FORMIRANA RADNA GRUPA ZA ŽELEZNICU: Ko će voziti brze vozove?

Z. R.

19. 04. 2021. u 16:14

MINISTAR saobraćaja Tomislav Momirović sastao se danas sa sindikatima železničkih preduzeća i direktorima preduzeća Infrastruktura železnice Srbije, Železnice Srbije, Srbija Voz i Srbija Kargo na konstitutivnoj sednici Radne grupe "Železnica 2025", koja će se baviti rešavanjem problema zaposlenih radnika u železničkim preduzećima.

ФОРМИРАНА РАДНА ГРУПА ЗА ЖЕЛЕЗНИЦУ: Ко ће возити брзе возове?

Foto: infrazs.rs

Formiranje Radne grupe je reultat pregovora četiri železnička sindikata sa premijerkom Anom Brnabić i resornim ministrom. Oni su prošle nedelje organizovali i protest ispred zgrade preduzeća, a odustali su od odlaska pred zgradu Vlade Srbije, zahvaljujući pregovorima sa premijerkom i ministrom Momirovićem.

Cilj rada Radne grupe je da predloži rešenja za probleme na koje su ukazali predstavnici sindikata radnika železnice   vezi analize, izrade i primene Metodologije obračuna zarada, unapređenje poslovanja železničkih preduzeća, kroz bolje upravljanje i odnos sa korisnicima, unapređenje komunikacije sa direktorima železničkih preduzeća, na temu sudskih postupaka i prinudne naplate, veće transparentnosti u načinima angažovanja radnika i ulaganja u razvoj i obrazovanje zaposlenih.

U odnosu na ostala javna preduzeća, železnička preduzeća imaju najveći broj zaposlenih sa niskom stručnom spremom čija je zarada ispod minimalne zarade i to oko 40-50 odsto zaposlenih, pa je postignuta saglasnost da se mora pronaći način kako da se podigne postojeća cena radnog sata.

Ministar Momirović istakao je da je neophodno da svi zajedno nađu adekvatno rešenje i pođu od zajedničkog interesa, a to je da se značajno poboljša stanje železničkih preduzeća i zaposlenih radnika sa ciljem da se reše problemi koji su se godinama gomilali, a koji značajno opterećuju poslovanje preduzeća i posledično materijalni status zaposlenih. Momirović je napomenuo da bez investicija u zaposlene, povećanja plata i ulaganja u njihova znanja dovodimo rad železnice u pitanje, jer postoji mogućnost da neće biti radnika koji će voziti brze vozove u Srbiji.

- Posle decenija stagniranja svedoci smo istorijskih investicija u železnicu, vrlo brzo ćemo imati najmoderniju i najbržu prugu u Istočnoj Evropi. Taj projekat i druge investicije neće ispuniti svoj smisao ako zaposleni u železnici ostanu na socijalnom nivou na kakvom su danas - rekao je Momirović.

Predstavnici sindikata zahvalili su se na razumevanju, angažovanju u razgovorima i prethodno obavljenim sastancima predsednici Vlade Ani Brnabić i ministru Momiroviću, ističući da su posle dužeg vremena u mogućnosti da direktno razgovaraju sa predstavnicima vlasti o problemima socijalnog pitanja radnika železnice.

U Štrajkačkom odboru se nadaju da će Radna grupa sprovesti sve što je obećano, a u slučaju da se to ne dogodi, nastaviće protestni štrajk do ispunjenja zahteva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Tihi

20.04.2021. 11:15

Brze vozove neće imati ko da vozi to je tačno jer upravljati brzinom od 200 km/h i prevoziti 500 putnika za platu od 35.000 din niko neće da preuzima toliku odgovornost za tako mizernu platu. Da ne zaboravim cena novog voza je više od 20 miliona evra i poveriš takav voz mašinovodji čija je zarada 35.000 din,da li je to realno?