Kija: Recept za uspeh

P. ŽIVKOVIĆ

05. 03. 2013. u 11:58

Test ”Novosti” - ”kija sid sport-vagon 1,4 TNG”, karavan koji pleni svojim izgledom. Južnokorejska kompanija ne odustaje od svoje filozofije. Aduti - korisnost i ekonomičnost

KARAVAN vozilo je, beše to nekada, bilo isključivo namenjeno za prevoz tereta, velikog prtljaga višečlane porodice koja odlazi na odmor...

Sada se od, takozvanog sport-vagon vozila očekuje da bude univerzalno, višenamensko, da izgledom, kvalitetom, performansama svom vlasniku pruži ”što više toga ”.

Na prvi, ipak, osnovni zadatak, ”obilje prtljažnog prostora”, južnokorejski gigant ”Kija” je svojim ”sid sport-vagonom” uspešno odgovorila. Zapremina prtljažnog prostora je među najvećima u klasi - 528 litara a obaranjem sedišta dolazimo do zavidnoh 1.642 litra! Pri tome je i pod prtljažnika opremljen ”duplim dnom” koje je u slučaju testiranog modela bilo iskorišćeno za smeštanje velike boce za TNG od 50 litara, što znači da su u ”Kiji” rešili da ionako štedljiv automobil učine još interesantnijim za kupce koji godišnje prevaljuju dosta kilometara.

TNG uređaj, poznate marke ”BRC” ugradiće vam u ”Kiji” i to će vas zadovoljstvo, sve sa atestom, koštati 900 evra.Treba napomenuti da ”kija sportvagon” sa benzinskim motorom 1,4 CVVT od 100 KS, kojeg smo mi imali na testu, sa paketom opreme ”LH fan plus ” košta 13.140 evra (model sa istim motorom i osnovni paketom opreme ”LH fan” košta 12.940 evra), pa je jasno da su se u ”Kiji” potrudili da sve sa TNG uređajem cena njihovog karavana bude veoma konkurentna na našem tržištu.

DIMENZIJE * Dužina: 4.505 mm
* Širina: 1.780 mm
* Visina: 1.485 mm
* Masa: 1.308 kg
TNG uređaj je veoma kvalitetan, teško da ćete primetiti razliku da li motor radi na benzin ili TNG, ali ćemo vam ostati dužni podatke o potrošnji jer putni računar ne pokazuje koliko se troši TNG na 100 km, a pun rezervoar nismo uspeli da potrošimo za vreme sedmodnevnog testa.

Prema fabričkim podacima ”kija sportvagon 1,4” troši u proseku oko 5,6 litara benzina na 100 pređenih kilometara, što bi značilo da je upotreba ”plina” (potrošnja je svakako nešto veća), s obzirom na cenu, veoma isplativa.

Čini nam se da smo (i ”Kija”) dali odgovor na dve najbitnije osobine ”karavana” upotrebljivost (korisni prostor) i ekonomičnost. TNG uređaj je u ovom slučaju dodatni šlag na torti...

Ipak, složićete se, zahtevi modernog doba (i kupaca) su znatno veći pa da vidimo šta ”kija S” u opremi ”lh fan”, dakle osnovnom paketu nudi.

Za sigurnost su zaduženi vazdušni jastuci za vozača i suvozača, tu su i bočni vazdušni jastuci ali i vazdušne zavesice. Pored standardnog ABS u osnovnom paketu su i ESC sistem za elektronski nadzor stabilnosti vozila, TCS sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, VSM-sistem koji brine o stabilnosti vozila, HAC-sistem koji vam pomaže pri kretanju vozila na uzbrdicama, EDB elektronska raspodela sile kočenja, BAS, automatsko pojačavanje sile kočenja. U slučaju udesa automatski se prekida dovod goriva a vozilo otključava...

SPECIFIKACIJE * Motor: 1.396 ccm
* Snaga: 100 KS
* Obrt. moment: 137 Nm
* Od 0 do 100 km/čas: 12,8 sek.

Za ugodniju vožnju zadužen je klima uređaj, pregrada ispred suvozača se rashlađuje, upravljač je servo-progresivni podešava se po visini i dubini, sedište vozača je takođe veoma lako podesiti i po visini, komande su na upravljaču, putni računar je krcat podacima, tu je i kvalitetan radio/CD/MP3 uređaj sa šest zvučnika (dva visokotonca), USB, AUH i iPOd priključci, podna konzola sa pregradom, držači za čaše, naslon za ruku između prednjih sedišta, osteljnjenje u prtljažniku ali i ”bateri sejver”, uređaj koji automatski isključuje sve potrošače struje odmah po zaključavanju vozila, što je, priznaćete, veoma korisno.

U ovom paketu opreme sleduju čelični naplatci od 15 inča, ali i tonirana stakla, zadnji brisač i grejač stakla, uzdužni krovni nosači, eletrično podesivi spoljni retrovizori, hromirani rub maske motora, zadnji krovni spojler, projekcijska prednja svetčlla ali i dnevna svetla koja se automatski pale kada startujete vozilo, hromirani nastavak izduvne cevi...

U ovom paketu opreme nemate rezervni točak umesto koga je u ponudi ”instant mobiliti kit” - set za brzi popravak pneumatika...

Kija sid sport-vagon” je skladan, lep, automobil.

Treba napomenuti da za vozila sa TNG uređajem važi garancija od tri godine ili 100.000 pređenih kilometara.

Za one koji više vole dizelaš od benzinaca, pa makar bili opremljeni i TNG uređajem, u ponudi je 1,6 dizelski motor CRDI sa 110 i 128 KS koji košta od 15.990 evra pa naviše.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije