Vedrana Rudan: Nisam Hrvatica i time se ponosim!

Novosti online

28. 11. 2013. u 15:59

Ведрана Рудан: Нисам Хрватица и тиме се поносим!
Za sve one koji žive u ovoj zemlji a ništa ne znaju o hrvatima. Hrvati su bića koja su se u svojoj povijesti uvijek najugodnije osjećala u moćnoj tuđoj guzici, napisala je Vedrana

Voljela bih da negdje postoji knjižica, pedesetak stranica, mali smo narod, u kojoj bi pisalo tko su hrvati. Za sve one koji žive u ovoj zemlji a ništa ne znaju o hrvatima. Hrvati su bića koja su se u svojoj povijesti uvijek najugodnije osjećala u moćnoj tuđoj guzici.

Austrijskoj, talijanskoj, mađarskoj, njemačkoj, američkoj a posebno u EU guzičetini. Bar tako govore. Iz jugoslavenske su izašli razarajući joj hemoroide i najzad postali “svoj na svome”.

“Svoj na svome” bili su i za vrijeme NDH. Hrvatske kame rezale su srpske, ciganske, židovske i krivomisleće hrvatske vratove s tolikim užitkom da je Hitler osobno zamolio Pavelića da oladi svoje dečke. Zanimljiv je i podatak da je u NDH postojao jedini dječji koncentracijski logor. Da li su hrvati slučajno pred šezdesetak godina bili zločinci? Takvo je vrijeme bilo? Da je to istina ne bi danas nogometaš neandertalac kome je kvocijent inteligencije manji od broja cipela pozivao na klanje. Neandertalac? Prejaka riječ. Nije jedini urlao. Tisuće ljudi razdragano je odgovaralo na ustaški poklič.

Što su hrvati činili kad su krvave njuške izvukli iz jugoslavenske guzice? Sjeća li se itko? Da li nam je to problem? Norac je i danas heroj iako je nevinoj ženi sprašio metak u glavu. Dok je služio robiju uspio se vjenčati, dobiti djecu i izgraditi kuću. Jučer sam na ekranu vidjela Antuna Vrdoljaka. Čovjek Za Sva Vremena urlao je na nekog sirotana ispunjen hrvatstvom toliko da su mu gotovo oči iskočile iz glave.

Antun Vrdoljak, mrzitelj svake kože koja nije bijela poput “kockice” na hrvatskoj zastavi, Vrdoljak koji je devedeset i prve HRT očistio od svega što je smrdilo na srpsko i sve krivomisleće hrvatsko još uvijek nam je heroj a ne zločinac. Hrvati vjeruju u boga a ne vide što im rade popovi lopovi, hrvati su lizali cipele Tuđmanu, Titovom generalu koji je po Hrvatskoj sadio vrbe ali je pazio da se njegovi unuci na njima ne zanjišu, hrvati se tresu pred svakim tko bi im mogao razbiti zube a pjena im navre iz bijesnih usta kad pred sobom nanjuše nemoćne.
Smrt pederima! Ajmo na referendum! Glasajmo ZA! Glasajmo ZA! Glasajmo ZA! Da kojim slučajem u Hrvatskoj žive samo pederi Amerikanci hrvati bi istim bolesnim žarom glasali PROTIV. Doduše, u tom slučaju referenduma ne bi bilo.

Možda, možda su hrvati poput ostalih ljudskih bića, Nijemaca, Mađara, Francuza… Možda samo opet živimo u vremenu kad fašizam guta zemlju po zemlju, čovjeka po čovjeka. Možda nema genetskih zločinaca. Možda. Ipak, kad pogledam unatrag povijest svoga naroda koje se ogromna većina građana ove zemlje ne stidi poželim svojoj unuci poslati poruku.

Mala, tvoja nona NIJE HRVATICA. I time se ponosi.

Tekst je preuzet sa bloga autorke

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (167)

pera

28.11.2013. 16:24

au ,obori sa nogu ,intelektualac humanista sa prostora danasnje hrvatske. Istina i pravda su sinonimi ...

MILIKA

28.11.2013. 17:19

@pera - Sa velikim postovanjem kazem gospodji Rudan: BRAVO I HVALA. Hvala za istinu! Da je bar jos malo takvih u vasoj lepoj, bilo bi vise srece za celi Balkan.

branko

28.11.2013. 16:31

wow! ovo je mozda jedina osoba koja hrabro njeguje ono malo vjere u bolje dane na Balkanskim vrletima. svaka ti cast, Vedrana.

Mihailo Krunić

28.11.2013. 16:37

Kratko. Nije potrebno da naglasavaš ko si, jer je pametnima dovoljna tvoja ispovijest. No, oni koji nisu ljudi, uzalud ih je ubeđivati da ne čene ono što ni životinje ne bi činile. Siguran sam da svi Hrvati nisu neljudi, ali da je većina to ja sam siguran. Vratimo se u istoriju (povijset), pa vidimo da su Jugoslaviju stvarali najveći umovi naroda na ovim prostorima. Razorili su je slugatori i šovinist.. Nacionalsti su pozitivne osobe, sve dok ne počnu da mrze druge.

dule

28.11.2013. 16:45

Pozivam sve "hrvate" da i oni priznaju da nisu "hrvati" vec da jasno i glasno kazu istinu - mi smo pokatoliceni Srbi ! Svima ce posle tog priznanja biti bolje...

Dragan Sweden

28.11.2013. 16:52

Svaka joj cast. Sve sto je iznela tacno je hrvati su uzasnog i ptimitivnog mentaliteta cast izuzecima ali su u velikoj manjini.

Filip

28.11.2013. 18:07

@Dragan Sweden - A kada neko napise nesto protiv nas Srba, onda je odmah izdajnik,placenik...a realno gledano nismo nista mi vece cvecke od nase brace Hrvata.

Nikola

28.11.2013. 18:23

@Dragan Sweden - Filipe, knjige u ruke i čitaj istoriju. Jel smo imali logore kao u NDH - nismo. Jel smo imali logore za decu - nismo. Da li je kod nas ceo stadion klicao nacizmu - nije. Da li se u Srbiji javno propagira mržnja protiv neke nacije 20 godina posle rata - ne. Da li u srbiji postoji mržnja prema nekom pismu - ne. Filipe knjige u ruke, i pogledaj u stvarnost. Nadam se da ćeš uspeti da vidiš i razumeš....

A.Semjonov

28.11.2013. 18:40

@Dragan Sweden - Ako najveci srpski nacionalisti tvrde da su vecina Hrvata pokatoliceni Srbi onda se time otvara velika dilema - kome zapravo pripadaju svi ti pomenuti zlocinci!?

Влада СМ

30.11.2013. 16:34

@Dragan Sweden - Његош је то давно рекао - " Потурица гори од Турчина" ... слично је и са Кроатима .... да би поништили своју суштину, морају је убити ....

Istina

28.11.2013. 17:18

Svaka cast Vedrana na hrabrosti da kazes VELIKU ISTINU! Svaka rec ti je na mestu, kao Njegoseva.

GALEB BIJELI

28.11.2013. 18:28

@KOKA BISTROOKA - KOKA BISTROOKA - pozdrav dami originalnog pseudonima iz Hrvatske! Vidim,prešli ste iz BLIC-a ovamo,pa ćemo se sretati više sa tekstovima.Svidjeli su mi se neki Vaši tekstovi.Pozdrav!

HitmanSRB

29.11.2013. 08:24

@KOKA BISTROOKA - Galebe, šta ti veliš na ovaj tekst? Živo me interesuje, potrudi se da odgovoriš.

Krle

28.11.2013. 17:21

Sta reci sem da za ovo treba imati petlju, izneti istinu na ovakav nacin, svaka cast Vedrana. Pratim je odavno, ona je uvek bila ostra i pravicna ali je ovo izvanerdno srocila. Drz se Vedrana sestro nasa da ti rvati ne ucine neko zlo!

Tanja

28.11.2013. 17:28

Svaka cast!!!!Zelim joj dug zivot jer posle ovoga nece biti od svojih sigurna.Do sada jos nisam procitala ovako ubitacnu i preziznu dijagnozu.

ssss

28.11.2013. 17:33

Alal ti vera na poznavanju stvari, nisi sve rekla, rekla si dosta 0,01 posto zato imas jos mnogo da pricas samo nastavi veliki pozdrav.......

Radovan

28.11.2013. 18:14

@Skeč - Ne znam samo gde ti pokupio smisao za humor? Pitam se od koga li si to nasledio??

biser

29.11.2013. 09:56

@Biser - Biserko je produkt amera i ostalih zapadnih zlotvora, stvorena da blati i ponižava srpski narod u ostalom ona je nažalost državljanin Srbije i ništa više, i nemože se uporediti sa g. Rudan.

Radovan

28.11.2013. 17:51

Ma, lako je s nama sa ovakvima kao Vedrana, samo sto se takvi mogu izbrojati na prste jedne ruke u lijepoj njihovoj.

Vule 011

28.11.2013. 18:04

Pozdrav za Damu i Gospodju Vedranu i zelim joj jos mnogo ostrih kritika na racun jednog licemernog drustva u kome zivi. Ne zelim da zalazim duboko u istoriju hrvatskog naroda ali svakako mislim da je genski genocidan i ksenofobican. Mali je i plasi se opstanka,strahuje za svoju buducnost,u komsijama vidi zlo,nikoga pa ni kraju ni sebe ne postuje. Hrvatski narod mora da shvati da od mrznje nema nista. Komsije to ne dotice uopste a oni se jedu i gube energiju uzalud.

cis

28.11.2013. 18:58

@Vule 011 - Nema genski genocidnih naroda, rasisto. Hrvati su tatkvi kakvi jesu zbog istoriskih kompleksa nize vrednosti u odnosu na Srbe. To je steceno i prenosi se s kolena na koleno u odredjenim socijalnim uslovima..

nini

28.11.2013. 23:18

@Vule 011 - E moj cis,nisi u toku sa najnovijim otkrićima u oblasti genetike:Hrvato-srbi su doživeli genetski stres prilikom konverzije u katoličanstvo i time polomili svoj srpski arhetip .Taj gen ih primorava na krađu identiteta :Tesla Ruđer Bosković,čak i Marko Polo, sa Korčule....

Dule Los Angeles

28.11.2013. 18:12

Da ista oduzmem -ne mogu,jer je sve susta istina. Malo bolna-zar ne decki? Da dodajem,a imam sta-necu,jer "rana od svoga roda"najvise boli. Uzivajte u svom bolu. Neka vam je to najvece zadovoljstvo.

ercov

28.11.2013. 18:12

Draga moja Vedrana,uvek si me vedrila tvojim nacinom pisanja u tvojim knjigama a sad me jos vise vedris tvojim hrabrim opozicionim i velikoljudskim jezikom. Zena poput tebe se moze samo neverovatno postovati i strastveno voleti.

NekoKoNeZaboravljaBrzo

28.11.2013. 18:26

@ercov - Ma daj ne pali se. Nedavno je veselo cvrkutala o Gotovini kad su ga pustili iz haške buvare. Vedrana je Jelena Karleuša u svetu "spisateljstva" samo je daleko moždanija i nazanija ( adekvatno umetničkom pravcu ) Sve je to estrada prijatelju, samo za različitu publiku.

Dusan B. Zdrale

28.11.2013. 18:14

Kada je Punisa Racic (crnogorac) pucao u skupstini kraljevine Jugoslavije na hrvatskog poslanika i predsednika Hrvatske seljacke stranke Stjepana Radica i jos jednog delegata, nicemu se dobrom Srbi zapadno od Drine (Hrvatskoj) nisu mogli nadati nego nezapamcenom progonu i stradanju,stranom i samom covjecijem umu. Mislim da gospodja Rudan cini istu gresku, i ona kao Racic puca po ono malo Srba sto je tamo ostalo. Rudani su porijeklom pravoslavni Srbi,primili katolicanstvo u Dalmaciji.

Laane

28.11.2013. 22:55

@Dusan B. Zdrale - Uzgred, ta zavist Hrvata prema Srbima potice od ranije, mnogo pre 20. veka. Negde iz vremena kada su se Srbi doselili na te prostore tzv. Krajine pod vodjstvom Arsenija Carnojevica. Srbi i Hrvati su tada bili prakticno isti narod (hriscani slovenskog porekla), ali su bili veoma razliciti u pogledu prava koja su uzivali. Hrvati nisu imali prava na posedovanje zemlje, slobodnu trgovinu i slobodnu zenidbu (bili su kmetovi). Srbima je, uvek obavezna, vojna sluzba davala takva prava.

iz glave

29.11.2013. 07:12

@Dusan B. Zdrale - aj ne filozofiraj o seobama van Balkana, time odobravas basnu koja nam je uslov za nez 1878

Laane

29.11.2013. 12:55

@Dusan B. Zdrale - Nije to filozofija nego istorija! Zao mi je sto prvi komentar nije objavljen?! Ovaj je bio drugi. Da ponovim, Punisa Racic je pucao jer je bio uvredjen pitanjem koliko kosta srpska krv, da je Hrvati plate, posto je srpska vojska posle Prvog svetskog rata oslobodila celu Jugoslaviju (znaci i Hrvatsku). Ako neko pita koliko kosta ljudski zivot i za njega nudi cenu, onda je jasno ko je i sta je, da ne navodim ponovo...

Laane

29.11.2013. 12:59

@Dusan B. Zdrale - Dalje, reci da je jedno ubistvo dovelo da toga da se zverski ubijaju hiljade ljudi, zena i dece... je bas... pa ne znam kako bi nazvao: smesno, jadno, neznalacki, zlonamerno, potcenjivacki... to vredja inteligenciju.

Spiridon S.

28.11.2013. 18:25

Diagnoza potpuno tacna,dopuni li se slika sa misljenjem Igora Mandica i jos par hrvata koji ne pristaju na fasisticki mrak,dobivamo u potpunosti tuznu stvarnost..Uvek sam osecao istinsku zalost za vecinu hrvata..Boze budi milostiv,jer ne znaju sta rade..i sta su uradili..

Filip

28.11.2013. 18:49

@Spiridon S. - Tako je, to ju tuzno i zalosno. Ali isto i u Srbiji postoji sacica ljudi koja ukazuje na probleme, dok su ostali zabili glavu u pesak. Pogledajte samo sta se ovih dana radi sa nesrecnim azilantima, da podsetim po pre 2 god. na tribinama je odjekivalo Noz,zica Srebrenica, sto je jednako primitivno kao i za dom spremni.

hick cyrillic

28.11.2013. 18:31

Ovo sto je napisala je zdravo za Htvate. Nama bi bilo bolje da nam neki nas covjek napise nesto o nasim manama: izdajnistvu, poltronstvu, pohlepi, potrebi da izgazimo svakog Srbina koji se uzdigao do neceg velikog, da ga nabijemo u zemlju i pretvorimo u krvavu kashu na asfaltu, o nasoj patoloskoj mrznji prema sebi, nepostovanju "meke" vlasti i divljenju prema despotima.

Rade Jovicevic

28.11.2013. 20:56

@hick cyrillic - Hick cyrilic O nama je napisao jedan Svajcarac koji je svoju otadzbinu zamenio za Srbiju i bio je veliki prijatelj Srba. Njegovo ime je Arcibald Rajs i napisao je pred svoju smrt knjigu " Cujte Srbi" Pisana je pred drugi svetski rat a kao da je pisana danas.

Radovan

28.11.2013. 18:43

Kad sam se prvi put javio komentarom nisam ni citao clanak nesto posebno. Njen mi je stil bio poznat i predpostavljao sam odprilike sta moze da kaze. Ali ovo prevazilazi i nju samu. Moguce da sam i pristrasan, onoliko koliko je coveku dozvoljeno da bude, ali ovde je potpuno razvalila.

Danica

28.11.2013. 21:04

Koliko hrabrosti treba da se o narodu kome pripada sve ovo napiše? Ja ne znam šta je sve istina od napisanog, već sam čitajući tekst pravila poređenja o svom narodu. Boli me stav običnih ljudi protiv azilanata. Zar nemamo saosjećanja za te nevoljnike a sami smo se razmilili po cijelom svijetu.Ksenofobija ne vodi ničem dobrom.

Nikola

28.11.2013. 21:19

@Danica - Danice,(potpuno) pogrešno poređenje, pitanje azilanata je rešeno, dobili su smeštaj, a pitanje komšiskog nacizma, nije - to je tamo konstanta, na žalost. Oni to dokazuju iz daa u dan, već jako dugo. Da pomisliš da im je to "urođeno"...

Kosingas

28.11.2013. 22:04

@Danica - Zasto vec danima forsirate tu pricu sa tim azilantima a da pre toga ne sagledate celu sliku? Ako smo mi ksenofobicni zato sto necemo da ih primimo kakvi li su tek oni koji su ih iz svoje zemlje proterali i gurnuli ih nama? Ne mislite valjda stvarno da su oni ciljano krenuli u Srbiju? Krenuli su u neku zapadnoevropsku zemlju koja ih je sve pohvatala i djuture ih prosledila nama! Zasto makar ne zatrazite informaciju odakle i kako su se oni obreli u Srbiji, samo su iz eu mogli biti sutnuti ovamo!

Branko

28.11.2013. 21:26

Obično se čovek ponosi onim što jeste a ne onim što nije. Pravo je dotične g-đe da se izjasni i na takav, neuobičajen način, ali je i moje pravo priupitati je: Šta ste Vi posle reči: Guzičetina, krvomisli, neandertalac, gutanja zemlje i ljudi?

kruno

28.11.2013. 22:33

pa zena napisa pravu istinu ali ja jesam hrvat iz bosne pa zto se ostali hrvati bij zasto se plase istine

Srbin iz Zadra

28.11.2013. 23:39

"Hrvati su bića koja su se u svojoj povijesti uvijek najugodnije osjećala u moćnoj tuđoj guzici" xaxaxa

MilojkoBg

28.11.2013. 23:59

Iziritirana je nekim pojavama, ali koristi prejake reci i unificira ceo narod. O Hrvatima i Seselj ima bolje misljenje.

Milan

29.11.2013. 00:08

"Hrvati su bića koja su se u svojoj povijesti uvijek najugodnije osjećala u moćnoj tuđoj guzici" - hehehe...kakvo napušavanje!

Љубомир

29.11.2013. 00:48

Овај текст је првенствено намењен Хрватима, да се дозову разуму као друштво. Ми можемо да га прочитамо и да евентуално потврдимо или не неке од њених теза. Али је то пре свега њихов проблем, докле год не дирају наше преостале људе и докле год се не труде да негирају одговорност хрватске политичке елите и великог броја својих суграђана за геноцид над Србима у НДХ и за протеривање 90-их година.

Zoran

29.11.2013. 02:19

@zex - Na tvoju žalost, tako "crni "ko komšije i na taj način kao oni, nikada nismo bili. Hvala dragom Bogu.

sMile

29.11.2013. 05:28

@zex - Ne brini,, sledeci komentar od gospodje Vedrane ja za Srbe, a posle zajednicki ,,!! ;-))

rodoljub

29.11.2013. 09:22

@zex - jesmo, mnogo smo bolji , zato nas, zrtve , nepravedno napadaju i osudjuju ,to je vrhunac strasti onih koji su se odrekli od prava,pravde,etike ,morala, humanizma, boga ,dobra ...metle i kazani za sapun su njihovi rekviziti. Ivan Goran Kovacic je to davno uocio i zigosao ustastvo.

Miro Markovic

29.11.2013. 03:05

Nisu pravi Krvaati los narod. Ali oni Srbi koji su presli iz pravoslavne vere u kaotlicku su najgori ljudi, lazovi, ubice i sitne duse. Secamo se svi dobro onih Srba koji su postali preko noci titovi komunissti, secamo se njihovih kriminala, ubijanja, i jos uvek su medju nama. Secamo se nasih Srba koji su presli u muslimansku veru i gledali smo kako oni kolju nas narod i nasu nevinu decu. To je nasa tuga opasnost za sada i u buducnosti. Hvala ti Vedrana za istinu!

Ratko

29.11.2013. 05:54

Da sam ja napisao ovakav komentar, ne bi bio objavljen. Od danas nemam ni potrebe da bilo sta pisem o hrvatima, Vedrana je napisala sve sto treba da se napise. Vedrana je ovim postupkom pokazala da jos postoje ljudi koji su casni i posteni i iznad svega hrabri. Kakva razlika izmedju nje i Sonje! Od srca joj hvala.

Vladan

29.11.2013. 07:38

Hahahaha sjajan opis hrvatskog reprezentativca! Da je to istina ne bi danas nogometaš neandertalac kome je kvocijent inteligencije manji od broja cipela pozivao na klanje. Neandertalac? Prejaka riječ. Nije jedini urlao. Tisuće ljudi razdragano je odgovaralo na ustaški poklič. Bravo za ovakav opis fudbalera i navijaca psihopata!

Пера Писар

29.11.2013. 08:24

Жива истина. Забрињава само што се и код нас код појединих примио пелцер. Можда због ”суживота”.

Pera

29.11.2013. 08:43

Svi su naoisali BRAVO. I moja malenkost ce napisati BRAVO ,a isto cu napisati kada se neki odvazan, srpski knjizevni,k usudi da tako nesto napise o Srbiji danas. Samo sto bi u tom slucaju umesto BRAVO pisalo IZDAJNIK.

mzo

29.11.2013. 08:58

Prejako ali neverovatno tačno .Nadajmo se da će opet neko da ih zamoli da se manu ustaštva-fašizma i na kraju da ako mugu operu drek sa očiju !!!

Dusan Petrovic

29.11.2013. 09:08

Nikakva spoznaja da su bas takvi kako ih je zigosala gospodja Rudan nece ih promeniti.

momcilo

29.11.2013. 09:19

bravo srbi, rekla je da su hrvati u guzici, I svi su srbi vec oprostili ,ono sto je simunic uradio, al ste navni, kako neprepoznajete lukavu hrvatsku taktiku, tako je I tito , rekao da je pavelic izdajnik, a onda je pavelicu dozvolio da pobegne, I umesto jasenovca otvorio goli otok, I rasturio srbiju vise nego pavelic, zar nevidite da je zivot jovanke broz identican , novijoj srpskoj istoriji. kako tako lako nasedate na hrvatsko lukavstvo. stvarno smo naivan narod, bojim se za buducnost srba

Slavica

29.11.2013. 09:29

Draga Vedrana, da te nema trebalo bi te izmisliti zbog postenja, hrabrosti, inteligencije... Ti nisi mrzitelj Hrvata, kako bi te mogli nazvati, ti samo volis svoj narod i zelela bi da je on bolji, pa makar platila cenu etiketiranja i mrznje. Opasnost fasizma se ponovo nadvija nad ovim prostorima i ti ga prepoznajes, ali uljuljkani i zarobljeni u nase skucene ideologije hrlimo mu u zagrljaj. Htela bih da verujem da ce takvi kao ti spasiti svet. Zelim ti svako dobro

Тихомир

29.11.2013. 09:49

Врло добар чланак, слажем се са скоро свим сто је рекла осмим са заднјом изјавом: иако сам Србин не видим смисла (или весеља за нас Србе) у томе да неки Хрват бјежи од свог народа као реакцију на негативности које имају. Проблеме треба рјешавати а не бјежати од њих. То исто важи и за нас, који имамо доста оних који "се не осјећају Срби" јер "се стиде што су Срби", и слично. Мени то смрди на простаклук. Када загусти онда се бјежи од проблема. Класична ствар.

zoks

29.11.2013. 10:39

Sta da ZOKS kaze na ovo?Mene zbog ovakvih komentara nazivaju velikosrbinom(hvala im,jer ja uvek mislim da nisam dovoljno veliki Srbin),nacionalistom,Cetnikom(nazalost nisam bio jer nisam ni bio rodjen tada,ali mi mnoooogo imponuje),da sirim mrznju,netoleranciju,.........?Ova gospodja voli svoju zemlju i svoj narod,svaka joj cast,i zato i ima pravo da se ljuti na tu istu zemlju i njen narod!I to s razlogom!

Deki

29.11.2013. 11:20

@zoks - E Zokse, velikosrbine, nacionalisto, četniku... svesni čoveče, pozdrav! Pazi, imaš dilemu sa latinima....budi oprezan.

Влада

29.11.2013. 10:47

Невиђени циник и критичар (пљувач) свега што постоји на овоме свету. Стекао сам утисак да све мрзи овим можда новца? Како другачије протумачити изјаву да није Хрватица? Тако што ће тим јефтиним триком да купи тржиште Србије будући да је дотична, између осталог, и „списатељица“. И наравно одмах реакције типа „страва жена“, „Руданку за председницу Србије“, „царица“, "браво"...

Vladica

29.11.2013. 11:49

@Влада - Vlado, komentar ti je skroz bezveze. Vedrana je izuzetan kriticar svega sto ne valja, sto nema nikakve veze sa Srbima, godilo nama to ili ne. Zali Boze sto i mi nemamo par Vedrana, pa da tupanima po Srbiji otvori oci. Svak treba da ocisti ispred svojih vrata da bi ciscenje moglo urodit plodom. Toliko od mene.

Dado

29.11.2013. 11:14

Ne znam zašto moj komentar nije prihvaćen, Čitajući ove sve komentare ne mogu da vjerujem koliko je samo mržnje ovdje izrečeno prema Hrvatima i nacističko negiranje jedne nacije, Srbi dragi naka vas Bog blagoslovi i opomene.

Aco

29.11.2013. 12:03

@Dado - Nazalost, Vi se bavite formom i tu ste se zaglavili - zato nista niste ni razumeli. Od sadrzaja i sustine ovog vapaja Vedrane Rudan ste kilometrima daleko. Ovako se voli svoja zemlja i svoj narod. Voleti ne znaci laskati i govoriti ono sto je uhu milo ! Voleti ponekad znaci i tresnuti grubo istinom u lice i naterati ono najbolje u coveku da se prene i stavi prst na celo. U sistemu koji jede ljude kao cips, cinizam ili humor su cesto jedina odbrana od ludila.

Ivan

24.09.2014. 13:49

@Dado - Pa de bratko Aco da čujemo "istinu" i "ljubav" s kojom se voli svoja zemlja i narod i iz Vaših usta... Slobodan si početi sa Srebrenicom pa onda po izboru: Vukovar; Škabrnja, Kijevo; Sarajevo...

Ana

29.11.2013. 11:38

Nisi Hrvatica???Zar Kvarner ne pripada Hrvatskoj???Opatija,Lovran,Ika,Ivici,Medveja,Kraj i sledeca tacka nije Hrvatska?zasto se stidite svoga porekla?

rada

29.11.2013. 16:37

@Ana - zar niste razumeli, draga Ana gospodju Vedran? U silnoj poplavi podrske Hrvata Simunicu i slicnima koji se ne stide njihovog ponasanja, ona zeli da posalje poruku unuci, suprotnost sa gnusanjem, da ne deli misljenje nadajmo se ne vecine Hrvata.

Takoj.Vojvodina Mađarskoj

30.11.2013. 08:47

@Ana - Ne moze, moze samo Austrougarskoj, a ona vise ne postoji.

Lea

10.04.2014. 16:51

@Ana - ti ocito Ana, nisi shvatila ovo citanje izmedju redaka...proctaj pomno dobro tekst.

Zero Flyer

23.09.2014. 21:23

@Ana - No no no. Nemoj brkati babe i žabe. Te teritorije je dobila Jugoslavija uz koju ste se prišljamčili da Vam vadi trnje iz P... koje ste posejali kao fašisti, a Vojvodina je u Srbiji pak iz potpuno suprotnih razloga. Dakle, bez Jugoslavije i Srba, more jedva da bi videli. Valjda nas zato bolesno mrzite. Da ne idemo dalje u prošlost. So, dont mix frogs and gradnmums.

Nesra

29.11.2013. 12:12

Mogu samo izraziti žaljenje da mene kao Srbina iz Hrvatske B92 moderator uredno briše. Izgleda da ih obilato donira EU. Probaću ovdje napokon reći što mislim ako nije zabranjena sloboda govora. Dakle, VEĆINA, ali ZAISTA VEĆINA Evropljana su potomci nacista. Pa to je najočiglednija i lako dokaziva stvar. Na našem zagrebačkom parku Zrinjevc stoji plakat: Koliko još fašizma? "Tko je autor plakata nije poznato, a na njemu stoji citat članka 14. Ustava Republike Hrvatske."

kuč

29.11.2013. 12:17

Госпођо, БОГ ти велики помогао. Молићемо се за твоје здравље. Ти госпођо имаш већа му.. него сви ми Срби заједно. Свака тио част!!!!! БОГ те благословио.

Ruben

29.11.2013. 12:27

Vedrana fantasticno istinito i hrabro misli ali njena istina nije dovoljno precizna: "u mocnoj tudjoj..." je izraz dosta valovit i ne objasnjava povremene akutne napade nacistickog svraba koji napada stanovnike lijepe njihove ; "u toploj zadnjici - pod repom - TRENUTNOG MOCNIKA" to objasnjava sa vise preciznosti ; mocnici se kroz povijest mijenjaju a Croate te promijene prate njihovim divnim dogmatskim nomadizmom ; tako i uspijevaju da tokom istog vijeka budu i fasisti, i komunisti i sionisti.

СЕНОВИЋ

29.11.2013. 13:31

Не могу да верујем. Ово је највећа филозофска мисао и историјска чињеница о Хрватима у њиховој историји. Свака част. Волео бих више него било са киме да попијем кафу са овом госпођом, људином.

dado9

10.04.2014. 20:30

@СЕНОВИЋ - naravno da bi voleo popit kafu s njom, kad u glavi imaš seno a ne mozak!

rabo

29.11.2013. 13:51

@ - Zena otvoreno i posteno gleda u svoje dvoriste a to bi i mi trebalo da radimo. Jer, postoje neke razlike ali postoji još više sličnosti sa Srbijom. Naše viševekovno balansiranje između istoka i zapada je isto potraga za pogodnim dupetom u koje ćemo se zavući, itd. Zato njene misli imaju univerzalan karakter, bar za balkanske narode.

Vojislav Miceta

29.11.2013. 14:43

Рудан је презиме, братство које потиче из околине Љубиња у Р.Српској и исључиво је Српско.. Па наравно да није хрватица, кад јој је деда био Србин...

miki

29.11.2013. 15:19

ne padam na ovakve trikove!žena je izuzetan kalkulator,manipulator i javni lažov ali samo na srpskom tržištu prolazi gde odlično zarađuje svojim umobolno glupim, kvazi feminističkim knjigama bez ikakve podloge!da prevedem vrlo lažan profil kao na tviteru ili fejsu, znači 100% tvrdokorna hrvatica, da nema srba umrla bi od gladi jer je preko jednostavno nula i niko je ne čita!klasična jednostavna vulgarna provokacija i ništa više!od mene -2 poena!

Lala

27.02.2014. 17:58

@miki - Ne lupetaj mali Miki! Gospođa Rudan je cenjena osoba u Rijeci posebno od strane nacionalnih manjina. Uzgred da ti napomenem da je udata za poznatog srbina i ima sređenu bračnu zajednicu. Njeno realistično prikazivanje stvarnosti koje nazivaš "umobolno glupim" dovoljno govori o tebi i tvojoj životnoj filozofiji. Trabunjaš o tome da je "preko" jednostavno nula i da bi da nema srba umrla od gladi Bože oprosti mu jer mu je nacionalizam pojeo mozak /ako ga je ikada i imao/. .

Ponosan iz Lijepe naše

13.04.2014. 17:32

@miki - Miki ne prica gluposti, iz rijeke sam i imas krivo mišljenje kako ju ljudi doživljavaju...kao laprdalo koje mijena stavove kako vjetar puse, glasna je a nikad nis ne kaze Dobra je za pogledat jer je zena sama po sebi sprdačina al da je pisala suvisle stvari i članke ne bi ju špedili doma sa Novog Lista niti ne joj ne bila emisija na RTL (cini mi se) ukinuta nakon jedine epizode! Novinar koji valja, tj koji je kvalitetan ali objektivno kvalitetan a ne laprdalo ko ona ne dobije pedalu

Урош Чолић

29.11.2013. 15:45

Постоји књига где се описују Хрвати. У делу Јована Дучића : ``Верујем у Бога и Српство`` у првом поглављу које има око 50ак страна се детаљно описује тачно оно што се и у овом блогу напомиње. Ко су Хрвати, шта су, како су се понашали током историје, зашто није требало улазити у заједницу са њима итд. Књига се може наћи код уличних продаваца по цени од 100 динара. Топла препорука.

sveto k

29.11.2013. 16:09

Svaka cast, da sam ja ovo napisao ko zna...! Ipak mislim da Srbi ne trebaju neprijatelje oni imaju domace izvodace tzv.politicare, njihove "cije stado toga i livada, ne pitaj sta ce drzava uciniti za tebe no ti za nju.....itd." do izjednacavanja pokolja Srba u NDH sa zlocinima Popa Dujica nad Hrvatima u NDH....dokle ce se posebno lazi komunista posle 45te nastavit negovati u Srbiji??Posebna je prica kako se grle i ljube i kako agresore, ubice i pljuvace Srba docekuju, zasto-dokle?

vis

29.11.2013. 17:34

Moje djetinjstvo,skolovanje i rad sam proziveo u HR,ali pravu cud Hrvata nikad nisam spoznao.osim da s Hrvatima se treba dobro ophoditi,ali nikad iskreno.

Mileva

30.11.2013. 10:52

@Mileva - Roki, posto ne zivim u Hrvatskoj niti sam Hrvatica, imam pravo da se u p o t p u n o s t i slozim s tobom. (Ali ne i sa nasim domacim Rudankama kojima obilujemo).

Milan USA

30.11.2013. 10:30

Lepo je rekla gdja Rudan. Ali bilo bi bolje da ovako pozitivno komentarisemo i istupe gdje Natase Kandic ili gdje Sonje Biserko. Njih i njihove izjave isto ovako podrzavaju Hrvati.

Sergey Belov

30.11.2013. 16:09

@Milan USA - Razlika je samo u tome sto Vedrana govori mnogo realnijea pritom ne radi za ikoga a pomenute " dame" rade za neke ne vladine organizacije, dakako vladine ali ne vlade zemlje, koju sa uzivanjem olajavaju, vec najverovatnije vlade, Gospodine Milane , cija skaracenica veoma potseca na prezime koje ste ovde sami sebi nadenuli.

Misa-BG

03.12.2013. 02:14

Rodjena,zivela,skolovala se u Zg-u.Brat " po mleku"(moja majka ga je pojila 1946)je meni sa 8god,razbio glavu kamenicom sa recima"Kaj si dosla sim jest nas hrvacki kruh"-a o drugim nevoljama u skoli da ne nabrajam.Tvrdim da je njima fasizam u krvi-genecki kod-naravno ne svima jer postoji Vedrana Rudan,Domagoj Margetic i slicni.

branka

06.12.2013. 20:58

@Misa-BG - Ako je njima fasizam u krvi, sta onda reci za Nemce i njihove satelite. Svi oni su nasi istorijski neprijatelji, uvek su nam dolazili glave, vekovi su u pitanju. Ne znam koliko je vremena potrebno da se to prevazidje i da li je to uopste moguce, ali 50 godina mira je ocigledno bilo malo. Cinjenica je da su kroz istoriju uvek bili neciji slugani i da im se to ne dopada, Zna Rudanka gde udara da zaboli najvise, zaista nema dlake na jeziku...

Danilo Vasic

05.04.2014. 09:13

Vedrana je sinbpl hrabrosti i postenja u iznosenju istine po onoj narodnoj ni po babu ni po stricu vec bas onako kako jeste. Pravo je cudo sto je uopste prezivela u ovom haosu i nastupu globalnog fasizma na nasim prostorima. Nek joj Gospod Bog pomogne da ustraje u svojoj pravednoj borbi protiv svetskog zla koje nas je snaslo.

možda

10.04.2014. 18:16

Ponekad se nepravde bolje uklanjaju dobročinstvima, nego što se izravnavaju upornošću uzajamne mržnje.

josip

10.04.2014. 18:20

za početak, pozdrav svima .....ja sam iz te "grozne hrvatske" kako kaže ova sredovječna iskompleksirana kreatura od žene...na ovakve riječi jednostavno želim reagirati...za početak...ako je ta gospođa već toliko ponosna što nije hrvatica i ako toliko ne voli hrvatsku, zašto se ne iseli ? jednostavno, živi na našoj grbači silne godine...e sad..o članku..kaže da su se hrvati uvijek najbolje osjećali u tuđoj guzičetini( o njenoj kulturi je očito glupo pričati)...

Saracen

24.09.2014. 15:27

@josip - Vi iselili svakog ko ima svoje/drugacije misljenje zato vas i ima tako malo, a uz to 30% stanovnistva rado zeli da se iseli i dalje bez obzira na nacionalnost govorim u ime onih sto leba nemaju da jedu. A najveci domoljubitelji oni davno iseljeni. Postigli ste da ste gladni, mrzite svakog i etnicki ste najcistija drzava bez obzira sto vam po obali albanci kolo vode, al njih nema u anagrafu. Vazno da je Hrvatska Lijepa.

ranko75

14.10.2014. 05:04

@josip - Cime se pametan stidi,time se lud ponosi. To se odnosi i na Vas i na postovanu Vedranu.Ne moze se ponositi necim sto nisi, tada se moze pronaci mnogo cega losega sto nisi, ap se cio zivot ponositi.

josip

10.04.2014. 18:24

ona očito nezna da su u svakom prijelomnom trenutku hrv. povijesti oni koji su odlučivali o našoj sudbini , nekada davno plemstvo, a zadnjih stotinjak godina političari jednostavno prodali interese naroda za svoje sitne interese..kao i prije godinu dana kada su kršeći ustav uveli hrvatsku u uniju...

josip

10.04.2014. 18:27

dalje..priča o ndh....istina je i sramota da su postojali konc logori...ali ajmo to staviti u to vrijeme...takvi logori su postojali i u puno drugih država.....ona ne spominje da je prva jugendfrei država u europi bila nedićeva srbija...

ispravke

12.04.2014. 02:07

@josip - Nije bas jugendfrei... Judenfrei... ali to nije bila posledica direktnog zalaganja Srba... vise nemoci da zastite komsije... Za razliku od situacije u NDH....

Dragan

28.04.2014. 05:18

@josip - Ipak "brijes" na nacionalizam kad si dogurao do 89-te a nisi saznao da su Srbi bili rasporedjeni prema granici Bosne da ti ne bi Turci od Zagrebackog Kaptola napravili djamiju. Sta mislis, zasto je Srpska Krajna bila direktno zastupljena u Beckom Parlamentu i otkuda toliko visokih oficira Srba u Austougarskoj vojsci.

Dragan

28.04.2014. 05:23

@josip - Za razliku od NDH Srbija je od 41 do 45 god bila pod Nemackom vojnom upravom.

vuja

23.09.2014. 10:40

@josip - Jednina nacija koja u WW2 nije imala SS dobrovoljacke jedinice je srpska.Jedine 2 nacije koje nisu imale dobrovoljacke jedinice na istocnom frontu su Srbi i Bugari.U Srbiji em nije bilo puno Jevreja em je bila pod nemackom 100% okupacijom citavo vreme,pa pitaj Nemce gde su Jevreji.Po toj tvoj logici Ausvic nije Nemacki nego Poljski brend.Bilo je konc logora i u Srbiji al ih nisu Srbi napravili,organizovali i vodili.

sasa

21.10.2014. 20:05

@josip - U Srbiji je bilo nekoliko konc logora, koji su Nemci osnovali. Srbi su ih koristili gotovo iskljucivo za tamnicenj komunista. Sto se tice jevreja, oni su nazalost gotovo istrebljeni, ali treba reci i to da su ih Nemci istrebili jer je poznato da su Srbi skrivali jevreje koliko je to bilo moguce, cak j bilo primera da su i pojedini visoki zvanicnici nediceve policije opominjali i sklanjali jevreje ispred racija. I sami nemci nisu verovali srbima jer procure informacije o racijama.

Ponosan iz Lijepe naše

13.04.2014. 17:20

89. godište sam, ne brijem na nacionalizam niti ikoga mrzim al definitivno znam tko sam i tko je moj narod! To je narod naseljen u stoljeću 7om na ove prostore, pametan narod jer je vec onda znao gdje se treba naselio i koji je najljepši dio balkanskog poluotoka pa smo zbog tuđe ljubomore prirodnih ljepota i bogatstva imali itekakve pokušaje otmice i agresije! Al hvala Bogu, jači smo, pa smo i obranili svoje! Ali smo imalo svoje kraljeve i državu dok je Srbija bila pod Turcima!

zivomir

22.09.2014. 18:39

@Ponosan iz Lijepe naše - Pa dobro,daj neki rodoslov,od kada do kada je taj i taj kralj vladao pa ko ga je nasledio pa koje teritorije je drzao pa koja vam je bila valuta sa koji ste se tadasnjim drzavama granicili.Sine slusaj da te cika nesto nauci,vi nikad niste imali niste vise od banovine,i od kako je sveta i veka uvek ste drugima bili sluge,isto ko i sad.da vam nije vatikana i svaba pocrkali bi ste.

wucic75

22.09.2014. 18:49

@Ponosan iz Lijepe naše - decko da se razumemo rodjen sam u vojvodini u sfrj,vaspitan sam da nikog nemrzim iz visenacionalne sam porodice,da napomenem otac mi je srbin i time se ponosim,prvo nepoznajes srpsku istoriju kulturu i naciju vekovima od cara Dusana i pre njega i da te neuvredim nemam nameru istrazi korene srpske istorije drzavnosti,kulture i njenih kraljeva koji sezu u daleku proslost hrvata kao nacije drzave i mnogo pre turaka ,da nepominjemo vasu hrvatsku istoriju pod drugim drzavama

wucic75

22.09.2014. 18:56

@Ponosan iz Lijepe naše - cetnici nisu bas skroz cistih ruke jel ih je deo saradjivao sa nemcima da bi unistili partizane ali sta reci o ustasama o ubicama dece celih sela u hrvatskoj srpskog naroda a ponosite se nikolom teslom a za vreme rata ste mu spalili celo selo sa crkvom gde je njegov otac bio pravoslavni svestenik,nejlepse bi bilo kad ste molili posle prvog svetskog rata srpskog kralja da se ujedinite da bi pobegli od ausrugarske eventualno italije da smo vas oladili kao sto je i predlagano srpskom kralju

wucic75

22.09.2014. 18:59

@Ponosan iz Lijepe naše - srbi nisu nikad radili to sto ste u jasenovcu sa decom i treba da vas je sramota da ustaskog svestenika koji je imao prljave ruke u ndh velicate u sveca srbi su srbi ponosan narod koji je radi bratstva zaboravljao puno stvari ali ne vise

raguseo

23.09.2014. 18:05

@Ponosan iz Lijepe naše - Budući sam iz najljepšeg Grada na svijetu i korijeni su mi starohrvatski, nemam potrebe osjećat se krivim za ustaške zločine, jer su ustaški zločinci mahom bili Srbi koji se Hrvatima nazvaše zbog katoličke vjere, i iz svojih frustracija su mrzili Srbe (narod kojem su i pripadali) do bola... A najviše ih boli kad im spomenem njihova prezimena kojih po Srbiji ima na svakom koraku, onda se zacrvene u licu i ne znaju što bi od sebe... Puna ih je Hercegovina, Slavonija, Lika, itd...

wucic75

23.09.2014. 20:05

@Ponosan iz Lijepe naše - prvo tvoj ironican komentar,nepoznavanje istorije,cinjenica itd mi je ok to sam i ocekivao od rekla kazala komentara tipa zaludjivanje samog sebe uz visoko podignutu ruku sa hitlerovim pozdravom,naravno hrvatska verzija uz omiljene pesme tompsona ....bez uvrede nisam cuo ni jednu osudu zlocina od drugog svestkog rata pa nadalje,za vreme tita se zataskalo zbog nazovi bratstva koje je ocigledno nemoguce...ostaje jedino ako imamo razuma da postujemo jedne druge a mrznja nek ide ludacimaali pamtimo

mojca

24.09.2014. 10:23

@Ponosan iz Lijepe naše - Dragi starohrvaćanine, trebali biste znati da su pravoslavni postajali katolicima na silu. Barem toliko. Da imate više širine, primjetili biste druge Gradove na ovom svijetu, spektakularnije i ljepše od Vašeg. Vidite, na kulturnoj mapi svijeta Hrvatska gotovo i da ne postoji. Mala, mikromala kultura bez originalnih dometa, koja se razvijala pod tuđim utjecajem. Baš kao što se i kultura Vašeg Grada razvijala pod tuđim utjecajem. Što bi rekli mrski Srbi: ne ložite se previše.

Bg-Ši

05.08.2015. 15:01

@Ponosan iz Lijepe naše - @raguseo Za prvi deo si delimično u pravu, ali Francetić i Pavelić definitivno nisu bili Srbi. Za drugi deo si u pravu u potpunosti. To pokrštavanje traje zadnjih 150 godina, jer nikada nije bilo dobro biti "šizmatik" u Dalmaciji, Hrvatskoj i Slavoniji. Situacija da roditelji Srbi rađaju decu Hrvate je bizarna ali opšteprisutna. Ne treba dublje zagrebati po poreklu da bi se videlo da je 30-40% sadašnjih deklarisanih hrvata sa srpskim korenima! Da smo pametniji, ne bi ni diskutovali o ovome!

JelenaM

13.04.2014. 17:20

Ona bi se mogla malo ljepše izražavati.A povijest joj nije jača strana bar ne ona prije NDH.Jer nismo mi baš super živjeli pod tuđom vlašću.NDH bi se svaki Hrvat morao sramiti(pustimo sada priče htjeli su slobodu itd)Sramiti se moramo zbog načina na koji su htjeli steći slobodu.Bilo koji oblik fašizma,a niti komunizma se ne bi trebao veličati.Što se tiče ZDS pozdrav,svako ima svoje mišljenje,jer je to povijesno,starohrvatski pozdrav. Hrvatica sam i ponosim se. A ovo je moje mišljenje. PEACE ! :)

JelenaM

13.04.2014. 17:36

Hrvatica sam i sramim se što su ustaše radili vama, Židovima itd... No, mi danas više, hvala dragom Bogu, nemam nikakvu fašističku organizaciju. Ni vi niste za vrijeme Drugog i Domovinskog rata bili sveci. I kod vas još ima četničkih organizacija... Zašto? Nama stalno stavljate pred nos naše grijehove iz prošlosti, a svoje ne vidite? Umjesto da se svi sramimo bilo kojeg oblika fašizma, komunizma... Mi veličamo i tako stvaramo nerede i ratove. Vrlo pohvalno za sve nas(Hrvate,Srbe,Bošnjake...) -.-

Миро

22.09.2014. 16:40

@JelenaM - Има мала и битна разлика између усташа и четника. Усташе су убиле најмање 700.000 људи а четнички генерал Драгољуб Дража Михаиловић одликован је највишим америчким признањем због савезништва против нацизма. Па сад, хајде гдје да ставимо знак једнакости?

Немања

22.09.2014. 18:19

@JelenaM - Нико Вам не ставља ,Миро. То је написала Ведрана Рудан,а не МИ. Ватикан је крив за све.

vuja

23.09.2014. 10:32

@JelenaM - Velika je razlika izmedju nacisticih ,rasistickih ustasa i ,u najgorem slucaju,nacionalistickih cetnika.Cinili su i cetnici zlocine ,naravno,(kao i partizani ili amerikanci kada su bombardovali Srbiju 1944 gore nego Svabe 1941) ali se ne mogu meriti po obimu sa ustasama.Cak ni Nemci nisu napravili toliko stete tokom citavog rata.Ne zaboravi da su 1941 partizani i cetnici bili saveznici,a da je citava prica o tome da se izjednace cetnici i ustase nastala zbog potreba partizana posle rata.Pozdrav!

Rade

23.09.2014. 11:06

@JelenaM - Sud broji žrtve a čovek prepoznaje nameru. 700000 niko nikada nije prebrojao. Ne devalvirajte taj zločin preterivanjem jer ga cifra ne umanjuje. Izetbegović je imao najveći američki orden za doprinos demokratiji. Interesi su bili tada i sada pa ne bi trebalo da se bavite svojom istorijom i budućnošću tako. Hvatanje za takve podatke donosi instant lake poene ali posle skupo košta. Proučite, fašizam ima svoju zaleđinu i nastaje u malograđanštini nespremnoj da popusti u use-nase-podase životu.

sasa

21.10.2014. 19:48

@JelenaM - Broj zaista nije sasvim siguran, mada je sigurno da je ogroman, jer i da je 7000 ili 70000 mnogo bi bilo. U pravu si sama brojka nije bitna, sustina je u nacinu i nameri. Cetnici nisu imali logore, nisu imali specijalne autobuse i kamione, nisu imali ni maljeve za hrvate, prosto namera cetnika( mada za osudu svakako) je bila osveta u krvi, a namera ustasa je bila istrebiti srbe u potpunosti. Ko tu ne vidi i ne shvata razliku, ili je zlonameran ili ima psiholoskih problema.

Kole

13.01.2015. 19:09

@JelenaM - čak je i Hitler bio ljut na Antu Pavelića i zahtevao da malo stiša strasti, tj. da manje kolje Srbe, Rome i Jevreje, jer kako kaže, toliko si pretero da ćeš mi pokvariti planove

Radovan IX

12.04.2015. 17:09

@JelenaM - Svako ko je ubijao neistomišljenike, ljude druge vere,boje kože i bez normalnog Suda(presude i prava na odbranu i žalbu) nije normalan. NATO ,(Engleska + Amerika) su gori od Nacistične Nemačke !!!

josip ns

23.09.2014. 18:52

malo istorije nikom ne bi shkodilo. ALI SHVATITE da istoriju pishu pobednici i da nije bash sve tachno....... kao shto su prepravljali bibliju tako prepravljaju i istoriju kako kome dune......... zato manje nacionalizma, shovinizma i fashizma jer bojim se nikome nije dobro donelo osim onima koji hushkaju glup narod na zlochine protiv svoje volje........... piitanje za sve vas sa ove i one strane drine, dunava i save: da li vam je sada bolje i lepshe ili ljepshe kako god preferirate.....?

PETAR

14.08.2015. 17:17

Živojin Mišić o Hrvatima .( citat ) ." То нису људи на чију се реч може ослонити. То је најодвратнија фукара на свету, која се не може зајазити ничим што би јој се понудило”.