Nastavnici, prikočite sa zadacima! Posle dve nedelje onlajn nastave roditelji i deca žale se na preopterećenost
04. 04. 2020. u 12:00
U želji da se izbegnu rupe u znanju, zasipaju đake nepotrebnim obavezama

Foto N. Skenderija
Ovo je na svojoj fejsbuk-stranici nedavno napisao rukovodilac Školske uprave u Kragujevcu Goran Joksimović, ali sa njim bi se verovatno složila i većina nastavnika, dece i roditelja.
Dve nedelje nakon uvođenja onlajn nastave na kanalima RTS, roditelji, ali i pojedini nastavnici, slažu se u tome da su deca preopterećena i da će ovakav ritam teško moći da prate do kraja školske godine.
- Unapređena je funkcionalnost unosa podataka u sekciju "aktivnosti" u sistemu "esDnevnik", kako bi se pružila podrška nastavnicima i stručnim saradnicima u vođenju evidencije o radu i izveštavanju roditelja tokom nastave na daljinu. Time će biti bolje praćen napredak učenika - navode u Ministarstvu prosvete.
- Dete najpre sluša nastavu na RTS. Na početku, bila su samo dva predmeta, srpski i matematika, a kasnije su uključeni i drugi, pa se gledanje časova otegne do popodne. Deca su dužna da beleže, a posle, preko platformi, dobijaju lekcije i domaće zadatke. Često dobijamo domaći rad iz svih predmeta, tako da je dete sve do uveče zatrpano školskim obavezama, a sa njim i roditelji - kaže majka jednog osnovca.
Opterećeni su i nastavnici, ali obukama i savladavanjem novih načina za komunikaciju sa učenicima, ali i brigom da se sve postigne.
- Upravo je ta briga dovela do toga da deca budu zatrpana obavezama. Nastavnici imaju odgovornost za učenje i napredak đaka, i ta bojazan da će deca biti uskraćena tera ih da rade više nego što bi trebalo - kaže, za "Novosti", Milka Karaklajić, psiholog u OŠ "Milinko Kušić" u Ivanjici.
I ona savetuje nastavnicima da "prikoče" i da se izbore sa panikom koju izaziva potreba da se sve postigne. Naša sagovornica ističe da kod nastavnika naročitu brigu izaziva gradivo za đake osmog razreda jer ih čeka mala matura.
- Ministarstvo će imati u vidu ovu situaciju prilikom donošenja odluke o maloj maturi, deca neće biti oštećena - poručuje naša sagovornica. - Treba sve umeriti i izbegavati prevelika opterećenja dece.
Školski psiholog Branka Tišma takođe navodi da je ovo tek početak jednog novog sistema.
- Dobro je da deca imaju svakodnevne obaveze, da zadrže kontinuitet u radu, ali ne treba da budu opterećena - kaže Tišma. - Treba im davati osnovne sadržaje, a sve što je više od toga mora da bude zanimljivo i da ih motiviše da rade.
KLjUČ SU RADNE NAVIKE
I POJEDINI direktori već su preporučili nastavnicima da ne opterećuju decu. Među njima je i Jole Bulatović, direktor OŠ "Drinka Pavlović" iz Beograda, koji kaže:
- Pažnja se mora obratiti na osmake, jer ih čeka mala matura, a za ostale samo minimum. Važni su srpski i matematika, a ostalo će se stići. Ne mogu ni deca ni roditelji po ceo dan da se bave školom, a i Ministarstvo to ne traži. Ideja je da deca zadrže radne navike i ovladaju osnovnim znanjem.