RS: Sumnjivi računi za struju
16. 02. 2017. u 14:50
Građani se žale da za decembar i januar električnu energiju moraju papreno da plate. "Elektrokrajina": Reč je o većoj potrošnji, samo retko o pogrešnom obračunu
RAČUNI za struju koje su građani Srpske dobili za decembar i januar, mnogima su sumnjivi. Građani se žale da je nekima stiglo da plate čak duplo više nego za isti period prošle godine! Iako je zimi, po pravilu, potrošnja nešto veća, tvrde da stvarni "ceh" za struju ne bi trebalo da bude ni izbliza toliki. U "Elektrokrajini" Banjaluka za "Novosti" kažu da građani jesu dobijali nešto veće račune upravo zato što su više trošili, a da je samo u retkim slučajevima moguće reč o nepreciznom obračunu.
Kako to obično biva, potošači su se požalili medijima pre nego onima koji su napravili problem. Tako je osim građana koji su se jadali našoj redakciji i fejsbuk-stranica magazina "Računica" RTRS bila "zatrpana" pritužbama potrošača. Administratori te grupe su pozvali građane da im pošalju dokaze i fotografije i obelodanili problem.
- Više se ne radi o pojedinačnim slučajevima, već o četiri od pet građana. Potrošači nam šalju primere i mole za pomoć. Veruju da je u pitanju neka opstrukcija, ali to ne mogu da dokažu. Imali smo i primer da je jedna Banjalučanka za decembar imala 80 KM, a u januaru čak 300 maraka. Dakle, radi se o abnormalnim odstupanjima - kaže Mladen Vujinović, novinar magazina "Računica".
S druge strane, nadležni kažu da nema ni govora da je reč o masovnoj pojavi. U "Elektrokrajini" Banjaluka našem listu su objasnili da je moguće da se radi samo o retkim slučajevima nepreciznog obračuna potrošnje.
- To najčešće nastaje kada naši radnici, zbog odsustva kupca iz domaćinstva, ne mogu da pristupe mernom mestu i očitaju stanje na brojilu. Onda se pristupa izračunu potrošnje za dati mesec na bazi analize potrošnje kupca iz prethodnog perioda koja, logično, ne može biti identična ostvarenoj potrošnji. Tim kupcima se stvarna potrošnja registruje pri prvom narednom mesečnom obračunu utrošene električne energije, tako da ni u kom slučaju ne mogu biti oštećeni. Postoji mogućnost i kvara na brojilu kao i pogrešnog upisa potrošnje od strane našeg radnika, ali su to retki slučajevi - rekao je za "Novosti" portparol "Elektrokrajine" Predrag Klincov.
On napominje i to da "Elektrokrajina" u zimskom periodu uobičajeno beleži veću isporuku struje u odnosu na jesenje mesece.
- Obračunata potrošnja domaćinstvima u decembru i januaru je bila očekivano veća u odnosu na prethodne mesece zbog nižih temperatura, posebno tokom januara, koje su dovele do povećane potrošnje električne energije za dogrevanje stanova. Dakle, kupci su generalno dobijali veće decembarske i januarske račune zbog veće potrošnje električne energije. Januarski računi su, takođe, generalno nešto veći od decembarskih zbog korekcije visine naknade za obnovljive izvore energije koju je utvrdila Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske, ali to nisu značajna povećanja u ukupnoj mesečnoj potrošnji, već od desetak feninga do najviše dve do tri KM u zavisnosti od potrošnje domaćinstva. Naime, naknada za obnovljive izvore energije od 1. 1. 2017. iznosi 0,0044 KM/kWh utrošene električne energije, umesto dotadašnjih 0,0025 KM/kWh - pojasnio je Klincov.
BROJ ZA ŽALBE
KUPCI koji sumnjaju da im je pogrešno očitana potrošnja slučaj mogu prijaviti uslužnom centru matične elektrodistribucije ili pozivom na 051/247-100. Svim kupcima kod kojih se utvrdi osnovanost reklamacije na nepravilno očitanu potrošnju biće urađena korekcija računa o čemu će biti obavešteni pisanim putem.
Шатор
16.02.2017. 18:48
Шта је нормално, а шта је абнормално? Постоји старо стање, постоји ново, (ново - старо) * цијена KWh + накнаде . Ако нешто не штима, провјери се бројило. У супротном је грешка до њих у очитању или се стварно толико потрошило. Ствар је у томе да свако мора да води редовно рачуна о својој потрошњи, просјечна потрошња може послужити само као орјентир ако нешто није у реду.
Komentari (1)