Korak ispred Evrope
12. 11. 2006. u 19:54
Dragan Tomić, predsednik Kompanije "Simpo": Uz povratak na pojedina bivša tržišta, povećan i broj partnera u zemlji. Po proizvodnji dekorativnih materijala smo jedinstveni u Evropi
Najbolje rezultata tokom ove godine postigla je Fabrika dušeka u Bujanovcu sa rastom od 11 odsto, Fabrika nameštaja za 4,5, a porast proizvodnje beleži i Fabrika dekorativnih štofova, jedinstvena u Evropi, koja izvozi više od 75 odsto svog asortimana. Dve trećine proizvodnje u ovoj godini plasirano je na bivša "Ju" tržišta i tek sada je postignuto korišćenje punih kapaciteta. "Simpo" se sa štofovima vratio čak i na probirljivo tržište bivšeg Sovjetskog Saveza, na koje je nekada godišnje izvozio robe u vrednosti od 50 miliona dolara.
INVESTICIJE
* GDE ste u odnosu na period od pre nekoliko godina?
- "Simpo" zaista puno ulaže u kreativnost programa proizvodnje, što se moglo videti i na "Kućnoj izložbi", koja je ove godine u znaku neo baroka, označila početak sajma nameštaja. Ta kreativnost, uz pomoć francuskih i italijanskih dizajnera, u ovoj godini napravila je iskorak. Budući da je ovo svetski pravac u dizajnu nameštaja Evropa će predstaviti takve modele u Kelnu i Parizu u januaru, ili u aprilu u Italiji, upravo tamo gde se "rodila" prva fotelja, krajem 16. veka, gde je barok doživeo upravo svoj procvat. Krećemo se u pravom smeru. Jer, ove godine upravo smo najviše robe plasirali na probirljiva strana tržišta.
* Investirali ste u nove kapacitete i razvojne programe. Da li je sve zaživelo prema očekivanjima?
- Završeni su krupni investicioni projekti. Od strateškog značaja za industriju nameštaja je početak rada Fabrike puhina u Bujanovcu, najsavremenije na Balkanu, u koju je uloženo pet miliona evra. Trenutno je u probnoj proizvodnji, a u decembru se očekuje i zvanično puštanje u rad. Ova visokokvalitetna sirovina obezbediće kompaniji mnogo veće šanse za izvoz nameštaja, jer su ispoštovane najrigoroznije ekološke i zdravstvene norme u skladu sa svetskim standardima.
* Kompanija ima veliku disperziju delatnosti, u kom pravcu će to ubuduće ići?
- Naša želja je da budemo regionalna "Ikea", i obratili smo se ekonomskom delu Vlade da razmotri tu mogućnost, kao što to rade udruženi država i jaki proizvođači nameštaja, ponudili smo projekat da se u ovom regionu grade veliki tržni centri i da to radi "Simpo". Kupili smo prostor kod "Ikarbusa" od oko 70.000 kvadrata za izgradnju prvog savremenog tržnog centra. Nismo dobili podršku domaće banke. Našli smo strateškog partnera u inostranstvu, aranžman je pri kraju. Samo za nameštaj u ovom centru izdvojiće se prostor od 15.000 kvadrata.
POHVALE
* OVE godine ste se preorijentisali na ekskluzivni nameštaj. Koliko je to pospešilo rezultate i u koje zemlje će se najviše izvoziti?
- Novi modeli nameštaja delo su našeg kreativnog centra i stranih dizajnera, pa će se najpre naći na francuskom i italijanskom tržištu. Predstavnik druge po veličini trgovinske kuće na svetu, posle "Ikee", francuske "Konforame" trenutno je u "Simpu" i veoma se pozitivno izjasnio o dizajnu i kvalitetu izloženog nameštaja i za sada je izabrao četiri modela. A, količine koje interesuju ovog vodećeg trgovca su vrlo zanimljive, čak i za najveće svetske proizvođače.
* Koliko je "Simpov" nameštaj u uslovima agresivne konkurencije sada tražen?
- U našem rangu ne očekujemo da će se skorije pojaviti konkurencija, ni po dizajnu, ni kvalitetu, ni po funkcionalnosti. Nama su jedino bili konkurenti Italijani, koji se polako povlače, jer smo mi veliki izvoznici upravo na italijanskom tržištu. To znači da smo na njihovom nivou.
* Šta je sa tradicionalno velikim tržištima "Simpa" kao što su SAD?
- Vratili smo se na kanadsko tržište, pre svega, sa dečjim nameštajem - krevetima. Na američkom tržištu još uvek nije rešeno kompletno pitanje plasmana srpske robe. Poslali smo jednu seriju proizvoda koji su ranije išli dobro - komadni nameštaj. Teško je sada prognozirati kada će opet tamo "punim jedrima" da se vratimo. Jedno je sigurno: i danas nekoliko miliona Amerikanaca ima neke komade "Simpovog" nameštaja.
* Kako teče saradnja sa "Ikeom" i kakvi su planovi za sledeću godinu?
- Sa "Ikeom" je bilo prekida saradnje zbog embarga, ali smo potom ogromne količine dušeka izvozili. Međutim, transportni troškovi za lokacije njihovih prodajnih mesta su sada glavna smetnja. "Prikočili" smo trenutno saradnju s njima zbog tih troškova, i na pragu smo da napravimo jedan skladišni centar, u Sloveniji ili Hrvatskoj, da bismo mogli da koristimo železnički transport, daleko jeftiniji i da tako snabdevamo "Ikeine" trgovine u Italiji i Austriji. Zainteresovani su za dugoročnu saradnju i izgradnju nove fabrike dečjih krevetića, u kojoj bi snosili troškove opreme, kako bismo mogli da isporučujemo 150.000 komada krevetića godišnje.
SAČUVAĆE RADNA MESTA
* DOKLE se stiglo sa privatizacijom kompanije?
- Kao kompanija originalni smo i u pogledu same privatizacije. Opredelili smo se da naša privatizacija bude uslovljena očuvanjem radnih mesta. Do sada smo prodali "Rosu" kompaniji "Koka-kola" i nije otpušten ni jedan radnik, otvorena je čak i druga proizvodna linija. U Bujanovcu smo privatizovali Fabriku kožnih garnitura, 60 odsto ranijem partneru, a 40 odsto "Simpu". U Vranjskoj banji prodali smo takođe Fabriku kožnih garnitura italijanskom partneru, i sa pređašnjih 60, sada je upošljeno 300 radnika. Na prodaji trenutno su dve fabrike. A, uslov za budućeg gazdu je da narednih pet godina ne otpušta zaposlene.
PRALINE
U MAJU mesecu puštena je u rad Fabrika čokoladnih proizvoda u okviru "Simpove" konditorske industrije "Kondiva" u koju je investirano tri miliona evra. Prvi proizvod "smajlis" praline od uvozne najkvalitetnije belgijske mlečne čokolade, koje koriste "Nestle" i "Milka", sa kremovima od lešnika i mleka već su osvojile tržište. Do kraja godine biće lansirano nekoliko novih proizvoda, napravljenih po originalnoj italijanskoj recepturi.
Predrag D.Kostic´
12.11.2006. 23:21
Nema ljudi iz te fabrike odu malo do Italije i Francuske, da bi se uverili da nisu mozda stvarno " jedinstveni ". P.D.Kostic
Komentari (1)