Polovni automobili iz Evrope sve skuplji u Srbiji

P. Živković

10. 01. 2014. u 21:30

Korišćeni automobili iz Evrope, sve skuplji na srpskim auto-placevima. PDV prema vrednostima vozila iz kataloga Auto-moto saveza Srbije

CARINA na sve vrste automobila uvezene iz Evropske unije nema od Nove godine, ali korišćena vozila ne mogu da zaobiđu poskupljenje. Dileri polovnih vozila i špediteri za to okrivljuju Upravu carina jer umesto stranih kataloga, na osnovu kojih se vrši procena vrednosti vozila, sada primenjuje vrednosti iz kataloga Auto-moto saveza Srbije!

Dejan Marjanović, iz špedicije "Tufna", objašnjava da je katalog AMSS namenjen domaćem tržištu, odnosno da se primenjuje kod prenosa prava vlasništva, a da se oni bave uvozom vozila sa inostranih tržišta, pa bi stoga osnova trebalo da bude ona cena koja je stvarno plaćena u inostranstvu.

Prilikom uvoza vozila sada se plaća samo porez na dodatu vrednosti (PDV), a za njegov obračun se kao osnovica uzima katalog AMSS, koji je po mišljenju trgovaca polovnim vozilima - nerealan.

- Na našem tržištu cena "fijeste dizel" iz 2010. je više od 6.500 evra po njihovom katalogu, a ja tu istu "fijestu", sa još boljim paketom opreme, platim u Italiji od tri do tri i po hiljade evra, pri čemu dobijem i popust na količinu - objašnjava jedan uvoznik iz Šapca. - I umesto da platim (porez 20 odsto) maksimalno 700, treba da izbrojim 1.300 evra. Za toliko će i na placu biti skuplji polovnjaci.

POREZ NA POREZ Svaki put kada polovno vozilo promeni vlasnika, plaća se porez na prenos apsolutnih prava, ili kako je to kod nas odomaćeno "porez na prenos vlasništva polovnog automobila". Izuzetak je samo kada je prodavac pravno lice i PDV obveznik. Ta poreska stopa iznosi 2,5 odsto i plaća se po vrednostima iz kataloga AMSS. Tako ćete za "fijestu dizel" iz 2010. godine, vrednu oko 5.000 evra platiti "prenos vlasništva" između 11.906,75 i 18,379,46 dinara!

U Upravi carina potvrđuju da od prvog dana 2014. kao reper za proveru vrednosti uvezenih automobila koriste katalog Auto-moto saveza Srbije kako bi bile sprečene obmane, ističući da je netačno da su vrednosti u tom katalogu nepovoljne po kupce.

U saopštenju Uprave carina se navodi da će faktura, odnosno prijavljena vrednost i dalje biti osnovni izvor informacija o vrednosti vozila i da će korišćenjem kataloga kao repera za proveru vrednosti biti onemogućene obmane.

- Jasno je da će se priznavati profaktura na kojoj je cena približno ista kataloškoj, ali neće ona po kojoj je vozilo koje košta desetak hiljada evra, plaćeno 2.000 evra, a bilo je i takvih slučajeva - objašnjava za "Novosti" jedan od carinika.

Uprava carina napominje da je prema analizi rada službe ustanovila da se praksa prilikom carinjenja vozila razlikuje od carinarnice do carinarnice u zavisnosti od izvora informacija koji se koristi kao reper za proveru vrednosti vozila. Da bi uslovi za carinjenje bili jednaki za sve, Uprava je donela odluku da se ubuduće koriste isključivo podaci iz raspoloživog domaćeg kataloga, a to je katalog AMSS.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (26)

SasaV

11.01.2014. 01:47

@dragan - Ta sirotinja o kojoj ti pises je vec udarena jer je do sada kupovala vozila sa fals papirologijom,uglavnom fakture su glasile na GG firme a sto je jos tragicnije ta auta su kante sa preko 300.000 km,iskreno mi zao sapcana posto nece biti vise jeftinog italijanskog kataloga ali ni katalog AMSS nemoze biti relevantan jer sadrzi u ceni PDV.Sta bi bilo relevantno a da vozila iz italije i nemacke budu carinjena po istom kriterijumu da bi se izbeglo falsiranje dokumentacije tesko je reci.

Sabac

15.01.2014. 21:39

@dragan - Ne brini druze nacice se i reseno vremenom i za to..Sacekaj malo da se smiri situacija pa cete opet svi trcati u Sabac da carinite al ce te dobiti.......Pozdrav iz Sapca!

Sabac-2

16.01.2014. 00:00

@dragan - Vecina Vas se ocigledno ne razume, a pise gluposti. Da, Fiesta 2010 je 3000e, ali preko i jos na to ide carina i pdv, pa racunajte! Drugo, vecina ljudi u Srbiji nije u mogucnosti da kupi polovan auto star godinu-dve, ko ste vi da sudite sta ko moze da kupi i za koliko, ko da ne bi svi voleli da kupuju nova kola u salonima! Ljudi jedva skupe da kupe auto malo mladji u ovoj Srbiji! Bitno je da se doticni razume u sve, a sto ne zna pravopis, nema veze...

ACA BG

10.01.2014. 22:24

Ako, i treba! Pa bolje je da negde propadnu dobra polovna kola, nego da ih mi vozimo! Dobri su nama i krševi 15-ak godina stari! Šta će nam bolje? Samo se sad nadam da niko ništa i neće kupiti, pa se budžet neće na silu puniti! Umesto da pojeftine harač, i podstaknu veći uvoz i veću prodaju, oni nas teraju da ne kupujemo ništa i ne plaćamo nikakav porez i ne registrujemo vozila i ne sipamo gorivo od kog ista ta naša država uzima preko 60% od cene na akcize... Ma za sve su u pravu!

zex

10.01.2014. 22:39

Ovo nije logicno jer sam katalog amss se odnosi na domaca vozila na koja je vec placen PDV. Ja kad uvozim auto iz nemacke dobijam fakturu bez PDV. Resenje je smanjiti cene iz kataloga za 20% mada ni to nije resenje recimo ja mogu kupiti novu Lanciu Deltu diesel 2009g u europi za 5000eur, a u amss katalogu njena vrednost je 10000eur. Ovi su gori od Kostunice.

Boki

11.01.2014. 00:41

Ford Fiesta dizel 2010. godište može se dobiti za tri hiljade eura samo ako je dobrano prešao 200 hiljada kilometara.

vesna

11.01.2014. 04:03

Ljudi razočarana sam ovom vešću. Dakle, ali definitivno ovde nema života. Ovo sve traje li traje, ovaj život ovde je postao nemoguća misija. Svim dobrim ljudima želim dobro zdravlje i ličnu sreću.

Laka

11.01.2014. 04:44

Ako će i uostalim stvarima korist od evrointergracija biti slična onda hvala neću.

taxista

11.01.2014. 08:00

Nasa vlast se trudi da u nama podigne patriotski moral i ovim putem nas ubedi da nema boljeg vozila od Juga, 128/ce, keca.... Nisam ni ocekivao nista bolje od onih koji su, kada su se drugacije zvali, uveli porez na luksuz na automobile stare 15/20 godina! Pa je skuplja registracija forda iz 1995. nego BMW/a i Mercedesa iz 2010. Kada ce ono vanredni izbori??!!

Mis_Pigi

11.01.2014. 09:55

мирно спавам, возим кеца из `78, на улици га и не закључавам

bidza

11.01.2014. 14:08

Dokle vise da vozimo najskuplja kola na svetu?. Ima li neka vlast da promeni nesto na bolje ? Jad i cemer,udri po narodu ionako ce nestati.

dileja

11.01.2014. 14:56

Samo tako i nek se uvede red vise.Svaka dzudza uvozi auto i hoce zaradu od 30-40 posto .Navikli uvoznici da muvaju sa carinom pa sad kad treba nesto i da se uplati drzavi nastaje frka.Kupci su i ovako placali mnogo za krseve a sad ce placati mnogo za jos vece krseve.Ziveli!!!

Milan

13.01.2014. 11:20

@dileja - Tebi stvarno ovaj nadimak odgovara,pa opet ce mo mi kupci da placamo ta vozila za toliko skuplje,mislis da ce se neko odreci zarade?Samo sto recimo Stilo vise nece biti 2200 nego 2800,jel to bolje po nas?

dufko

11.01.2014. 18:41

Otišao sam na sajt AMSS i uzeo nasumično nekoliko vrsta automobila i uporedio njihove kataloške cene sa cenama sa autoplacova ili prodavaca u Evropi - cene u katalogu su čak i niže za neka kola, recimo Reno Megane karavan 2010. se po katalogu minimalno ceni oko 8000 € dok je na zapadu realna cena oko 9000 € ALI, naravno, ako gledamo vozilo sa kilometražom od 100-150 hiljada km. Ima takav i za 6000 ali je prešao pola miliona i sad da li se takav auto isplati? Našem čoveku se isplati (?!)...

Polovnjak

12.01.2014. 07:56

Da bi izbegli bilio kakve manipulacije, a vozni park srbije bio siguran sa dobro opremljenim vozilima, Cena bi trebala da se odredjuje samo prema godini proizvodnje nikakva umanjenja zbog kilometraze ili ako su kao malo havarisana, ili prilaganje nekakvih racuna navodno kupljeno privatno, A drzava kao i sada da zadrzi limit koliko staro auto moze da se uveze. Pa kome se svidja nek izvoli nek uvozi.

Milos

15.01.2014. 20:04

Covek je sam lepo priznao. Fiesta 2010. dizel za 3.000 evra. Pa gde to ima.Autoplacevi prodaju samo krseve. Dalje od njih. Ova mera ne odgovara samo onima koji planiraju da uvezu krs i na njemu zarade. Ko hoce da kupi dobar polovnjak nece imati ama bas nikakve stete. Naprotiv

Đorđe

05.03.2014. 09:32

Auto koji ima normalnu kilometrazu koji nije bio vlasnistvo renta cara,taxi,firme.... je skuplji nego u Srbiji. Ali to Srbima nemozeš objasniti. Iako se to lako proveri i sazna . Za to ne krivim prodavce već kupce za 200 eu manje ce kupiti auto koji je presao 300000 više al jebiga 300 eu!

karo

04.02.2016. 14:48

Bagra lopovska. Nikad ama bas nikad nema olaksica za gradjane ove lopovske zemlje. Malo nam je sto svuda u evropi imaju 10 puta vece plate a duplo bolje i jeftinije automobile nego ce jos gospoda pametnjakovici oni da odlucuju sta koliko vredi. Pa pogledajte cene vozila po EVROPI