Novi asfalt na 1.100 kilometara

Zlatica RADOVIĆ

18. 02. 2016. u 18:05

Projekat obnove puteva, koji finansiraju tri strane banke i Vlada. Radovi počeli na devet deonica, na proleće - još na dve

Нови асфалт на 1.100 километара

DO kraja godine biće potpuno obnovljena 184 kilometra puteva u Srbiji, a započeće revitalizacija još oko 50 kilometara. To je deo projekta popravke 1.100 kilometara saobraćajnica, koji se finansira sredstvima Svetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj, Evropske investicione banke i iz budžeta Vlade Srbije. Radovi su već počeli na devet deonica, a na proleće će se putari preseliti na još dve.

Tokom 2016. godine planirano je održavanje i otklanjanje oštećenja na putu Lazarevac - Aranđelovac 1, u dužini od 17,6 kilometara. Put od Loznice do Valjeva, u delu od Zavlake 2 do Pričevića rekonstruisaće "Putevi Užice", dok je na deonici od Krsta do Zavlake 2 angažovan "Ratko Mitrović - niskogradnja". U toku je i rekonstrukcija puta Beograd - Šabac - Mali Zvornik na deonici od Banje Koviljače do Malog Zvornika, gde rupe popravljaju "Putevi Užice".

- Saobraćajnicu od Malog Zvornika do Gračanice rekonstruisaće "Ratko Mitrović - niskogradnja" - kažu u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture. - Zaključena su i četiri ugovora iz sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj. Na spisku za popravke je deonica puta Raška - Jarinje, odnosno granica sa APKM, a na ovom poslu je angažovan "Novi Pazar - put". Biće rekonstruisan i put Topola 1 - Bućin Grob, kao i Preljina - Kraljevo, u delu od Mrčajevaca do Kraljeva. U planu su i radovi na trasi od Rogačice do Bajine Bašte, odnosno Perućca.

U Ministarstvu napominju da će na proleće početi radovi na još dve deonice. Biće popravljen put Užice - Kratovska Stena u dužini od 37 kilometra i 24 kilometra puta od Kaća do Zrenjanina.

IZMENA U MINISTARSTVU građevine kažu da izvođači imaju obavezu i projektovanja i izvođenja radova, pa da na terenu ima određenih zastoja, ali da se problemi otklanjaju u hodu. - U 2015. je trebalo da bude obnovljeno 125 kilometara, ali taj plan nije ostvaren, jer je došlo do izmena prioriteta deonica posle poplava - navode u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Projekat obnove 1.100 kilometara puteva vredan je 400 miliona evra i trajaće tri godine. Finansiraju ga Svetska banka sa 100 miliona dolara, Evropska banka za obnovu i razvoj i Evropska investiciona banka sa po 100 miliona evra, a dok će ostatak novca obezbediti država.

U "Putevima Srbije" kažu da će radovi biti u jeku u periodu od jula do septembra.

- Procedure Međunarodnih finansijskih institucija su kompleksne, a imamo tri izvora finansiranja - Svetsku banku, EIB, EBRD i tri različite procedure nabavki - objašnjavaju u "Putevima". - I zbog vremenskih uslova, očekujemo da će plan biti ispunjen u periodu od jula do septembra 2016. godine.


NA OBILAZNICU HOĆE SEDAM IZVOĐAČA

NA međunarodni tender "Koridora Srbije" za izgradnju obilaznice oko Dimitrovgrada prijavilo se sedam ponuđača. U ovom preduzeću kažu da će se u narednih sedam do deset dana znati ko je dao najpovoljniju ponudu. Radovi na istočnom kraku Koridora 10, na obilaznici oko Dimitrovgrada nedaleko od granice sa Bugarskom, prekinuti su u oktobru prošle godine zbog raskida ugovora sa bugarskom kompanijom "Trace Group Hold". Nadležni tvrde da, uprkos raskidu ugovora, rok završetka celokupnog Koridora 10 neće biti doveden u pitanje i da će svi radovi biti završeni do marta 2017. godine. Na ovoj deonici ranije je bila angažovana austrijska kompanija "Alpine Bau Gmbh", koja je završila u stečaju, pa je bugarska firma trebalo da nastavi taj posao. Sada je pitanje da li će sa trećim izvođačem država imati više sreće.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

petar

18.02.2016. 19:24

@Al su navalili - jasta. vidis naslov a nekako sam znao da kada procitam tekst da nema od toga nista po obicaju. ili ce biti za jedno30 godina

Loznicanin

19.02.2016. 13:55

@Al su navalili - Za tvoju informaciju put od Loznice prema valjevu se uveliko radi.Tako da to nisu predizborne fore.

nenad

18.02.2016. 20:44

A istok ove zemlje? Ili mi vise nismo u Srbiji? Putevi su najgori na istoku i uporno se ovde ni dinar ne ulaze !

паметније

19.02.2016. 01:35

А пут до Луковске бање, до Ђавоље вароши, од Кнежевца до Калне и Старе планине ... Оно што је важно због туриста и што доноси зараду.

goxi

19.02.2016. 11:48

a istok sluzi da preko stoji tabela? mi ne postojimo vise ni pred izbore za lazna obecanja....

nišlija

19.02.2016. 12:28

Na karti ne vidim da će se nešto raditi u istočnoj i jugoistošnoj Srbiji ,osim autoputeva. A regionalni putevi su u katasrofalnom stanju . Ostaje nam da i dalje lomimo točkove pa i glave po džombama i rupama .

Ljubo

19.02.2016. 19:32

@nišlija - Nikog od pamti veka nie iterisirala istocna Srbija odnosno Timocka krajna, jedino Beograd inreresuje se dali su u Timockoj krajni medju prvima za naplatu poreza. Bitno je njima samo da uzimaju sto vise iz Timocke krajne a da nista ne daju. Nazalost sramota je alo to ti je.

Ana

19.02.2016. 15:07

Da li grešim ili ovo asfaltiranje ide pred izbore? Trebali bi bar jednom godišnje da imamo parlamentarne izbore onda bi smo imali sve puteve asfaltirane jel da?

predrag

21.02.2016. 17:29

Bilo bi dobro kad bi neko od nadleznih doneo odluku da obnovi deonicu od Cortanovaca do Vrdnika kroz nacionalni park Fruska Gora koji je bruka i sramota ove drzave,jer ako je nesto nacionalno onda treba i da se odrzava, p.s nije bitno da li je odgovorna republika ili pokrajina, vec da se sredi jer kad placamo odrzavanje i prolaz kroz nacionalni park bar da se ne stidimo..