POVREDILI STE SKOČNI ZGLOB? Evo kako da ga oporavite

"Doktor u kući"

05. 09. 2020. u 14:30

ПОВРЕДИЛИ СТЕ СКОЧНИ ЗГЛОБ? Ево како да га опоравите

Foto: Depositphotos

POVREDA skočnog zgloba je jedna od najčešćih trauma ekstremiteta, kako kod mladih i aktivnih tako i kod starijih.

Obično je reč o nagnječenju struktura zgloba, ponekad i o istegnuću ligamenta. Bilo kako bilo, terapija je mirovanje i fiksiranje zgloba. Međutim, nevolja je što bolovi mogu da potraju, kao i nesigurnost pri hodu, pa je nephodno da radite vežbe.

Vesna Lazović iz Centra za korektivnu gimnastiku iz Beograda, predlaže 10 vežbi za krajnji oporavak od ove povrede.

- Ove vežbe se praktikuju nakon sprovedene fizikalne terapije u završnoj fazi za potpuni povratak funkcije zgloba - kaže Vesna Lazović.

Prsti ka podu

U sedećem položaju oslonac je na šakama iza tela. Noge su opružene, a prstima stopalima naizmenično težite ka podu. Zadržite pet sekundi, deset sekundi odmor. Ponovite 10 puta.

Savijanje prstiju

Iz sedećeg položaja sa opruženim nogama savijte prste na stopalima i opustite. Ponovite 10 puta.

Stopala ka unutra

Iz sedećeg položaja sa opruženim nogama okrenite stopala ka unutra, da se palčevi dodirnu i vratite se u početni položaj. Ponovite 10 puta.

Gaženje

Iz stojećeg položaja gazite prstima leve noge desno stopalo. Vežbu radite naizmenično.

Kruženje

Kružite skočnim zglobovima u jednu i u drugu stranu. Lagano, da ispratite ceo pokret. Ponovite nekoliko puta.

Balansiranje

Oslonac na jednoj nozi, balansiranje nekoliko sekundi. Ponovite 10 puta. Vežbu ponoviti balansiranjem na drugoj nozi.

Foto: Depositphotos

Hodanje

Hodajte na prstima, petama, spoljašnjoj ivici stopala.

Sklek

Gurajte rukama o zid opružene noge unazad. Pri tome oslonac je na celom stopalu. Zatim napravite sklek ka zidu.

Guranje pete

Iz stojećeg položaja jednom nogom gurajte petu ka podu, pa vratite težinu na prste. Vežbu ponovite i drugom nogom.

Polučučanj i čučanj

Uradite i po 10 čučnjeva i polučučnjeva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)