GASTROEZOFAGEALNI refluks povezan je sa izborom jelovnika i količinom hrane koju jedemo. Faktori rizika za pojavu ovog problema su gojaznost i nakupljanje masnog tkiva u abdomenu, zbog čega treba voditi računa o kilaži i zdravoj ishrani.

Kada dođe do ovog problema, uglavnom dolazi do vraćanja hrane i želudačnih sokova iz želuca u jednjak. To je posledica poremećene i slabe funkcije prstena koji zatvara prolaz iz želuca nazad prema jednjaku. Tonus mišića počinje da slabi kada se jede pržena i pikantna hrana, ali primećen je sličan efekat nakon konzumiranja paradajza i njegovih proizvoda, paprike i pomorandžinog soka.

Na listi namirnica koje treba izbegavati su čokolada i alkoholna pića. Primećeno je da nakon pijenja od dva do tri decilitra vina, četiri osobe od 10 ljudi imaju simptome refluksa, dok nakon pijenja piva dve od 10 osoba imaju navedene simptome. Takve tegobe se javljaju i kod onih koji piju kafu ili gazirana pića, kao i nakon jela koja sadrže crveni ili beli luk.

Režim ishrane kod osoba koje imaju problem sa gastroezofagealnim refluksom uključuje doručak koji podrazumeva musli sa jogurtom, čaj, dok jedan sat nakon doručka treba pojesti od 150 do 200 grama voća.

PONEDELjAK

Ručak: Krastavci sa kiselom pavlakom (150 g), barena piletina (100 g), kesten-pire, zeleni čaj

Večera: Lignje na žaru (100 g), kinesko povrće u sosu od gljiva (100 g), ražani hleb (80 g), kajsije, čaša mleka od soje

UTORAK

Ručak: Grašak i artičoke (80 g) sa mlevenim ćurećim mesom (70 g), rendana šargarepa sa cveklom (150 g), čaj od lipe

Večera: Zapečeni patlidžan sa sirom (150 g), zelena salata, ražani hleb (80 g), kiflice sa vanilom, čaj od koprive

SREDA

Ručak: Salata sa pirinčem, ćuretinom i ananasom (250 g), karfiol (80 g), puding od vanile, kefir

Večera: Odresci od soje (150 g), pečene tikvice (100 g), sveži sir (50 g), salata od pšeničnih klica (70 g), kukuruzni

hleb (50 g), čaj od mente

ČETVRTAK

Ručak: Pita sa semenkama bundeve i sirom (100 g), barene mahunarke (70 g), šaka badema, mineralna voda

Večera: Ćuretina na žaru (150 g) sa mešanim povrćem (100 g), ječmeni hleb (50 g), frape od banane

PETAK

Ručak: Povrtna supa (70 g), gljive na žaru

(200 g), integralni pirinač (40 g), pomorandža, limunada

Večera: Riba iz rerne (150 g), bareni krompir u ljusci (50 g), integralni hleb

(50 g), kompot od trešanja, planinski čaj

SUBOTA

Ručak: Supa sa algama i tofuom (150 g), barene špargle s narendanim đumbirom (150 g), kriška integralnog hleba

Večera: Musaka s patlidžanima (150 g), zelena salata, ražani hleb (80 g), čaj od lipe