ili CAN. Uporedite sa drugim dijasporama Hrvatima i Slovencima...

Sandra

15.07.2012. 12:25

Zato sto se niko vise ne izjasnjava da je srbin i uzimaju drzavljanstvo zemlje u kojoj zive...

roda

15.07.2012. 14:41

@Sandra - Zato Sandra sto Srbija nije sto je bila.Najmanje srba ima u BG.Kada slusamo kako vam je gej parada vaznija od Kosovo, ili samo kako gledate nas gasterbajtere kao nekog tudjeg koga cekate samo da otmete sto preko poreza ,kursa ,korupcija ...RTS SAT nas raspamecuje programskom semom zadnjih 10g.Bolje je za moje dete da nikad vise nema veze sa tim ,neko da ga kinji neka iskompleksirana i isfrustrirana osoba .

Петар

15.07.2012. 12:26

Овде у Швајцарској су наши људи ѕадњих 10год.масовно уѕели швајцарско држављанство па су они и даље остали Срби али се у статистици Швајцарске воде као швајцарци.пошто овде не постоји иѕјашњавање на националној основи

Nikola

15.07.2012. 12:48

A da, svi koji se isele ponosno decu uce da paze srpski... ali sa godinama svi zajedno ipak "legnu na rudu....." Kao etnicka skupina Srbi su kao rogovi u vreci i tamo odakle poticu.

xxx

15.07.2012. 13:35

Samo u maloj zemlji kao sto je Hrvatska nestalo je iz popisa pola miliona Srba. Znaci , moze se smatrati da Srba na planeti ima isto toliko mnogo kao Kineza.

Grujica

15.07.2012. 13:46

"Svetom ne vlada nisto drugo, osim sebicnih interesa velikih kompanija i banaka, a religija i ideologije sluze ionako za zavaravanje naivnih i lakovernih o mogucoj pravdi i istini"!!! A, srpstvo i srbija, pa koga to jos interesuje, 'ajte molim vas. U dijaspori srbin, srbina ocima ne moze da vidi! Objavite, ako hocete, svejedno mi je!

Vanzemaljac

15.07.2012. 14:01

Nismo nestali - evo tu sam. To sto matica ne zna gde sam niti je istinski interesuje vise govori o njoj nego meni. Opravdavanje tog neznanja nekakvim izmishlenim oportunizmom dijaspore je uvredljivo. Nacije koje drze do svog idenititeta ne zavise od tudjih institucija da im kazu koliko ih ima.

sj

15.07.2012. 14:15

"Ambasada Srbije i Eparhija australijsko-novozelandska" ???? Koju akciju su oni vodili? Ja zivim u Australiji 14 godina i od njih nikakva uputstva nisam dobio. Da li ambasada ima listu Srba u Australiji? Da li je bilo organizovano glasanje za poslednje izbore? Sta crkva radi? Ili su Srbi samo oni koji idu u crkvu i placaju enormne takse crkvi i ambasadi kada treba nesto po nacionalnoj osnovi da se zavrsi?

dušan

15.07.2012. 20:59

@sj - tačno...sa izuzetkom nekih eparhija u svetu srbi su ostavljeni sami sebi.Ambasade služe samo da naplate papreno svoje administrativne usluge i ništa više .Srbi se sa teškom mukom sami organizuju i nekako pokušavaju da spreče svoj nestanak..ostale zemlje su sasvim suprotno tome..čine sve da okupe svoje ljude i da od toga i matica zemlja ima koristi..

Stevan Ostojic BG

15.07.2012. 14:23

U Srbe ne treba ubrajati bosance i poturice koji su Srbiju napustili pre vise vekova a vrate se samo kada treba nesto ukrasti i odneti u bosnu ili jos dalje.

titke

16.07.2012. 05:24

@Stevan Ostojic BG - Zato ce ljudi iz BIH koje se osecaju slobodni u Vojvodini da ti stave granicu na Savi i ostace samo tvoj lepi grad-

TRIESTE

15.07.2012. 15:41

Ponizenje mi je do gadjenja stati iza onih koji u mom gradu predstavljaju Srbe!!!

iljk

15.07.2012. 17:41

@TRIESTE - Svaka cast. U Trstu me cak nisu htjeli niti krstiti , pa sam to morao uciniti na drugom mjestu.

Nikola

15.07.2012. 16:01

Kako da se identifikujem kao Srbin kad Srbija 'zemlja Srba' ima danas vise veze sa Turskom i Arabijom nego sa Srbima. Zivim u SAD'u treca generacija doseljenika, djed bio za Jugoslaviju, nije nesto voleo strane komuniste, niti oni njega ako cemo iskreno. One vrednosti koje sam o svome narodu nasledio od njega postujem, cenim i cuvam, ali kad okrenem neki nas kanal na TV'u, vidim sve samo ne to. Iskreno sta vidim je pomodarstvo koje zeli da lici na Istanbul, sa kojim necu da se identifikujem.

dušan

15.07.2012. 20:55

@Nikola - Tačno! Problem je u gubitku nazionalnog identiteta Srba u Srbiji a ne onih izvan Srbije...Vratio sam se u Srbiju posle 20 godina i našao moju zemlju koja liči na Damask ili Bejrut a ne na hrišćanski narod! svi bi trebalo barem jednom da dožive Božić ili Slavu Svetog Save u emigraciji da bi shvatili kako Srbin čuva svoju tradiciju....možda jer tamo nema Pink-a i sličnih..

MilanSrbija

16.07.2012. 21:01

@Nikola - Ma pricam ti pricu. To koliki su emigranti "fanovi" Sv.Save vidi se i po popisnim listama i sto vam deca niti lice na Srbe, niti jesu Srbi niti govore srpski. Zar stvarno mislite da nigde nismo videli gastarbajtere ? Meni samo nije jasno kako to ljudi uspevaju da odu iz Srbije kao posteni seljaci, a (s)vrate se kao seljacine? Kao da su ziveli u nekoj Turskoj a ne u SAD, Nemackoj, Francuskoj, Ceskoj, Svedskoj itd.

leon

19.07.2012. 02:58

@Nikola - Ti si Milane seljačina, jedan veliki seljačina, čini mi se da još uvek plačeš za titom. Ti nikada nisi ni voleo ovu zemlju , ona je za tebe uvek bila samo predmet korišćenja , nikada joj napredak želeo nisi. Znam takve kao što si ti, ti prezireš sve ono što je napredno i što je sa zapada.Zbog takvih kao što si ti i Vuk i Tesla i mnogi drugi napredni su pomrli u dijaspori , jesul i oni seljačine....

Srbin u Srbiji

15.07.2012. 16:05

Srbin u Srbiji ima manje prava nego Srbin u tudzini. Procitajte tu recenicu pet puta.

Vladika Rade

15.07.2012. 16:29

Jos u 19tom vijeku zivite. Interesantno je kako je nekome stalo da vas vise ima. Jedno je sigurno ( iz crnogorskog iskustva), da ako drzava Srbija neomoguci srbima da ostvare normal an zivot I da Im buduce generacije bolje zive, onda ce sve vise biti iseljenika, a Srba manje. Svak ko se iseli iz Srbije je gubitak za Srbiju na dugorocno vrijeme, ako se nevrati nazad. Saksonci I Angli se ne vrnuse, I neprebrojavju se. Oni se sad prave Englezi.

DejanBg

15.07.2012. 18:03

@Vladika Rade - I ja tvrdim da iseljenike treba zaboraviti. Prosto, mi smo poput jednog drugog cergarskog naroda, narod bez samosvesti i kulture pa smo zbog toga i najlaksi materijal za asimilaciju. Kvalitetne nacije ( poput Grka, Italijana, Jevreja) su kao plemeniti metali - ne mesaju se sa drugima i zadrzavaju svoja svojstva hiljadama godina. Min se mozemo racunati u Srbe samo ako zivimo u Srbiji ali ni u Srbiji vec 80 godina , Srbi ne cine vecinu. Narod bez kulture i patriotizma i nije narod nego cerga

oo

15.07.2012. 18:40

@Vladika Rade - U tome i je stos. Oni se mjesaju sa drugima ali tako da druge prevode u svoje.

Srbin iz Kanade

16.07.2012. 20:44

@Vladika Rade - ....ja mislim da si ti malo ''puko'' sto bi se reklo,odavno nisi izasao iz Bg da vidis ostatak nase zemlje,da vidis ljude dalje od Beograda....ovde treca generacija Srba rodjena u Severnoj Americi prica svoj maternji i pohadja srpsku skolu,salju svoj novac svojim familijama i rodjacima u Srbiji ,popravljaju svoje sofersajbne i krpe gume na svojim automobilima zato sto sa ponosom istaknu svoja nacionalna obelezja,neki bili i dobrovoljci 99-e,a ti se lepo ovako nas preko novina odrices cccccccccc

Dijaspora

16.08.2012. 05:38

@Vladika Rade - Slazem se sa "Srbinom iz Kanade". I ja zivim u Kanadi, veoma sam aktivan u nasoj crkvi. Mogu samo reci da su Srbi iz Kanade slali jako puno ne samo za Srbiju, vec i u Republiku Srpsku, obnavljali i gradili crkve i manastire, kupovali lekove, odecu...kontejneri i kontejneri su toga poslani preko. Ugostili smo godisnje po najmanje 2-3 kulturno-umetnicke grupe is Srbije i RS. Te ljude je treba docekati, platiti im smestaje, ugostiti ih maksimalno. Mi sve to cinimo za nasu maticu i nije nam tesko.

kosmos

29.09.2012. 21:30

@Vladika Rade - Naravno,za sve nase nesrece oko registrovanja Srba u rasejanju kriva jenasa drzava.Srbi se cesto sele u rasejanju,mnogi i nemaju vise nase pasose,a kako onda doci do njih? Predlozili smo drzavi da u svim konzulatima iambasadama izdaju formulare za popis Srba u dijaspori,a da se onda ti sviformulari vrate u nase ambasade i konzulate, sa sedam koverti sa nalepljenimptt markama i adresama svih u rasejanju,kako bi imali kontakt sa njima. No,rekoše odgovorni:nema prostora u konzulatu,a ni Srba!

Srjdan

10.11.2012. 08:38

@Vladika Rade - A sta je sa onima koji imaju nase pasose? Zasto Srbija nije njih kontaktirala? Koliko je Srba bar jednom kontaktiralo Konzulat? Zasto Srbija ne kontaktira ni one za koje zna gde su? Koverte se ne vracaju u ambasade i konzulate, jer da se vrate treba prvo da budu poslate. Pozdrav.

Monti

15.07.2012. 16:30

Nije to samo slucaj sa srbima.Isti je slucaj sa ostalim zemljama pogotovo treceg sveta.U nemackoj i mnogim zemljama ne mozete zadrzati dvojno drzavljanstvo sto je diskriminacija prvog reda.Druge,vece zemlje smiju ali mi ne.Morate da predate papire zemlje u kojoj ste rodjeni da bi dobili pasos druge zemlje.Ja sam rodjen u BiH i nikad,nikad necu postati nemac ili englez.postoje druge mogucnosti da ostanete i radite u tim zemljama.Uzimanje drugih pasosa je izdaja i takvi nam nisu potrebni.

Viki

28.07.2012. 18:50

@Monti - U pravu si Monti!!! Ja zivim i radim u Svedskoj vec 22 godine a jos imam samo Nas pasos!!! Pozdrav!!!!

Paya

15.07.2012. 18:00

Ako je tacno to sto pise u ovom clanku, onda samo zamislite sta moze 2.5 MIL Srba uraditi za Srbiju? Moze mnogo, samo da svako da po $10 mesecno u neki fond za siromasne Srbije, pa to je $ 25 Miliona ili na godisnem nivou $300 Miliona dolara! Ali ko da slozi Srbe? A sad i korak dalje u mojim pretpostavkama: Kada bi Srbija uspela da povrati samo polovinu od tih ljudi da se vrate u Srbiju sa svim sto imaju ( uzmimo samo $100 hiljada dolara po osobi) = $125 MILIJARDI stranih investicija.

dušan

15.07.2012. 21:06

@Paya - problem je kada bi srpski emigranti glasali samo jednu partiju..ili protiv neke partije...tu je razlog što se više decenija Srbija odrekla emigracije a ne oni Srbije...sa njihovim glasovima komunisti,socijalisti i neke satelitske partije nikada nebi ušle u vlast!!!

Boro Manjaca

16.07.2012. 11:43

@Paya - Srbija kao matica nije imala i nema program za srbe van Srbije.Koji pravi srbin iz dijaspore bi dao jedan dolar ako zna da ce u vlasti sedeti ljudi poput Canka i slicnih?Matica treba zabraniti neke ispade javnih i politickih licnosti.Svaka vlada se uvek borila da srbi iz dijaspore podrze bas nju pa se stvara razdor .RTS satelit daje ist program kao i za gradjane Srbije a ne da gledamo kraj jedne emisije gde voditelj kaze a sad fudbal za gledaoce u Srbiji a nama u dijaspori slagalica.

dušan

16.07.2012. 12:18

@Paya - da samo znaš koliko se Srba"patriota"obogatilo od pomoći naših iz inostranstva putem lekova,donacija a da narod od toga nije video ništa drugačije bi razmišljao...

dušan

16.07.2012. 12:14

@RS+RS=RS - imaš lep oblik patriotizma, stvarno...zna se ko jede slamu!...prijatan ti obrok !

leon

19.07.2012. 02:44

Čak i naši Srbi više gube živce s nama , a čudimo se što su pobegli Hrvati ,Slovenci,Makedonci, o pameti gde si....

Anja

25.07.2012. 18:37

Naravno kada ne znaju srpski i nece roditelji da ih uce. Takodje ne pricaju kdo kuce srpski, uloguju se u kullturu zemlje u kojoj zive, da jete ne bi bili "mimo sveta".A to nas kosta evo ... vidite i sami. Zivim u kanadi i strassno sam razocarana time, jos en mogu da verujem iako sam godinama ovde...posebno akd cujem d abebi od 6 emseci prica an engleskom bez razloga.. pa sta dalje da ocekujemo!!Samo d abudu u trendu..jelte..???Izbegavam nase bas zbog toga, i starsno me nerviraju

komandant 1001

05.08.2012. 00:53

@Anja - ANJA, dušo naša, ne sekirajte se, bilo kako bilo, Srbi neće izgubiti svoj nacionalni identitet nigde u svetu. Jednostavno zato, što će oni to uvek biti jer čuva ih patronim (prezimena)!! Pomaže Bog Anja!!

Sandra

25.07.2012. 18:43

Sta da ocekujemo od zemlje kad nam ni masine za pasos nisu dozvolili.A konzul ms Vladikovic samo se grebe o titulu i nista ne radi za nas srbe U Vankuveru!Zar sroski pasos vredi 3000$ , pa pre bih ne znam ciji dobila z ate pare nego srpski.. i sta da ocekujem kad dodjem u Beograd nego da me pljuju sto nemam srspki i jos drpaju $$ kad vide kanadski??Strasno smo ponizeni a ne zasluzujemo!! Toliko posaljemo i ostavimo $$ a mist Sreckovic hoce jos!! Dajte nam masine za pasose!!!

Zoran1

26.07.2012. 22:17

@Sandra - Srbima nije problem sta druge drzave rade vec zasto srpska vlada vec iz davnina stvara situaciju koja onemogucava Srbima normalan zivot u Srbiji. Cilj je ocito da se protera sto veci broj srba i naseli sto veci broj siptara i roma . Srpski politicari (svesno ili ne svesno) cine sve moguce da to sto brze ostvare. Zasto?????????

ivke

04.08.2012. 16:21

Sablažnjavam se od vase nepismenosti, dragi naši gastarbajteri...Nije ni čudo što u konzulatima imate problem, kad niste dovoljno opismenjeni ni potreban formular da popunite...Svi ćete hteti u Beograd kad bude bio kao Monte Carlo, a tada ćete zajedno sa drugim došljacima ulaz plaćati 400e...

goolash

05.07.2013. 03:20

@ivke - Sto se mene tice mozete biti tri puta Monte Carlo i jos da mi Srbija plati put do tamo ja necu pozeleti da dodjem,

JelenaD

12.08.2012. 06:27

E sad ova tri prijašnja komentara su bila REDAKCIJI, a sad ovaj , ako naravno prođe VELIKOG BRATA KONTROLU, možete objaviti.Spuštam se na REDAKCIJE NOVOSTI NIVO, pa mogu kazati samo ovoliko. Ovo gore je glupost živa, ali mi redakcija daje samo toliko prostora da ili nekome psujem majku, ili da debilski odgovorim kao što odgovaram sada. Ništa što ima argumenata, ili je donekle u suprotnosti VELIKIM NOVOSTIMA, ne može se objaviti kao komentar,

Srdjan

10.11.2012. 08:34

Zasto se cuditi zasto je sve manje Srba na popisima van Srbije? Ja zivim u Americi vec 6 godina. Nikada mi niko nije prisao pre popisa i rekao da u polje rase na popisnom listicu upisem Srbin. Zar je tesko drzavi Srbiji da kontaktira svoje iseljenike povodom ovakve stvari ako je smatra bitnom? Pored srpske adrese u srpskom pasosu Konzulat ima moju adresu i u Americi. Ako hoce vise Srba, Srbija treba da mrdne guzicu i da kaze sta hoce. Nismo mi svi zaboravili odakle smo.