UKOLIKO često imate grčeve u stomaku posle jela, moguće je da imate sindrom iritabilnog creva, od kog pati oko 70 odsto žena. Važno je da saznate šta je uzrok ovih nelagoda, koje često nastaju zbog stresa, osetljivog stomaka ili alergija na određenu hranu. Kada se to otkrije, potrebno je primeniti mere kojima se ove tegobe ublažavaju. Ne postoji jedno rešenje za sindrom iritabilnog creva, ali određeni koraci mogu da pomognu.

Selektovanje
Pratite kako se osećate posle obroka, da li vam određene namirnice prijaju ili izazivaju nadimanje. Ukoliko primetite da vam ne odgovaraju pirinač ili karfiol, rešenje je da izbacite ovu hranu iz ishrane na dve nedelje i da pratite da li vam se stanje poboljšalo.

Raznovrsnost
Ponekad za ručak konzumirajte nešto što inače ne jedete, jer konzumiranjem različite hrane povećavate prisustvo različitih bakterija u crevima.

Povrće
Vodite računa o tome koliko povrća jedete u toku dana. Spanać, peršun, celer, sadrže enzime koji poboljšavaju varenje, dok su luk, beli luk, praziluk i špargle i banane dobri probiotici koji hrane dobre bakterije u stomaku.

Vino
Osim određenih namirnica, povremeni unos crvenog vina takođe ima pozitivan efekat. Ono sadrži hemikalije polifenole, koje hrane zdrave mikrobe u digestivnom traktu.

Šejkovi
Započnite svako jutro zelenim sokom ili šejkom napravljenim od nekoliko vrsta povrća. Fitonutrijenti i enzimi učiniće da se osećate bolje, samim tim što će omogućiti dobar rad sistema za varenje.