Đaci prave parfeme, drugačije za svakoga

B. BORISAVLjEVIĆ

27. 04. 2018. u 08:15

Kompanija učenika farmaceutsko-fizioterapeutske škole pobednik regionalnog takmičenja u preduzetništvu. Miris se kreira za svaku osobu posebno. Sami osmislili biznis plan i pakovanje

Ђаци праве парфеме, другачије за свакога

Učenici sa svojim proizvodima Foto I. Marinković

ZNATE za onaj osećaj kada vas miris u sekundi podseti na neku osobu, na događaj? U momentu vas vrati u sigurnost detinjstva, u zagrljaj izgubljene osobe, u epicentar nekog doživljaja... Kažu da nije ni čudo što je tako jer je centar za čulo mirisa odmah pored centara u mozgu koji su odgovorni za emocije i memoriju.

Ovako, učenici Farmaceutsko-fizioterapeutske škole okupljeni u Kompaniji "Sense", predstavljaju svoj proizvod "parfem u čvrstom stanju", sa kojim su pobedili na regionalnom takmičenju učeničkih kompanija. Ideja da naprave parfem koji će se razlikovati od ostalih, nastala je u januaru, sasvim spontano, iz druženja budućih farmaceutskih i fizioterapeutskih tehničara. Sve su osmislili i samo obavestili profesorke stručnih predmeta Biljanu Vasić i Ivanu Pašić, koje su im postale mentorke.

Pročitajte još: Đaci mogu da imaju i firmu

- Hteli smo da spojimo smerove, znanje i napravimo nešto što će moći da se koristi i u aroma terapiji - priča Teodora Vasić, direktorka Kompanije "Sense". - Parfem se kreira za svaku osobu posebno, posle popunjavanja upitnika. Na osnovu njenih odgovora u anketi koju popunjava pravimo lični mirisni profil. Postoji skala sa bodovima, koja određuje postojanost i jačinu mirisa kod svakoga.

Parfemi koje su osmislili đaci nemaju aditiva, alkohola, niti fiksatore... Napravljeni su od prirodnih sastojaka.

- Svaki parfem mora da ima tri sloja, pa tako i naš - objašnjava Branislav Beković, direktor finansija. - Donju notu čine smolasta teško isparljiva ulja kedar, sandal, pačuli, srednji sloj je srž parfema i nosač mirisa, sadrži cvetna etarska ulja ruža, geranijuma, lavande, ružinog drveta. Gornji sloj daje završnu notu i to su etarska ulja osvežavajućeg prozračnog mirisa u koja spadaju citrusi - limun, bergamot, mandarina, narandža.

Đaci ističu da njihovi parfemi imaju i terapijski efekat. Kada se utrljaju u kožu pojačava se lekovito dejstvo masaža, mogu da se udišu i koriste za inhalaciju, čime utiču na psihu i raspoloženje i tako poboljšavaju rad unutrašnjih organa.

Parfemi su u ukrasnim pakovanjima od 30 i 60 mililitara, a mali privrednici su osmislili i kutijice sa ogledalom u koje su stavile svoju "lepezu mirisa".

BEOGRAD DOMAĆIN NACIONALNO takmičenje učeničkih kompanija, na kojem će svoje proizvode prikazati pobednici regionalnih nadmetanja, biće održano u maju. Najbolji će predstavljati Srbiju na Evropskom takmičenju učeničkih kompanija, čiji će domaćin u julu biti Beograd.

- Mi smo bile tu samo da ih usmerimo - ističu profesorke Biljana Vasić i Ivana Pašić. - Na ideju su došli spontano, družeći se, a zatim kao pravi privrednici i menadžeri uradili sve što je potrebno da bi osnovali kompaniju i napravili proizvod. Inače, parfemi u čvrstom stanju od prirodnih sastojaka su svetski trend. Iako su treća i četvrta godina srednje škole, oni su spremni da po završetku škole postanu mali privrednici. Inače, "učenička kompanija" je jedan od najpoznatijih programa, koji pruža osnovno ekonomsko obrazovanje za učenike srednjih škola i postoji širom sveta.


MIRIS ZA ŽIRI

UČENICI nisu znali koja će im pitanja postavljati žiri u vezi sa njihovom kompanijom i biznis planom koji su pripremili. Pošto je, zbog prirode proizvoda, bilo nemoguće napraviti ga na samom takmičenju, mladi preduzetnici su na osnovu odgovora koje su dali članovi žirija, napravili samo "formulu" koja im mirisna kombinacija odgovara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije