Ovo je najmoćnija žena u svetu biznisa!
08. 02. 2014. u 11:03
Nova izvršna direktorka Dženeral motorsa (GM), Meri Bara, našla se na vrhu liste najmoćnijih žena u globalnom biznisu
Bara, veteranka u GM-u, postala je izvršni direktor tog najvećeg američkog proizvođača automobila sredinom januara, postavši istovremeno i prva žena na čelu neke autokompanije, kojima tradicionalno dominiraju muškarci, prenosi agencija AP.
- Bara nije tip šefa koji bi pomislio da će se naći na našoj listi, posebno na njenom vrhu, ali ona je to zaslužila zbog svog malog ega i hrabrosti da menja stvari – navodi magazin. Kao direktor GM, Bara (52) upravlja kompanijom sa više od 212.000 zaposlenih u 396 postrojenja na šest kontinenata.
Na listi 50 najuticajnih žena u biznisu mahom se nalaze direktorke koje upravljaju međunarodnim firmama. Amerikanke zauzimaju osam od prvih deset pozicija na listi. Na drugom mestu nalazi se Džini Rometi (56), predsednica i izvršna direktorka tehnološkog giganta IBM, a sledi je Indra Nuji (58), direktorka “Pepsija”.
Na petom mestu je Elen Kulman (58) iz DuPonta, na šestom Ajrin Rozenfeld (60) iz Mondelez internešnel, na sedmom Merilin Hjuson (60) iz “Lokhid Martina”, na osmom Meg Vitman (57) iz “Hjulit-Pakarda”, a na devetom Partiša Verc (60) iz “Arčer Dejnijels Midland”.
Predsednica brazilskog naftnog giganta Petrobras, Marija das Grasas Silva Foster (60) četvrta je na listi, a predsednica australijske banke Vestpak Gejl Keli (57) deseta.
Jedanaesto mesto zauzima Šeril Sendberg (44), finansijska direktorka društvene mreže Fejsbuk, a dvanaesto Fibi Novaković iz aeronautičke kompanije Dženeral dajnemiks.
Na sledeća tri mesta su Safra Kec iz firme Orakl, Marisa Mejer (38), predsednica internet kompanije Jahu i Alison Kuper, izvršna direktoka britanske kompanije Imperijal tobako, koja je ujedno prva Evropljanka na listi.
ivan
08.02.2014. 11:58
Kako moze neko je na celu jedne proaple firme koja vec vise od jedne decenije nazaduje bude najmocinja zena na svetu. Drugo i da jeste, mogu da dovedu na celo koga hoce ali izvuci se nikad nece americka auto industrija.
@ivan - Tako je. U SADu moraju jos mnogo da rade da bi imali standard kao Kinezi i Rusi.
@ivan - Nije stvar standardu vec dugo, americka auto industrija je u losem stanju pogotovo gm. Sada je cak i kineska ispred nje a da ne govorimo o nemackoj, francuskoj, japanskoj, koreanskoj, italijanskoj (ako gm ne potopi i nju) . Tako da mogu oni da biraju pa svom nahodjenju u svojim ekonomskim magazinima shatro najbolje menagere na svetu ali realnost nesto drugo.
@ivan - dodaj grcku i spansku,,,nemaju sta da jedu,jadni ameri ce doci da mole za koru hljeba u francusku i italiju,,,,e moj ivane ko li tebe dade tastaturu u ruke...dok se Americi smrkne ti ces biti u vjecna lovista ,,,ili ce mozda zastava da kupi gm,,gmc,,ili mozda boing,sta znas po tebi izgleda bice ubrzo.Hehe,paprati i budala uvjek je bilo,,sta da radis...
@ivan - kako ograniceno shvatanje. Vezujete auto industriju za drzave umesto za kompanije. Te kineske, koreanske, poljske, ukrajinske auto industrije su upravo vlasnistvo GM-a . Mozda i vi vozite njihov auto da ni ne znate. Poljski Ghevrolet, Ukrajinski Chevrolet, KIA i puno toga jos. u Americkom su vlasnistvu.
Komentari (12)