Četiri vežbe protiv spondiloze

V. N.

17. 10. 2017. u 09:16

Четири вежбе против спондилозе

Shutterstock

Okoštavanje između kičmenih pršljenova može da se spreči, a za to je ključno jačanje muskulatore

OKOŠTAVANJE kičme ili spondiloza jedan je od najčešćih zdravstvenih problema savremenog doba. Degenerativne promene između pršljenova u najvećoj meri su uslovljene genetikom, ali ubrzavaju ih i nedovoljna fizička aktivnost, loše držanje tela, profesije koje zahtevaju dugotrajno sedenje i prinudne položaje, odmaranje u nepravilnom položaju i prekomerna telesna težina.

Okoštavanje može da zahvati bilo koji deo kičmenog stuba, ali najčešće je reč o bolovima i ukočenosti u vratu i rameno-lopatičnom pojasu i donjem delu leđa, odnosno cervikalnom i lumbalnom sindromu.

Simptomi kao što su potiljačne glavobolje, vrtoglavice, bolovi i trnjenje u rukama i nogama, slabost mišića i smanjenje osećaja dodira su ozbiljni znaci, zbog kojih bi trebalo da se potraži pomoć lekara.

Da bi sprečili pojavu simptoma i okoštavanje između pršljenova važno je jačanje muskulature. Predlažemo vam nekoliko vežbi koje se koriste u sprečavanju pojave i daljeg razvoja spondiloze.


"OTVARANJE" KOLENA

RUKE opružite pored tela, a noge savijte. Lagano podižite glavu, zatim vrat i gornji deo lopatica, dok istovremeno rukama širite kolena tako što ih dlanovima potiskujete sa unutrašnje strane, a otpor pravite samim kolenima. Zadržite položaj podignute glave i lopatica, sa otporom koji pravite kolenima pet sekundi. Ponovite vežbu 10 puta.


NOGA - RUKA

ZAUZMITE "četvoronožni" položaj. Dlanovi treba da su postavljeni tako da odgovaraju širini ramena i pogled usmerite na prostor između dlanova. Podignite istovremeno sup

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije